تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798339583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت برخی علمای دینی، تسلط تکفیری‌ها را بر مقدرات امت تسهیل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ماجد غماس:
سکوت برخی علمای دینی، تسلط تکفیری‌ها را بر مقدرات امت تسهیل کرد
نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران با انتقاد از سکوت برخی علمای مسلمان در برابر جنایات تروریست‌ها گفت: سکوت و جانبداری برخی علمای دینی و مراکزی مانند الازهر، باعث تسلط تروریست‌های تکفیری بر مقدرات امت شد.

سکوت و جانبداری برخی علمای دینی، تسلط تکفیری‌ها را بر مقدرات امت تسهیل کرد

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از پایگاه دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، "ماجد غماس"  با ارائه تحلیلی از منازعات موجود در منطقه و نقش جریان‌های تروریستی تکفیری گفت: بدون شک تولد اندیشه تکفیری حاصل امروز و دیروز نبوده و گستره‌ای به درازای حداقل چهار قرن دارد.

غماس با متهم کردن قدرت‌های خارجی در حوادث اخیر منطقه و نقش توطئه‌گر و مخرب آمریکا گفت: توطئه‌های استکباری کشورهای خارجی به ویژه آمریکا و اهداف سیاسی برخی کشورهای منطقه که راه رسیده به سلطه و استمرار حیات خود را در دامن زدن به اختلافات مذهبی و طائفه گرایانه می‌دانند و همچنین سوء استفاده جریان تکفیری ماننده القاعده و داعش از وضعیت اقتصادی برخی جوامع عرب که در فقر و بیکاری به سر می‌برند و ضعف برخی مدارس دینی اهل سنت به ویژه الازهر شریف در موضع گیری در قبال این جریان‌ها و حتی سکوت و گاهی جانبداری، منجر به بازشدن عرصه برای ورود اندیشه تکفیری گردید. همه این عوامل باعث شد تا تروریست‌های تکفیری بر برخی مقدرات کشورهای منطقه مسلط شوند تا تمامی ثروت‌های مادی و انسانی منطقه را برای ورود اسرائیل و ادامه حیات این رژیم مهیا کنند.

نماینده سید عمار حکیم در ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون نقش وهابیت در بروز درگیری‌های موجو در منطقه گفت: بدون شک وهابیت منشأ اصلی و بنیان به وجود آورنده جریان‌های تکفیری است. وهابیت به مثابه مزرعه‌ای است که بذر تمامی این گروه‌ها و جریان‌ها در آن کاشته شد. اموال و دارایی‌های نامشروعی که طی دهه‌های اخیر صرف ترویج این فکر شد نیز باعث رشو و نمو این شجره خبیثه و همه متعلقات به آن گردید.

رئیس دفتر نمایندگی مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به سهم هر یک از کشورهای عربی حامی و تأمین کننده مالی تروریست‌ها، کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل و خود گروه‌های تکفیری و تروریستی در حوادث منطقه افزود:

 مسؤولیت نخست بر عهده کسانی است که نام دین را به دنبال خود به یدک می‌کشند چه روحانی وعالم باشند و چه مدیران مراکز دینی. این افراد مسؤولیت ظهور و رشد اندیشه‌های وهابی و تکفیری را بر عهده دارند. علاوه بر آن‌ها کسانی که با خالی کردن عرصه باعث تصرف آن توسط دیگران شدند نیز سهمی در این موضوع دارند. البته در میان علمای اهل سنت کسانی هستند که در برابر این موج بزرگی ایستادگی می‌کنند. از سوی دیگر جریان تکفیری یک جریان کاملا سیاسی است و ماشه اسلحه آن به سمت خودی‌ها و همسایگان است. در سوریه، عراق و یمن و شما آفریقا این موضوع را دیدید. لذا عوامل سیاسی درون منطقه‌ای و همچنین دخالت‌های خارجی کشورهای قدرتمند که به دنبال ترسیم نقشه جدیدی از قدرت در منطقه هستند تا سلطه خود را بر این بخش از جهان تحکیم ببخشند و محور مقاومت را تضعیف کنند نیز در شکل گیری این حوادث مؤثر بوده است.

وی همچنین در پاسخ به موضوع که رهبر انقلاب همیشه در سخنان خود، به نقش آمریکا در حوادث منطقه پیش از نقش جریان‌های تکفیری تروریستی و کشورهای منطقه‌ای حامی آن‌ها اشاره کرده‌اند و آمریکا را عامل اصلی بروز این حوادث معرفی می‌کنند، به نگرش مجلس اعلای اسلامی عراق به این سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:

بدون شک سخنان روشن رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به زخم موجود در بدنه امت اسلام یعنی استکبار و استعمار که امروز‌‌ همان ایالات متحده آمریکاست اشاره دارد. هنگامی که از تروریسم سخن می‌گوییم از پدیده‌ای سخت گفته‌ایم که قبل از تکفیر بوده و اکنون به همراه تکفیر خودنمایی می‌کند. گروه‌های تروریستی وجود دارند که تروریسم خود را تحت حمایت برخی کشورهای مستکبر انجام می‌دهند. خود ایالات متحده نیز در برخورد با مخالفان سلطه از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند و می‌کوشد برنامه‌های خود را از گذر اجرای عملیات‌های تروریستی و حتی تروریسم فکری اجرا کند. آمریکا در برخی کشور‌ها چشم خود را بر نقض حقوق بشر می‌بندد و در برخی جاهای دیگر از آن بر علیه آن کشور استفاده می‌کند. در مورد یمن نیز مشاهده می‌کنید که آمریکا در قبال بمباران این کشور توسط عربستان سعودی سکوت می‌کند و سازمان‌های حقوق بشری بین المللی تحت سلطه آمریکا نیز به شکل مناسب پیرامون این حوادث موضع گیری نمی‌کنند و بالعکس، مظلومان را به عنوان مسؤول فجایع معرفی می‌کنند. این‌‌ همان تروریسمی است که از‌‌ همان ابتدا توسط کسانیکه قدرت و ثروت را در دست داشته‌اند اعمال می‌شده است.

غماس با فرصت دانستن برگزاری دومین کنگره بین المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهای مورد تعرض تروریسم به شمار می‌رود و بسیاری از جوانان آن در نتیجه این عملیات تروریستی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروه‌های تروریستی مانند سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مورد جنایت و کشتار قرار گرفتند. لذا در حال حاضرضروری است که همگی از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و صدای خود را هرچه بیشتر برای اعلام اینکه ما قربانی تروریسم هستیم بلند کنیم. گمان می‌کنم مردم زیادی هستند که هنوز نمی‌دانند ۱۷۰۰۰ شهید ایرانی قربانی تروریسم شده‌اند. انعقاد این اجلاس فرصت مناسبی برای تحقق این هدف است و می‌تواند به تجمیع قوا و نیروی جریان‌های ضد سلطه‌گری کمک و نیروی یکپارچه و متحدی ضد مستکبران و نظام‌های ظالم باشد.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

ادعای گزینه نظامی، یک لفاظی تکراری منفی است
ایجاد ساختار جدید جهانی تنها راه مبارزه با تروریسم است/ قرارداشتن حنجره تبلیغات در اختیار ظالمان
اهمیت تسلط بر منطقه "قلمون"
سهم مهم جانفشانی‌های نیروهای "پیشمرگ کرد"در برقراری آرامش نسبی در عراق




۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن