تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812194596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت به ارزش های اصیل اسلامی / ضرورت مقابله با جریان اسلام هراسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فعالان اجتماعی مسلمان انگلیس در گفت وگو با ایرنا عنوان کردند: بازگشت به ارزش های اصیل اسلامی / ضرورت مقابله با جریان اسلام هراسی لندن - ایرنا - فعالان اجتماعی مسلمان انگلیس با تاکید برضرورت بازگشت به ارزش های اصیل اسلامی که برگرفته از تکفرات واندیشه های حضرت امام خمینی (ره ) است، ضرورت اتحاد و همبستگی میان جوامع مسلمان، خصوصا مقابله با جریان اسلام هراسی درغرب را مورد تاکید قرار دادند.


به گزارش ایرنا، "محسن عباس"، مدیر شبکه تلویزیونی "اهل بیت تی وی" انگلیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت نظرات و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در حل بحران امروز جوامع مسلمان، گفت: تاثیر این تفکرات در عصر حاضر یعنی اینکه به ارزش های اصیل قرآنی بازگردیم و از دین ساخته شده دولتی، فاصله بگیریم.
وی افزود: اما ما در این مسیر با مشکل مواجه هستیم چون دولت انگلیس می خواهد بداند که دین اسلام چیست و سپس دین مورد نظرشان را به مسلمانان القاء کند و برای این منظور حجم زیادی از تحقیقات صورت گرفته و به موجب آن قوانینی هم وضع شده است.
وی خاطر نشان ساخت: اما مسلمانان انگلیس باید با ایجاد کارزارهای مدنی از حق آزادی شان دفاع و برای نیل به برابری اجتماعی تلاش کنند.
مدیر شبکه تلویزیونی "اهل بیت تی وی" در تشریح اندیشه های حزب محافظه کار انگلیس گفت: اساسا مواضع سیاسی محافظه کاران به تفکرات نئومحافظه کاران بسیار نزدیک است.
وی افزود: زمانی که تفکرات نئومحافظه کاران در دولت های غربی رسوخ کند شاهد رویکردهای ضد اسلامی، اسلام هراسی، تهاجمی و با ایدئولوژی سلطه جویانه غرب بر جهان، خواهید بود؛ همانطور که "ترزا می" (وزیر کشور انگلیس) پیش از انتخابات پارلمانی و پس از آن سیاست های مبارزه با تروریسم را شدت بخشید و افراطی گری را مستمسک اقداماتش قرار داد.
"محسن عباس" با بیان اینکه تعریف افراطی گری هنوز مشخص نیست، به نقل از خانم "هیزل بلیرز" یک مقام پیشین وزارت اقلیت ها و دولت های منطقه ای انگلیس گفت: وی چندی پیش واژه افراط گرا را به مسلمانانی اطلاق کرد که روزانه پنج مرتبه به مسجد می روند.
وی تصریح کرد: اگر افراط گرایی چنین تعریفی را داشته باشد در این صورت ما یک مشکل اساسی داریم. و من طی پنج سال آتی پیش بینی می کنم که جریانات و اقلیت های بیشتری به جمع شهروندان درجه دو جامعه انگلیس ملحق شوند.
"معین یاسین" مدیر موسسه "گلوبال ویژن 2000" نیز در گفت وگو با "ایرنا" گفت: در مواجهه با نظام سرمایه داری انگلیس، نمی توانیم آن را از مقوله جنگ های اقتصادی جدا کنیم. از طرفی جنگ اقتصادی با سیاست خارجی گره خورده و سیاست خارجی نیز با سیاست داخلی درهم آمیخته است.
وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی دنیا دچار بحران شده است، افزود: جنگ بخشی از اقتصاد است و نظام سرمایه داری و اقتصاد معاصر نیز به جنگ وابسته است که در این جریان مسلمانان قربانی شده اند.
"معین یاسین" با بیان اینکه دشمنان امروز انگلیس دیگر آلمانی های نازی نیستند، افزود: محافظه کاران و تندروهای انگلیسی، دشمنانشان را مسلمانان قرار داده اند و جنگ را با آنها از داخل کشورشان آغاز کردند. آنها قوانین ضد تروریستی وضع می کنند و مسلمانان را تحت فشار قرار می دهند.
این محقق مسلمان با تاکید بر ضرورت مقابله با جریان اسلام هراسی، افزود: اکنون کاری که ما باید انجام دهیم این است که به آنها بفهمانیم به جای اینکه از اسلام به عنوان مشکل یاد کنند، به اسلام به عنوان راه حل بنگرند.
مدیر موسسه "گلوبال ویژن 2000" افزود: ما باید ارزش های صحیح اسلامی را بالاخص در حوزه های حقوق سیاسی و اقتصادی از طریق رسانه های گروهی گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان می بایست با اتحاد، سرشاخه های نظام اقتصادی دنیا را بدست بگیرند، خاطر نشان ساخت: البته ایران به تنهایی نمی تواند این کار صورت دهد، بلکه باید درجوامع مسلمان یک اتحاد و رهبری واحدی ایجاد شود؛ گرچه رهبران برخی از کشورهای اسلامی در حال حاضر نمایندگان قدرت های غربی هستند.
دکتر "سندس علی"، مسوول سیاست های شورای مسلمانان بریتانیا نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: سیاست های دولت محافظه کار کامرون در خصوص افراط گرایی به نظرم سختگیرانه است و دولت انگلیس باید در این خصوص معتدل تر و عادلانه تر عمل کند.
وی افزود: حسی را که من از جامعه مسلمان دریافت می کنم این است که آنها از سیاست های سختگیرانه دولت انگلیس ناراضی هستند و اصطلاحاتی را که دولت نسبت به مسلمانان استفاده می کند، سازنده نیست.
خانم سندس علی افزود: به طور مثال واژه "اسلامیست" که از سوی دولت به مسلمانان نسبت داده می شود نامتعارف است، و لذا به نظر من دولت محافظه کار کامرون باید در طرح های جدیدش در خصوص افراط گرایی بازنگری کند و گویش خود را در این خصوص تغییر دهد.
مسوول سیاست های شورای مسلمانان بریتانیا با اشاره به راه حلی های موجود در شرایط کنونی گفت: من فکر می کنم این جریان دو طرفه است. دولت انگلیس باید با افراد مناسب تری تعامل کند. در انگلیس مسلمانان زیادی هستند که نقش سازنده ای را در جامعه بر عهده دارند و دولت کامرون می تواند با اینها تعامل نماید.
وی همچنین با بیان اینکه حضور فعال مسلمانان درعرصه سیاسی انگلیس نیز می تواند تصویر بهتری را از جامعه مسلمان ارائه دهد، خاطر نشان ساخت که اتحاد میان جامعه مسلمان می تواند نقش کلیدی و سازنده ای را در آینده آنها ایفاء کند.
اروپام**1**ن**1552



03/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن