تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798298734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی:مقابله با ابزار اطلاع‌رسانی با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی غیرممکن است/فقه اسلامی دیگر نمی‌تواند محدود به حسبیات و احکام عبادی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هاشمی:مقابله با ابزار اطلاع‌رسانی با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی غیرممکن است/فقه اسلامی دیگر نمی‌تواند محدود به حسبیات و احکام عبادی باشد
هاشمی گفت:در زمان ریاست جمهوری متوجه شدم که شرط برآورده شدن انتظارات علما و طلاب حوزه‌های علمیه، ترسیم فروع متعدد براساس نیازهای روز جامعه است. این جمله را شخصیتی می‌گوید که هم در زندگی شخصی و هم در تفکر سیاسی‌اش اقتضای زمان از اولویت‌های مدنظرش بوده است.
روز نو : هاشمی گفت:در زمان ریاست جمهوری متوجه شدم که شرط برآورده شدن انتظارات علما و طلاب حوزه‌های علمیه، ترسیم فروع متعدد براساس نیازهای روز جامعه است. این جمله را شخصیتی می‌گوید که هم در زندگی شخصی و هم در تفکر سیاسی‌اش اقتضای زمان از اولویت‌های مدنظرش بوده است.
به گزارش روزنو، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیر، معاونان و روحانیون شاغل در وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت گفت: شرط برآورده شدن انتظارات علما و طلاب حوزه‌های علمیه، ترسیم فروع متعدد براساس نیازهای روز جامعه است که می‌تواند ادامه‌ قاعده‌سازی‌های فقهی بعضی از مجتهدین در طول تاریخ تشیّع باشد.
وی همچنین مقابله با ابزار اطلاع‌رسانی را با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، غیرممکن دانست. آیت‌ا…اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: امروز جامعه شاهد موضوعاتی حتی در مسائل دریایی و هوایی و همچنین استقرار ماهواره‌ها در فضاست و فقه اسلامی نمی‌تواند در چنین موضوعی نظر نداشته باشد که شرط آن پرورش استعداد‌های رشته‌های متعدد در حوزه‌های علمیه است. وی با تبریک بعثت پیامبر مکرم(ص)، مبدأ تاریخ اسلام را نقطه آغاز پیوند آسمان و زمین پس از یک دوره طولانی فترت خواند و گفت: دینی آمد که با توجه به اصل خاتمیت آن و بی‌نیازی بشریت از نزول ادیان دیگر آسمانی، انسان را تا رسیدن به سرمنزل مقصود و سعادت، راهنمایی و هدایت می‌کند.


وی توجه به تطورات زمانی و شرایط مکانی را از رموز حاکمیت اسلا۱ بر دل‌ها دانست و افزود: اجتهاد اسلامی فروع جزئی زندگی بشریت را براساس اصول اسلام ترسیم می‌نماید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شرایط قبل از انقلاب که روحانیت بدون امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی و با دست‌های بسته به تبلیغ اسلام می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: در زندگی‌ام دو دوره متفاوت برای نقش و جایگاه روحانیون در اجتماع دیده‌ام که در دوره‌ اول به خاطر سیاست‌های ضد دینی رژیم پهلوی که ادامه‌ سیاست‌های حکومت‌های سابق بود، روحانیت و نیروهای مذهبی منزوی بودند.
 وی دوره‌ دوم زندگی خود را دوره‌ حاکمیت دین در جامعه به عنوان یک پدیده‌ بی‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: در این دوره که روحانیت بر مسند امور است، فقه اسلامی دیگر نمی‌تواند محدود به حسبیات و احکام عبادی باشد.
وی با ابراز تأسف به خاطر عدم‌تدوین مسائل اسلامی در حوزه‌ای که می‌خواهد جامعه ایران را مدیریت نماید، اظهار کرد: در زمان ریاست جمهوری که عمیقاً وارد مسائل اجرایی شده بودم، متوجه شدم که شرط برآورده شدن انتظارات علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، ترسیم فروع متعدد براساس نیازهای امروز جامعه است که می‌تواند ادامه‌ قاعده‌سازی‌های فقهی بعضی از مجتهدین در طول تاریخ تشیّع باشد. هاشمی رفسنجانی با تکریم از شیوه سنتی تبلیغ حوزه‌های علمیه در طول تاریخ، ادامه داد: شرط روزآمد شدن تحصیلات حوزوی و هماهنگی آن‌ها با مسائل روز، تأسیس رشته‌های متعدد مورد نیاز در حوزه‌های علمیه است.
تحصیلات اختصاصی طلاب، شرط موفقیت
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ورود طلبه‌های متجزّی برای تحصیلات اختصاصی درباره مسائل پزشکی، اقتصاد، تکنولوژی‌های پیشرفته و همه‌ نیازهای امروز جامعه را شرط موفقیت حوزه برای کارآمدی اداره جامعه خواند و گفت: اگر چه در آن مقطع خیلی‌ها مشتاق و داوطلب تأسیس چنین دانشگاه‌هایی در حوزه‌ها بودند، اما بعد از پایان مسئولیت اجرایی من، پیگیری نشد و هنوز هم مغفول مانده است. وی آشنایی مردم با احکام اسلامی را به خاطر تلاش‌های مراجع در گذشته، نسبتاً راضی کننده دانست و تاکید کرد: امروز جامعه شاهد موضوعاتی حتی در مسائل دریایی و هوایی و همچنین استقرار ماهواره‌ها در فضاست و فقه اسلامی نمی‌تواند در چنین موضوعی نظر نداشته باشد که شرط آن پرورش استعداد‌های رشته‌های متعدد در حوزه‌های علمیه است.
فرهنگ همه ابعاد زندگی است
آیت‌ا…هاشمی با تشریح ابعاد گوناگون فرهنگ و توضیح درباره معانی لغوی و اصطلاحی آن، اظهار کرد: فرهنگ همه‌ ابعاد زندگی انسان‌ها را شامل می‌شود و نمی‌توانیم بعضی از مصادیق را برجسته نماییم و نسبت به مصادیقی دیگر بی‌تفاوت باشیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموعه اخلاقیات یک جامعه را فرهنگ آن جامعه دانست و با اشاره به تفاوت‌های نسبی موضوعات گفت: باید با نگاه جامع به فرهنگ، راهی برای نسل جوان و آینده باز کنیم تا در دنیایی که منفی‌ها از در و دیوار می‌بارد، مسیر سعادت را گم نکنند. وی مقابله با ابزار اطلاع‌رسانی را با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، غیرممکن دانست و افزود: امروز نوجوانان دانش‌آموز حتی در روستاها به ابزار اطلاع‌رسانی دسترسی دارند و اگر نتوانیم براساس احکام اسلامی به شبهات جزئی دشمنان جواب دهیم، چه بسا آن‌ها اصول اسلام را نشانه می‌گیرند، کما این‌که در سال‌های اخیر گرفتند و وحشیگری‌های گروه‌های تروریستی را در رسانه‌های خود، اقدامات «دولت اسلامی» قلمداد می‌کنند.
جدیت، ویژگی وزیر صنعت
وی با یادآوری سوابق مدیریتی مهندس نعمت‌زاده در مبارزه و مقطع پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان همراه ما در هیأت حل کننده مشکل سوخت مردم در زمستان ۵۷ بود که به حکم امام(ره) به پالایشگاه‌های جنوب کشور مخصوصاً در آبادان و گچساران رفته بودیم. هاشمی رفسنجانی جدیت را ویژگی مدیریتی مهندس نعمت‌زاده خواند و گفت: وقتی دو وزارتخانه صنایع سبک و سنگین را ادغام کرده بودیم، برای انتخاب وزیر از بین دو شخصیت سابق، متحیر بودم چون هر دو را قبول داشتم و نهایتاً به هیأت دولت سپردم که آقای نعمت‌زاده انتخاب شدند.
بیکاری تحصیلکردگان، غیرقابل توجیه است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جا زدن و عقب‌افتادگی شهرک صنعتی در سال‌های گذشته را ضرر مسلّم کشور خواند و گفت: اگر اندکی از نقدینگی فراوان آن روزها در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گرفت، به جای تعطیلی آن‌ها و بیکاری مردم و به ویژه جوانان، شاهد رونق تولید و به تبع آن افزایش اشتغال بودیم. وی با ترسیم مشکلات دولت روحانی و انتظارت برحق جامعه، تاکید کرد: باید زمینه‌های به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه کشور را فراهم نماییم. وی با مقایسه اوضاع امروز کشور با شرایط پایان جنگ و سال‌های اول سازندگی ادامه داد: با سیاست تعدیل که شاخصی در سیاست خارجی داشت، دشمنان سابق با ابراز ندامت از مزاحمت‌ها، طرح‌های زیربنایی کشور را فاینانس می‌کردند که علاوه بر رونق اقتصادی، بیکاری ۱۶درصدی به ۹درصد رسیده بود. هاشمی رفسنجانی بیکاری جوانان تحصیلکرده را نگران کننده و برای جامعه اسلامی غیرقابل توجیه دانست. وی خطاب به روحانیون شاغل در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توجه داشته باشید که یکی از وظایف ما تبیین ضررهای دوری از اخلاق است و هرچه جامعه به مکارم اخلاق نزدیکتر شود، سرزنده‌تر و شاداب‌تر خواهد بود.




تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن