تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798400580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلسردی کشاورزان با افزایش قیمت برنج به دست واسطه ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دلسردی کشاورزان با افزایش قیمت برنج به دست واسطه ها


عوامل بروز دلسردی میان کشاورزان و پیش بینی سال خوبی برای کشاورزان از جمله مواردی بود که در برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر بررسی شد. اهمیت بیمه محصولات، بروز حوادث غیر مترقبه، و تضمین خرید و قیمت گذاری از دیگر مباحث مورد بحث در این برنامه بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فصل کشت محصول پررنج برنج، در شالیزارهای سرسبز کشور آغاز شده است، و برنجکاران به رغم گرانی نهاده های تولید و مشکل تامین آب، می کوشند، سهم روزی خود از زمین و نیاز بازار مصرف داخلی را به بهترین شکل تامین کنند. درهمین حال دبیر انجمن وارد کنندگان برنج از ورود بانک ها به صف وارد کنندگان برنج خبر داده است. وارداتی که معلوم نیست چه دستگاهی و بر چه مبنایی آن را مدیریت می کند. برنامه پیشخوان 18 و سی دقیقه یکشنبه سوم خرداد به این موضوع می پردازد. بر اساس این گزارش، احمد بحق رئیس  انجمن وارد کنندگان برنج گفت: نظرات مختلفی در خصوص سرانه مصرف برنج در کشور وجود دارد که متوسط آن 40 کیلو است . وی افزود: سال1393 یک میلیون هشتصد هزار تن برنج از راه قانونی وارد کشور شده است، البته ازمسیرهای غیر قانونی ورود برنج آمار درستی در دست نیست .
شایق دبیر انجمن برنج ایران هم در ادامه گفت: آمار رسمی گمرک می گوید در سال 1393 سه میلیون تن برنج وارد کشور شده است. وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور همه ارگان های درگیر را برای بررسی مصرف سرانه دعوت کرد که در نهایت متوسط مصرف سرانه کشور 35 کیلوتعیین شد. نیاز کلی کشور 3 میلیون تن در سال  است که در سال های گذشته حدود 2 میلیون تن برنج تولید داخل داشتیم و امسال با بارندگی مناسب می تواند شرایط خوبی برای برنج پیش بینی کرد. رئیس انجمن وارد کنندگان برنج با بیان اینکه شرکت ها برای ورود برنج منع قانونی ندارند، افزود: معمولا بین 80  تا 85 درصد اعضای وارد کنندگان، برنج را به کشور وارد می کنند اما بانک ها جزء این مجموعه نیستند. بحق افزود: در سال 91 جو کاذب ناشی از عدم مدیریت موجب کاهش تولید  برنج در داخل  شد واین امر موجب شد که  جذابیت بازار برای وارد کردن  برنج ایجاد  شود اما در یکی دوسال گذشته اینطور نبوده است ، ما با واردات زیاد مخالف هستیم  اما معمولا یک بخشی ازواردات برنج برای مواقع ضروری  ذخیره می شود .
  دبیر انجمن برنج ایران هم با بیان اینکه در سال 92 دومیلیون تن برنج وارد شد گفت: 2 میلیون تن هم برنج داخل  تولید شد که این میزان  یک میلیون تن بیشتر از نیاز کشور بود که به سال بعد وبه امسال این اضافه واردات منتقل شده است و امسال نیازی به واردات نیست .
  اما رئیس انجمن وارد کنندگان برنج  در پاسخ به شایق گفت: من با این نظر مخالف هستم مگر میشود یک میلیون تن برنج اضافه وجود داشته باشد اگر اینطوربود این اضافه میزان خودش را دربازار نشان می داد، سال  92 بخش خصوصی یک میلیون چهارصد وپنجاه هزار تن برنج  وارد کرده است، اما در خصوص برنج های بی کیفیت ، این برنج ها مربوط به سال های گذشته بود از سال 92 به بعد کنترل کیفیت شد سریال ساخت، سریال کشور تولید  کننده در تمام کیسه برنج ها درج شده است. شایق هم در ادامه گفت: در زمانی خاص و به علت تحریم های نفتی ما مجبور بودیم از کشور خاص با کیفیت پائین برنج وارد کنیم، اما الان می شود از کشورها برنج با کیفیت بیشتر وارد کرد، آن کسی که می خواهد برنج را وارد کند وتعرفه را ندهد، حتی وزارت کشاورزی هم می داند که این افراد چطور می توانند راه قانونی را دور بزنند وبرنج زیادی وارد کنند. بحق با بیان اینکه ما مخالف  تعرفه نیستیم با تعرفه فصلی مشکل داریم تاکید کرد که تعرفه یکسان می خواهیم که سال 94 این تعرفه یکسان اعمال شد. ثبت سفارش ها شامل تعرفه 40 درصدی می شود، برای امسال ثبت سفارش از حدود شش ماه پیش بسته شده است اما تمام ثبت سفارش ها منجر واردات نمی شود . وی تاکید  کرد: اگر مسئولین فکری نکنند برنج از گوشه وکنار وقاچاقچی وارد می شود با وجود اینکه ثبت سفارش بسته شده است وقاعدتا نباید برنجی وارد شود اما برنج وارد کشور می شود . شایق نیز اضافه کرد: در حال حاضر حتی  از راه های قانونی هم برنج  وارد می شودکه  بایستی  ساماندهی شود، الان وزارت جهاد کشاورزی متولی واردات برنج شده است که این برای کشاورز وتولید کننده حس خوبی ایجاد نمی کند چون یک ارگان نمی تواند هم از تولید کننده وهم از وارد کننده حمایت کند . بحق با بیان اینکه واردات برنج شغل وتجارت ماست وآینده  شغلی مان بستگی به این کاردارد افزود: ما هم نمی خواهیم  که عرضه بیش از تقاضا باشد چون  برای ما هم ضرر است وما هم طالب ساماندهی هستیم . شایق در ادامه این گفتگو گفت: در تمام کشورها این مصرف کننده است که تعیین می کند از کدام برنج استفاده کند که معمولا بر اساس سبد خانوار خود برنج ارزانتر را می خرد، اما در کشوری مانند کره دولت مالیات بر ورود برنج می بندد وبرای برنج داخلی هم سوبسید قائل می شود تا قیمت  برنج وارداتی تقریبا نرخی شبیه برنج تولیدی شود . در ادامه برنامه پیشخوان خبررمضانپور شالیکار مازندرانی در ارتباط تلفنی از مشکلات  برنج کاری  گفت: یک روز کشاورز راضی نبود یک وجب از خاک خود را بفروشد، اما الان با مدیریت اشتباه باید استاندارمراقبت کند که جلوی فروش شالیزار ها گرفته شود . این شالیکار تاکید کرد که استان مازندران یک استان کشاورزی است اما الان دارد کشاورزی نابود می شود. من انتظار دارم با فرهنگ سازی واطلاع رسانی کشاورز را امیدوار کنیم،حوادث غیر مترقبه را نمی توان کنترل کرد اما اگر محصولات بیمه شود، تضمین خرید داده شود وقیمت گذاری مناسب شود کشاورز امیدوار می شود .
رئیس انجمن وارد کنندگان برنج هم در ادامه صحبت های خود گفت: افزایش قیمت همیشه به ضرر مصرف کننده است وما هم نمی خواهیم این اتفاق بیفتد.
در همین حال شایق افزود: دولت باید کمک کند که واسطه ها حذف شود که برنج هفت هزار تومان به  دست مصرف کنده ده هزار تومن نرسد این افزایش بی دلیل قیمت موجب دلسردی تولید کننده می شود .  
دانلود    

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن