تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821281835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت و سراسیمگی صهیونیست‌ها/ اسرائیل: ایرانی‌ها تحریف کرده‌اند!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گزارش ویژه جام نیوز؛
وحشت و سراسیمگی صهیونیست‌ها/ اسرائیل: ایرانی‌ها تحریف کرده‌اند!
«مقامات ایرانی به دنبال سخنان تحریف شده موشه یعلون وزیر دفاع [اسرائیل] که در سرتاسر اینترنت پخش شده است به شدت خشمگین شده اند».



بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی     به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در پی نامه اعتراض آمیز نماینده ایران در سازمان ملل در محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی در شورای امنیت به دلیل تهدید ایران، رسانه های صهیونیستی در حرکتی مضحک، اظهارات منتشر شده‌ی وزیر دفاع این رژیم کودک کش را تکذیب کردند و مدعی شدند ایران این اظهارات را تحریف کرده است!   روز چهارشنبه "غلامعلی خوشرو" سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و "ریموندا مرموکایت" سفیر لیتوانی در این سازمان به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت، خواستار محکومیت اسرائیل به خاطر تهدید روشن این رژیم به استفاده از بمب هسته ای و کشتار غیرنظامیان شد.     درهمین راستا پیشتر سردار سرلشکر "سیدیحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در بیاناتی که توسط رسانه های صهیونیستی از قبیل "جروزالم پست" و شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به عنوان پاسخی به "موشه یعلون" وزیر دفاع این رژیم اعلام شده بود، گفته بود: «حزب الله لبنان در بیخ گوش آنهاست که بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.»   اما امروز در واکنش به بیانات سردار صفوی که با پوشش گسترده این رسانه ها روبرو شده است، رسانه های صهیونیستی در حرکتی هماهنگ مدعی تحریف اظهارات موشه یعلون توسط ایران شده اند.    

موشه یعلون وزیر دفاع و رئیس سابق ارتش اسرائیل     به عنوان نمونه، پایگاه اینترنتی رادیوی ملی رژیم صهیونیستی موسوم به شبکه هفت (ArutzSheva) در خبری با عنوان "ایران به دنبال اشتباه ترجمه، اسرائیل را تهدید کرد" نوشت: «اظهارات نسبت داده شده به موشه یعلون درباره تهدید غیرنظامیان لبنانی، ترجمه مُثله شده‌ای از این بیانات درباره وضعیت امنیتی [اسرائیل] است.»   رادیو ملی اسرائیل در اثبات تحریفی بودن سخنان موشه یعلون، مدعی شده است در مقابلِ این تحریف، «آنچه یعلون در حقیقت گفته است آن است که حزب الله بیش از 100 هزار راکت در میان غیرنظامیان خود مخفی کرده» و در ادامه پایگاه مذکور ضمن تأکید بر کلمه "مجبور" افزوده است: «و اسرائیل ممکن است برای نابودی این تسلیحات "مجبور" به زدن غیرنظامیان شود»[!]     همچنین روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (Jpost) امروز در مطلبی با عنوان "در پی اظهارات تحریف شده یعلون، ایران تل آویو و حیفا را با 80 هزار راکت تهدید کرد" نوشت: «سفیر ایران همچنین این اظهارات اغراق شده را به اشتباه، واقعی فرض کرده و نامه ای برای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است.»     این روزنامه ضمن یادآوری آن که سخنان موشه یعلون ناظر به وقایع سال 2005 است، نه تهدید جدید به کشتار غیرنظامیان، نوشت: «مقامات ایرانی به دنبال سخنان تحریف شده موشه یعلون وزیر دفاع [اسرائیل] که در سرتاسر اینترنت پخش شده است به شدت خشمگین شده اند». این روزنامه افزوده است که این سخنان ازجمله در سایت های پرطرفدار ضداسرائیلی منتشر شده است.    

    جروزالم پست با "بی‌نام خواندن همایش ذکرشده در جروزالم" و با رد این اظهارات و "بی اساس" خواندن گزارشات منتشر شده، می نویسد: «در نقل قول دیگری که به یعلون نسبت داده شده و پیداکردن مبنایی برای آن مقدور نشد، ادعا شده است اسرائیل همانند آنچه آمریکا "در هیروشیما و ناگازاکی عمل کرده و در نهایت منجر به تلفات 200 هزار نفری شد"، عمل خواهد کرد.»     نکته قابل توجه آن که این روزنامه علاوه بر فرافکنی مثال‌زدنی با منحصر کردن این سخنان به سال 2005 میلادی، این عبارت پایانی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را در خبر خود سانسور کرده است: «این را آن زمان کردیم، این را در نوار غزه کردیم و در آینده نیز همین کار را خواهیم کرد»، عباراتی که با تشویق بلند حضار روبرو شد.    

"نیتسانا دارشان-لیتنر" رئیس و وکیل حقوقی مرکز شورات هدین   به همین منظور جهت بازشدن مشت رسانه های شبکه جهانی صهیونیسم و تخفیف سراسیمگی دشمنان ایران اسلامی از پاسخ کوبنده ایران به تهدیدات لفظی دشمنان این مرز و بوم، متن و فیلم کامل قسمت مربوط به این گزارش در همایش "به سمت قانون جدیدی برای جنگ" که از طرف مرکز قانون اسرائیل (ShuratHaDin) برگزار شده در ادامه تقدیم می گردد. گفتنی است براساس معرفی پایگاه رسمی این مؤسسه، وظیفه این مرکز، کمک حقوقی با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی برای پیروزی اسرائیل در پرونده های حقوقی و دادگاه های بین المللی از جمله دادگاه جنایات جنگی اسرائیل است.     متن کامل این اظهارات نیز از طریق پایگاه رسمی مرکز برگزار کننده همایش، از طریق این پیوند  قابل دسترسی است. ویرایش های داخل متن که با علامت [] نمایش داده شده اند، از طرف مرکز مزبور است که جهت رعایت امانت منتقل می گردد. جهت روشن شدن معنا، "جام نیوز" در موارد معدودی اضافاتی به متن داشته که در داخل () آورده شده اند.     «ویدئو شماره 1 - تهدید ایران به حمله هسته ای»     ممنون از شما [آقای] وزیر. سؤال من درباره ایران است. اخیراً جان کری گفته است منتقدان توافق دچار هیستری (=هیجان افراطی) هستند و فکر کردم ممکن است بخواهید جوابی به آن بدهید، و همینطور به این سؤال که آیا کشورهای دارای دموکراسی از نظر راهبردی در موضع ضعف هستند. آیا رفتار با تهدیدی مثل ایران چیزی است که ساختار کشورهای دارای دموکراسی به خوبی برای آن طراحی نشده است؟ موشه یعلون: حال، آن هایی که ادعا می کنند این جنگ عادلانه نیست چون دموکراسی نمی تواند با رژیم های ظالمانه مقابله کند، گذشته از سازمان های تروریستی؛ من با این موافق نیستم.  
در موارد خاصی ممکن است گام های خاصی برداریم که معتقدیم این گام ها باید برداشته شوند تا از خود دفاع کنیم. من به بحث جلوگیری از راکت های جاگذاری شده در خانه های غیرنظامیان اشاره کردم. ما تصمیم گرفتیم این کار را بکنیم. نمی توانم قدم دیگری را که باید برداشته شود تصور کنم. البته، باید مطمئن باشیم که می توانیم بعد از تصمیم یا عملیات (بدون خجالت) [در] آینه نگاه کنیم. البته، باید مطمئن باشیم این یک ضرورت نظامی است. البته باید هزینه و فایده را در نظر بگیریم، اما در  نهایت ممکن است گام های خاصی برداریم.   من ماجرای ترومن رئیس جهور [آمریکا] را به یاد می آورم که از او سؤال شد: "چه احساسی بعد از تصمیم برای انداختن بمب های هسته ای در ناکازاکی و هیروشیما داشتید، که در نهایت به [200 هزار کشته] انجامید؟" و او گفت: "وقتی از افسرانم شنیدم گزینه مقابل، یک جنگ طولانی با ژاپن با تلفات احتمالی چندمیلیون است، دیدم این یک تصمیم اخلاقی است." ما هنوز به آنجا نرسیده ایم. اما این چیزی است دارم درباره اش صحبت می کنم: گام های خاصی در مواردی که احساس می کنیم با عملیات جراحی (=تلفات ناچیز یا صفر) یا چیزی شبیه به آن جواب نمی گیریم.»     «ویدئو شماره 2 - تهدید به کشتار غیرنظامیان»     «خبر بد این [است] که آن ها از بسیاری جهات با حملات تروریستی، راکت ها، موشک ها، و در صحنه بین المللی و نیز در صحنه داخلی اسرائیل، با استفاده از قانون، با استفاده از ارزش های خود ما، علیه ما به به‌چالش کشیدن ما ادامه می دهند. و این به اعتقاد من چیزی [است] که شما  اینجا در این همایش مهم در دو روز گذشته از آن بحث کردید. و این چیزی است که من در سخنرانیم درباره آن حرف خواهم زد.  
در جولای 2013، من در دفترم در وزارت دفاع میزبان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بودم. و قسمتی از این گفتگو معرفی طرز آماده شدن حزب الله برای دور بعدی خصومت ها در لبنان برای او بود، و آماده شدن حماس و جهاد اسلامی فلسطین برای دور بعدی خصومت ها، که قبلاً در تابستان گذشته در نوار غزه اتفاق افتاد. و من به او تصاویر هوایی روستاهای خاصی در لبنان، محله های خاصی در غزه، شامل شجاعیه معروف، با نقاط قرمز بسیاری نشان دادم که نمایش دهنده سکوهای پرتاب راکت، انبار راکت، مراکز فرماندهی و دیگر ادوات نظامی، تجهیزات تروریستی، در مناطق به شدت پرجمعیت شهری بودند.   و من در جولای 2013 گفتم، ما آن ها را خواهیم زد. ما هیچ شانسی نداریم، ما هیچ گزینه ای نداریم جز این که آن ها را بزنیم. درغیراینصورت، غیرنظامیان ما هدف قرار خواهند گرفت.  
و در حقیقت آنچه در آنجا شاهد بودیم، چنان که تابستان گذشته در نوار غزه یا در جنگ دوم لبنان در 2006 [شاهد بودیم]، چیزی است که جنگ نامتقارن نامیده می شود. به صورتی که ما بر اساس قوانین جنگ عمل می کنیم، قوانین بین المللی، قوانین اسرائیل، بر اساس ارزش هایمان که در آن ها ما زندگی را مقدس می شمریم، علیه دشمن[ی] که کمتر اهمیتی برای قوانین بین المللی قائل است و از جهتی کمتر اهمیتی برای این نوع ارزش های مقدس دانستن زندگی قائل است. بلکه، آن ها مقدس شمردن مرگ را ترجیح می دهند. این آن عدم تقارن است.  
و البته به عنوان یک دموکراسی، به عنوان یک کشور، به عنوان نیروهای مسلح، ارتش اسرائیل، که  بر اساس ارزش های یهودی، ارزش های غربی، قوانین اسرائیل، قوانین بین المللی عمل می کند، ما حتی قبل از عملیات ها وارد بحث های بسیار طولانی و عمیق "در صورت نیاز، چه باید کرد" می شدیم.  
و این بحث هایی را در 2005 به عنوان رئیس ارتش به یادم می آورد وقتی فهمیدیم حزب الله با پشتیبانی ایران راکت هایی  در جنوب لنان جاگذاری کردند، بهترین راکت هایی که در آن زما داشتند، فجر، با برد 75 کیلومتر. [آن ها را] در خانه های فعالان حزب الله که در آن خانواده های فعالان حزب الله زندگی می کردند جاگذاری کردند. بنابراین ما آپارتمان یا خانه ای داشتیم با اتاق پذیرایی، با آشپزخانه، با اتاق بچه ها و با اتاق راکت، آماده با پرتابگری با سیستم بسیار پیچیده، با پشتیبانی مهندسین ایرانی، آماده برای هدف گیری اهداف غیرنظامی اسرائیلی در یکی از شهرها، در بیشتر موارد، در بخش شمالی اسرائیل. و دوراهی  در این تصمیم بخصوص این بود که: با این چه باید کرد؟ چون میدانستیم اگر از قبل جلوی این پرتاب کننده ها را نگیریم، به شهروندان غیرنظامی ما، اگر کشته نشوند، آسیب وارد خواهد شد.  
و ما جلوی این سکوهای پرتاب راکت را در این خانه های بخصوص گرفتیم، 69 خانه و سکوی پرتاب؛ ما به غیرنظامیان لبنان من‌جمله بچه های خانواده آسیب خواهیم زد.  
و ما وارد بحث بسیار طولانی و عمیقی شدیم،  که طی آن در نهایت، با همه ملاحظات اخلاقی، ملاحظات حقوقی، تصمیم گرفتیم در دقیقه اول هر عملیات نظامی جلوی آن را بگیریم. البته، بعدتر به خاطر چیزی که به آن تلفات جانبی می گویند، کشتن غیرنظامیان و چه و چه سرزنش شدیم.
این کار را آن زمان کردیم، این کار را در نوار غزه کردیم [و] این کار را در هر دوری از خصومت ها در آینده خواهیم کرد.   505  


لینک

لینک

لینک


۰۲/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن