تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802599659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع ارتباط تکفیری ها با اسرائیل/ یمنی ها دیگر تسلیم عربستان نمی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قطع ارتباط تکفیری ها با اسرائیل/ یمنی ها دیگر تسلیم عربستان نمی شوند


یک تحلیلگر سیاسی لبنانی قطع ارتباط میدانی تکفیری ها با رژیم صهیونیستی را یکی از اهداف حزب الله در حمله به قلمون دانست و تصریح کرد: با پاکسازی این منطقه، شاهراه ارتباطی دمشق - بیروت امن می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فیصل عبدالستار، تحلیلگر مسائل سیاسی از لبنان پیش بینی کرد رزمندگان جبهه مقاومت در حزب الله و ارتش سوریه، بزودی در مرحله دوم عملیات خود مناطق کوهستانی قلمون در سوریه را پاکسازی خواهند کرد.

عبدالستار در گفتگو با برنامه پیشخوان شبکه خبر گفت: رزمندگان مقاومت در مرحله نخست عملیات، منطقه کوهستانی قلمون در لبنان را پاکسازی کردند و در مرحله دوم، این عملیات در بخش سوری ادامه خواهد یافت.

وی این منطقه کوهستانی را به دلیل قرار داشتن در مرزهای سوریه، لبنان و فلسطین دارای اهمیت استراتژیک دانست و گفت: علت خشم تروریست ها و تلاش مداومشان برای تسلط دوباره بر این منطقه این است که با از دست دادن قلمون، فرصت و امکان ارتباط میدانی آنها را رژیم صهیونیستی از بین رفت.

وی افزود: گروه های تروریستی در این منطقه با افسران و سیاستمداران رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند و ضمن هماهنگی مداوم با آنها، کمک های نظامی و امدادی دریافت می کردند. ضمن اینکه با حضور در این منطقه، مسیر ارتباطی دمشق به حمص و بیروت را که کمربند امنیتی پایتخت هاست، ناامن کرده بودند.
فیصل عبدالساتر


این تحلیلگر لبنانی در ادامه به تلاش امریکا و متحدانش برای اجرای طرح تجزیه کشورها اشاره کرد و گفت: این نقشه ای است که امریکا چندین دهه است برای منطقه دارد. تبدیل کشورهای منطقه به کشورها و حکومت های کوچک با اساس مذهبی و قومی بیشترین سود را به رژیم صهیونیستی می رساند.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین نقاط ضعف و یکی از پایه های مهم نامشروع بودن این رژیم، نژادپرست بودن و مذهبی و فرقه ای بودن آن است. اما وقتی چندین کشور و حکومت در منطقه ایجاد شود که بر اساس فرقه و مذهب پایه ریزی شده، صهیونیست ها می توانند مشروعیت بین المللی بگیرند و بگویند تنها ما نیستیم که حکومت و کشور نژادی داریم، دیگران هم هستند که فرقه ای هستند و با کمک غرب و برای امن ساختن منطقه ایجاد شده اند.

عبدالستار تصریح کرد: این همان نکته ای است که سید حسن نصرالله به آن اشاره کرد و آن را یک نکبت واقعی دانست که گریبان جهان اسلام را گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی القاعده و پایه گذاری گروه های تکفیری توسط امریکا و سعودی ها اشاره کرد و گفت: همه می دانند که القاعده در افغانستان با حمایت عربستان و امریکا ایجاد شد. زمان جنگ با صدام امریکا این گروه ها را به عراق روانه کرد تا در برابر دولت مردمی عراق اهرم فشار داشته باشد و آنها را ضیعف و آسیب پذیر نگه دارد. بعد همین تروریست ها را به نقاط دیگر جهان نیز روانه کرد و به ویژه در کشورهایی که بهار عربی در آنها آغاز شده بود، تکفیری ها نفوذ کردند تا در برقراری دولت های مردمی و ضد امریکایی خلل ایجاد کنند.

فیصل عبدالستار تصریح کرد: بعد از اتفاق هایی که در منطقه افتاد و گروه های جوان و مردمی تلاش کردند حاکمیت را به دست بگیرند، عربستان وحشت کرد و شتاب زده دخالت کرد. در مورد یمن، سعودی ها علاقمند بودند که این کشور را به عنوان حیاط خلوت خود نگه دارند، اما مردم یمن دیگر تسلیم سعودی ها نخواهند شد. آنها هر اختلافی که با هم داشته باشند، درباره حق حاکمیت خود متحد هستند و دیگر اجازه نخواهند داد سعودی ها اربابشان باشند.

وی اضافه کرد: سعودی ها در یمن با گروهی وارد جنگ شده اند که پایگاه وسیع مردمی دارد. عربستان از این نگران شد که به محور مقاومت یک کشور جدید اضافه شود، اما مردم یمن در قاموسشان چیزی به نام تسلیم ندارند و وابستگی را نمی پذیرند.


سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن