تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798780396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهسازی فضای فیزیکی مراکز پیش دبستانی برای کودکان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهسازی فضای فیزیکی مراکز پیش دبستانی برای کودکان ضروری است شاهرود- ایرنا- والدین تعدادی از کودکان سنین قبل از دبستان شهر شاهرود بر این عقیده هستند که در کنار فعالیت مناسب آموزشی و پرورشی توجه بیشتر به بهسازی فضای فیزیکی مراکز پیش دبستانی برای آرامش کودکان ضروری است.


مادر یکی از کودکان پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمنی بدن کودکان پایین تر از افراد بزرگسال است رعایت بیشتر مسایل بهداشتی در مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها برای کاهش بیماریها و مقابله بهتر با این قبیل موارد ضروری است.
فاطمه یارمحمدی افزود: فعالیت آموزشی و پرورشی در چارچوب قوانین در بیشتر مراکز مورد توجه است ولی باید خروجی آموزشها به صورت قانونمند بررسی شود.
وی تاکید کرد: امتیاز دهی و رتبه بندی فضای فیزیکی که کودکان از آن استفاده می کنند، طبق استانداردهای لازم کمتر به چشم می خورد.
وی بیان کرد: همانطور که استاندارد ملی در حوزه آموزشی تعریف شده است، استفاده از حدالاقل استانداردهای فضای فیزیکی، با توجه به هزینه های دریافتی از والدین در این مراکز ضروری است .
مادر دو کودک که حاضر به معرفی خود نشد،گفت: به دلیل اشتغال خارج از منزل فرزندانش از زمان شیرخوارگی تاکنون این نه مراکز استفاده می کنند.
وی افزود: مسوولان این مراکز اجازه ورود و بررسی فضای سرویس بهداشتی،سالن غذاخوری و آبخوری را به والدین نمی دهند .
وی با انتقاد از نظافت سرویس های بهداشتی گفت: نبود شیر آلات مناسب کودکان و گاهی حضور نداشتن کمک مربی در سرویس های بهداشتی برای کودکان مشکلاتی را بوجود می آورد.
وی این موارد را باعث ترس کودکان از رفتن به سرویس بهداشتی و بروز پاره ای از مشکلات مانند عفونت کلیوی و مجاری ادارای و خجالت در گروه همسالان و غیره دانست.
وی با بیان اینکه هشت تا 12میلیون ریال برای ثبت نام هر کودک از والدین دریافت می شود، اضافه کرد: کودکان در این سنین با آموختن مهارت های زندگی، نحوه تغذیه سالم، عادت های صحیح اجتماعی و مطالعه متناسب با گروه سنی خود آشنا شوند.
پدری یکی از این کودکان نیز خواستار نظارت بیشتر مسوولان بر نگهداری و نحوه استفاده از مواد اولیه خوارکی که به عنوان میان وعده های غذایی صرف می شود، تاکید کرد.
وی بدون معرفی خود، افزود: رعایت بهداشت فردی در هنگام پخت و زمان استفاده از مواد خوراکی باعث کاهش بیماری می شود.
وی با بیان تفاوت میان مبلغ ثبت نام در مراکز پیش دبستانی های موجود در مدارس ابتدایی دولتی اضافه کرد: از یک کلاس کوچک برای آموزش کودکان پیش دبستانی استفاده می کنند و سرویس های بهداشتی و آبخوری کودکان با بقیه جدا نیست.
همچنین فاطمه مرادی مادر یکی از کودکان گفت: برخورد مربیان در مراکز پپیش دبستانی با رفتار اسلامی همخوانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: هر مرکز پیش دبستانی برای ترغیب والدین به ثبت نام کودکان برنامه های ویژه آموزشی و پرورشی ارائه می کنند.
مرادی ادامه داد: آموزش زبان انگلیسی بدون استفاده از مربیان آموزش دیده، آموزش های بهداشتی و ورزشی بدون استفاده از مربیان آموزش دیده برخی مشکل را به وجود می آورد.
مادر یک کودک پنج ساله هم گفت: وسایل کمک آموزشی و نیز اسباب بازی به نسبت در مهدها مناسب سن کودکان است، وی افزود: وضعیت آموزشی در این مراکز در تابستان نیمه فعال است و تنها به نگهداری کودکان اکتفا می شود.
وی با انتقاد از اینکه بیشتر مربیان در این مراکز تحصیلات تخصصی در زمینه آموزش و رفتار با کودک را ندارند،افزود: استفاده از وسایل به روز و فضای مجازی اینترنت برای نظارت بر کودکان توسط والدین ضروری است .
وی ادامه داد: محیط های باز برای آرامش و آموزش کودکان از سوی کارشناسان بیشتر توصیه می شود که این موارد در این مراکز تنها به شکل نمادین است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود می گوید: در سطح این شهرستان 20مهد کودک شهری با 82 مربی ،هفت روستا مهد با 18 نفر مربی فعالیت دارد.
حسن غربا افزود: تعداد سه آدینه مهد با شش نفر مربی در شهرهای شاهرود،مجن و بسطام برای نگهداری فرزندان والدینی که در نماز جمعه شرکت می کنند در زمان برگزاری نماز جمعه در همان محل فعال است.
وی ادامه داد: تعداد بچه های شیرخوار در مهد ها 35 نفر ،کودکان دو تا سه سال 102 نفر و تعدادکودکان سه تا شش سال یکهزار و 13 نفر هستند.
به گفته وی در مجموع 545 نفر پسر و 605 نفر دختر در مراکز زیر نظر بهزیستی نگهداری و آموزش می بینند.
این مسوول گفت: کارشناسان ناظر بهزیستی هر ماه به صورت منظم و مستمر از این مراکز بازدید می کنند و نارسایی ها و نقاط ضعف احتمالی را به صورت مکتوب پیگیری می کنند .
رییس اداره بهزیستی شاهرود بیان کرد: در صورت وجود هرگونه نقایص احتمالی تا نوبت بعدی بازدید کارشناسان باید پیگیری و رفع شود.
وی تاکید کرد: کارشناس امور کودکان بهزیستی و تلفن های این اداره آماده دریافت نظرها،پیشنهادها و انتقادهای والدین برای بهبود امور کمی و کیفی این مراکز هستند.
غربا افزود: بر اساس بخشنامه ها و دستور العمل های ابلاغی همه مهد کودکها موظف به نصب دوربین های مدار بسته برای کنترل و نظارت بیشتر هستند.
به گفته وی فضای فیزیکی و سرویس های بهداشتی مراکز تحت پوشش این اداره تا حدی به استانداردها نزدیک است.
وی ادامه داد: آموزش در طول سال در این مراکز مستمر است و کودکان در تابستان مهارت های مختلفی مانند نحوه درست صرف غذا،ورزش و... را فرا می گیرند.
به گفته رییس اداره بهزیستی شاهرود پوستر سامانه پیامکی 30008530 دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی بهزیستی در تمامی مهدهای تحت پوشش نصب شده و آماده دریافت پیامک های مردمی است.
غربا تعداد پیش دبستانی های بهزیستی را هفت مرکز اعلام کرد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش شاهرود تعداد مراکز پیش دبستانی را 58 مرکز ذکر کرد که 37 مرکز مستقل و بقیه ضمیمه مدرسه است .
سید حبیب الله میر ابوالحسنی افزود: تعداد نوآموزان شهرستان شاهرود که در پیش دبستانی های زیر نظر این اداره آموزش می ببینند، دو هزار و 100نفراند که هزار و 100نفر پسر و بقیه دخترند.
به گفته وی تاییدیه فضای فیزیکی مراکز آموزشی تحت پوشش با اداره نوسازی مدارس و کارشناسان مربوطه است که پس از کسب آن برای فعالیتهای آموزشی مجوز صادر می شود.
وی یادآوری کرد: ارائه میان وعده غذایی در مراکز پیش دبستانی و مراکز آموزشی با مصوبه و نظارت انجمن اولیا و مربیان است که در اختیار نوآموزان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه آشپزها هم کارت بهداشتی دارند تاکید کرد: بر نحوه نگهداری مواد اولیه و آماده سازی میان وعده های غذایی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی نظارت و بازرسی منظم دارند.
این مسوول ادامه داد: در صورت وجود هرگونه نقایص احتمالی و گزارش آن به واحدهای مربوطه تا رفع و ارائه گزارش کتبی از سوی مسوولان امر موضوع پیگیری می شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: اسباب بازی با توجه به مواد درسی از سوی والدین تهیه و در اختیار نوآموزان قرار می گیرد.
میر ابوالحسنی بیان کرد: کارشناسان امور پیش دبستانی و تلفن های این اداره آماده دریافت نظرها،پیشنهادها و انتقاد والدین برای بهبود امور مراکز است.ک/4
7358/2047/



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن