تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819087134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان ویژه کودکان خیابانی در هر شهر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیشنهاد وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان ویژه کودکان خیابانی در هر شهر
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سبک زندگی از مواردی است که باید به آن پرداخت و باید روی نشاط ملی کار شود و امروز بیشتر از درآمد ملی به نشاط ملی نیاز داریم.
به گزارش نامه نیوز دکتر عبدالرحیم تاج الدین ظهر امروز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان پیرامون آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی و فوریتهای اجتماعی در استانداری کرمان گفت: مجموعه آسیبهای اجتماعی جامعه همانند بخش جراحی یک بیمارستان، تخصصی است و برای ورود به بخش آسیب شناسی باید چندین سازو کار وجود داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه، بحث آسیبها، بحث آبرو ملی است افزود: متخصصین باید وارد این عرصه شوند که منجر به تولید محصول خواهد شد که آن را اقدام مدبرانه می نامند.


مدیر کل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه شورای کودکان خیابانی به مدت هشت سال تعطیل بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این شورا دوباره فعال شده است و استان کرمان پنجمین شورایی است که تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه، جامع ترین طبقه بندی در حوزه کودکان خیابانی را سازمان یونسکو انجام داده است تصریح کرد: یونسکو کودکان خیابانی را به دو دسته «کودکان در خیابان» و «کودکان خیابانی» تقسیم کرده است. کودکان در خیابان، کوکانی هستند که در خیابانها کار می کنند و احتمالا تحصیل نیز کرده و احساس تعلق به خانواده دارند اما کودکان خیابانی، کودکان جا مانده از تحصیل هستند که تعلق آنها به خیابان و افراد خیابان بیشتر است.


تاج الدینی گفت: طبق آمار بین المللی پایکو کودکان کار و خیابانی، مجموع کودکانی کار و خیابانی در خاورمیانه و شمال افریقا شش میلیون نفر است و طبق آمار رسمی سرشماری سال 90 نیز در ایران 700 هزار شغل توسط کودکان در حال انجام است.


وی ادامه داد: تولی گری مهمترین عاملی است که سبب شده است در ایران آمارهای مختلف برای تعداد کودکان خیابانی و کار وجود داشته باشد و به طور مثال ممکن است یک نفر از چند ارگان مورد حمایت قرار گرفته باشد.


مدیر کل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وظایف شورای کودکان کار به منظور مدیریت این بحران اظهار کرد: باید استانداری، فرمانداری ها و بخشداریها به حمایت از شورای کودکان خیابانی و کار بپردازند ضمن آنکه طراحی جدول زمانی، یارکشی اجتماعی (استفاده از افراد مدبر استان)، اتصال شورا به ایده‌های بین المللی، انجام پروژه های تحقیقاتی، وجود دبیرخانه خوب و مطلوب ( وظایف اصلی دبیرخانه؛ پیگیری، مستندسازی و گزارش) از جمله دستور کارهای این شورا است.


وی با بیان چند پیشنهاد اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که طبق آیین نامه همگانی کردن بیمه، بتوانیم تمام کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.


تاج الدینی ادامه داد: پرداختهای مالی برای تشویق کودکان به تحصیل نیز از دیگر برنامه‌های این شورا هستند که از آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال در خواست داریم آمار کودکان زیر 18 سال را به این شورا ارائه داده تا بتوانیم برای تحصیل این کودکان اقدامات لازم را انجام دهیم.


مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان نیز پیشنهاد ساخت بیمارستان ویژه کودکان خیابانی در هر شهر را ارائه کرده که این شورا موظف است این ایده را پیگیری کنید و معتقدیم که در پرداختن به مسایل آسیبها نباید غفلت و کوتاهی صورت گیرد.


تاج الدینی با اشاره به اینکه، به مسایل اجتماعی باید نگاه عمیقی داشت تصریح کرد: افرادی در داخل و خارج از کشور سعی بر ضعیف کردن دین را دارند اما ما نباید از این موضوع غافل باشیم. خیلی از کشورها روی احساس و هوش هیجانی افراد در حال کار کردن هستند و این زنگ خطری برای جامعه است.


وی اضافه کرد: همچنین سبک زندگی از مواردی است که باید به آن پرداخت و باید روی نشاط ملی کار شود و امروز بیشتر از درآمد ملی به نشاط ملی نیاز داریم.




منبع: ایسنا


۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن