تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810463732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معامله بيمارستان‌هاي پير در ملاقات شهردار با وزير


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معامله بيمارستان‌هاي پير در ملاقات شهردار با وزير
در نگاه اول به نظر مي‌رسد كه تهران به عنوان قلب ايران و پايتخت كشور محل تجمع انواع و اقسام امكانات بهداشتي و درماني است اما فعاليت بيمارستان‌هاي فرسوده‌اي با 70 تا 80 سال سن و همچنين محروميت بهداشتي‌– درماني برخي از نقاط حاشيه‌اي استان تهران همپا يا حتي فراتر از محروم‌ترين نقاط كشور، نكات مهمي است كه روز گذشته وزير بهداشت كشور را مهمان شوراي شهر تهران كرد.
نویسنده : زهرا چيذري 


در نگاه اول به نظر مي‌رسد كه تهران به عنوان قلب ايران و پايتخت كشور محل تجمع انواع و اقسام امكانات بهداشتي و درماني است اما فعاليت بيمارستان‌هاي فرسوده‌اي با 70 تا 80 سال سن و همچنين محروميت بهداشتي‌– درماني برخي از نقاط حاشيه‌اي استان تهران همپا يا حتي فراتر از محروم‌ترين نقاط كشور، نكات مهمي است كه روز گذشته وزير بهداشت كشور را مهمان شوراي شهر تهران كرد.
سيد‌حسن قاضي‌زاده هاشمي و محمد‌باقر قاليباف شهردار تهران مهمانان صد و پنجاه و دومين جلسه شوراي شهر تهران بودند تا در تعامل با اعضاي اين شورا راه‌حلي براي رفع چالش‌هاي سلامت پايتخت پيدا كنند. در اين جلسه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن اشاره به اقدامات گسترده شهرداري و شورا در حوزه سلامت گفت: ما آمادگي داريم بيمارستان‌ها، مراكز درماني و همچنين اورژانس هوايي و داخلي را با تمام اعتبارات به شهرداري واگذار كنيم. به گفته وي براساس آمار از 576 بيمارستان بيش از 50 درصد از بيمارستان‌ها داراي تخت فرسوده هستند كه اين آمار در تهران نگران كننده‌تر است زيرا اكثر بيمارستان‌ها در تهران عمرشان بالاي 50 تا 80 سال است.
   پيشنهاد واگذاري بيمارستان‌ها و اورژانس هوايي به شهرداري
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به جمعيت شهر 8 ميليوني تهران در شب و جمعيت 10 ميليوني اين شهر در روز گفت: در واقع جمعيت تهران 13 درصد از كل كشور است. به گفته هاشمي در حال حاضر 17 پايگاه آمبولانس هوايي در شهر تهران داير شده است، در حالي كه اين شهر بايد 45 پايگاه هوايي داشته باشد. وي در ادامه با اشاره به آمادگي وزارت بهداشت براي واگذاري بيمارستان‌ها، اورژانس هوايي و داخلي به شهرداري گفت: چنانچه شهرداري تهران آماده‌باش است ما حاضريم تمام بخش‌هاي درماني را به شهرداري واگذار كنيم چراكه كار ما سياست‌گذاري و نظارت است.
   وزير پيشنهادش را پس بگيرد
در اين جلسه رحمت‌الله حافظي، رئيس سابق سازمان تأمين اجتماعي و عضو شوراي اسلامي شهر تهران در واكنش به اين اظهار وزير بهداشت از وي خواست پيشنهاد واگذاري مديريت بيمارستان‌هاي تهران به شهرداري را پس بگيرد چراكه شايد اين بيمارستان‌ها نيز تغيير كاربري بدهند و ساختمان‌هاي ديگري به جاي بيمارستان ساخته شود.
بنا به تأكيد وي در آستانه بحران آلودگي هوا و غذا هستيم. در بحث آب دغدغه بسيار جدي وجود دارد. حافظي تصريح كرد: اعتقاد داريم نبايد ذكر مشكلات باعث تشويش اذهان عمومي شود ولي وقتي بي‌تفاوتي‌هاي مسئولان را مي‌بينيم نمي‌توانيم سكوت كنيم. به گفته وي آمبولانس‌هاي اورژانس تهران بايد 425 دستگاه باشد ولي هم‌اكنون 165 دستگاه است و يك هزار و 700 نفر در اين بخش مشغول به فعاليت هستند كه بايد تعداد اين افراد نيز افزايش يابد. اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد داد سازمان مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي در تهران تشكيل شود و اگر اين سازمان تشكيل شود، بخشي از مشكلات در بحران‌ها حل مي‌شود. حافظي همچنين با اشاره به توزيع نامتوازن امكانات پزشكي گفت: در حال حاضر منطقه 2 تهران دو برابر منطقه 18 داراي مراكز درماني و بهداشتي است.
   نگراني درباره سلامت آب و پاسخ وزير
مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين جلسه با اشاره به مشكلات و دردسرهاي شهروندان در حوزه غذا، آب، ميوه‌جات و سبزيجات گفت: ما مشكلاتي را در اين زمينه داريم كه بخشي از اين مشكلات به وزارت كشاورزي بر مي‌گردد و همه اينها سلامت فيزيكي و رواني شهر را تشكيل مي‌دهند. محمد ‌سالاري، ديگر عضو شوراي شهر نيز گفت: از وزير بهداشت درخواست داريم در خصوص مشكلات فاضلاب‌هاي بيمارستاني و ورود آن به شبكه‌ آب‌هاي كشور و چاه‌هاي آب جنوب تهران توضيحاتي را ارائه دهند. به گفته وي درحال حاضر روزانه 90 تن زباله بيمارستاني توليد مي‌شود كه حدود 40 درصد بيمارستان‌ها تصفيه‌خانه ندارند. به باور سالاري شائبه‌هايي نيز درباره نيترات و آلودگي آب تهران وجود دارد. همچنين شائبه‌اي درباره سرطانزا بودن پارازيت‌ها هست كه بايد در اين زمينه‌ها اطلاع‌رساني جامعي انجام بگيرد.
وزير بهداشت اما در پاسخ به وضعيت آب تهران گفت: وضعيت آب تهران نسبت به سال گذشته بهتر است و استانداردها از جمله نيترات آب رعايت مي‌شود. هاشمي ضمن اشاره به ايمن‌سازي زباله‌هاي بيمارستاني گفت: در اين زمينه وزارت بهداشت دستگاه‌هايي را با تأكيد سازمان محيط زيست خريداري كرده است.
   تهراني‌هاي محروم‌تر از مناطق محروم !
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران نيز با تأكيد بر همكاري شهرداري تهران با وزارت بهداشت گفت: بيمارستان‌هايي با سابقه ۷۰ تا ۸۰ سال در شهر تهران وجود دارد و بخشي از بيمارستان‌ها نيز با سازه‌هاي غير‌استاندارد ساخته شده يا تغيير كاربري‌هاي غير‌منطقي دارند. به گفته وي در بند ج قانون مجلس نيز اين اختيار براي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گذاشته شده است تا توزيع نرمالي در ساختمان‌هاي بيمارستان‌ها در تهران داشته باشيم اما در حال حاضر مناطق شرق و جنوب تهران از نظر مراكز درماني محروم‌تر از خيلي از نقاط محروم كشور است. اين در حالي است كه در غرب تهران، در هر محله يك بيمارستان خوب خصوصي وجود دارد. قاليباف تصريح كرد: مديريت يكپارچه شهري بايد از حوزه بهداشت شروع شود، به حدي كه حتي اختيارات غير‌حاكميتي به طور كامل به شهرداري تهران واگذار شود و دانشگاه‌ها نيز در اين زمينه كاملاً به شهرداري بايد پاسخگو باشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن