تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805130279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر شورای فرهنگی بیت رهبری: حجاب ضامن امنیت، رفاه و آزادی زنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر شورای فرهنگی بیت رهبری: حجاب ضامن امنیت، رفاه و آزادی زنان است قم - ایرنا - دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجاب ضامن امنیت، رفاه و آزادی زنان است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا غلامی روز پنج شنبه در اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق در مجتمع فرهنگی زیارتی یاوران مهدی (عج) در قم، با انتقاد از برخی کسانی که در لباس روحانیت از اجباری شدن حجاب در نظام اسلامی انتقاد می کنند، تصریح کرد: حجاب به عنوان قانون اجتماعی اسلامی همانند سایر قوانین برای اجرا نیازمند ضمانت است، چرا که در غیر این صورت کاری لغو و بیهوده به شمار می رود.
غلامی با اذعان به این که اسلام می خواهد حجاب در کل رگ های جامعه جاری و ساری باشد، گفت: نمی توان به دلیل نداشتن توفیق یا کم توفیقی در برخی عرصه های دیگر، حجاب هم نادیده گرفته شود.
وی با رد ادعای برخی از افراد مبنی بر این که چون نظام در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دیگر توفیقی نداشته پس در حجاب هم نخواهد داشت، افزود: توفیقات نظام در بیشتر زمینه ها خوب بوده و در برخی از زمینه ها نیز کمتر توفیق داشته، ولی این که اصلاً موفقیت نداشته سخنی نادرست است.
غلامی با بیان این که در کجای اسلام آمده که اگر یک حکم اسلامی کمرنگ شد، با تسامح از کنار آن عبور شود، افزود: این رویکرد با هیچ عقلانیتی همخوانی ندارد و این هم که برخی ها تصور می کنند با برداشته شدن قانون حجاب اجباری علاقه زنان به حجاب بیشتر می شود، یک تصور ساده لوحانه است.
وی با اشاره به برداشته شدن قانون حجاب اجباری در برخی کشورهای اسلامی منطقه، تصریح کرد: تجربه این کشورها به روشنی ثابت می کند که زنان در شرایط بی حیایی و بی عفتی نمی توانند راه خود را به سلامت طی کنند.
غلامی تصریح کرد: رفتار برخی از افراد که لباس روحانیت پوشیدند و تربیون هایی را نیز در اختیار دارند و در حال برخورد با مسایل حیاتی و ضروریات دین هستند، تعجب آمیز است.
وی با انتقاد از سکوت برخی از وعاظ، نویسندگان و پژوهشگردان در قبال این مساله، اظهار داشت: به هیچ وجه در برابر این بحث های بی اساس و بی مبنا نباید سکوت کرد.
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که طبق مطالعات میدانی بیشتر بانوان ایرانی به حجاب اعتقاد دارند، افزود: بر طبق یک نگرش سنجی که چند سال پیش با استفاده از یک روش خوب از طرف سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، نزدیک به 90 درصد از زنان کشور باور خود به حجاب را اعلام کردند.
وی با بیان این که البته بین باور و عمل تفاوت های زیادی وجود دارد، افزود: نباید به واسطه ظهور و بروز یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه حکم به کنار گذاشتن آن هنجار و ارزش از جامعه داد.
این اجلاس که با شرکت فعالان عرصه حجاب و عفاف از سراسر کشور در قم آغاز شده طی امروز و فردا با برگزاری کارگاه های آموزشی و کمیسیون های تخصصی و همچنین ارایه ایده های برتر در زمینه مردمی سازی حجاب و عفاف ادامه پیدا می کند و عصر فردا با تقدیر از فعالان حوزه حجاب و عفاف کشور به پایان می رسد. ک/3
7403 / 1175



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن