تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایتمندی با روش های پوپولیستی دوام ندارد/ ایجاد امید در مردم همیشه ماندگار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر کشور: رضایتمندی با روش های پوپولیستی دوام ندارد/ ایجاد امید در مردم همیشه ماندگار است تهران- ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه رفتارهای احزاب در عرصه اجتماعی و سیاسی باید به جلب و جذب رضایتمندی مردم منجر شود گفت: رضایتمندی از دو طریق پوپولیستی و روش عقلانی شکل می گیرد که در رویکرد پوپولیستی و هیجانات دوامی را در درازمدت نمی بینیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه در نشست مجمع عمومی خانه احزاب اظهار داشت: رضایتمندی و اعتماد یکی از طریق پوپولیستی، ایجاد هیجانات و ایجاد جوها شکل می گیرد و طریق دیگر آن روش عقلانی، مدبرانه، اصولی و منطقی است.
وزیر کشور تصریح کرد: شاید به روش پوپولیستی و هیجانی بتوان موج سواری کرد و توفیقاتی را به دست آورد ولی این رویکرد به طور حتم در دراز مدت نمی تواند دوام پیدا کند.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با عقلانیت، تدبیر و ایجاد امید در مردم و اعتقاد واقعی به مشارکت آنان می توان پایگاه اجتماعی و سرمایه اجتماعی کسب کرد که این رویکرد به طور حتم ماندگار خواهد شد و این روش می تواند برای احزاب اثرگذاری فراوانی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم احزاب نیز با همین رویکرد و روش بتوانند به فعالیت ادامه دهند چرا که مردم از ابتدای انقلاب هر دو عملکرد را مشاهده کرده اند و از هر دو رویکرد تصاویری را در ذهن دارند.
رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد : دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به احزاب و احیای خانه احزاب شده است و جلسات زیادی از ابتدا برای این منظور شکل گرفت.
وی ادامه داد: نظر دولت یازدهم از ابتدا بر تقویت احزاب بود چرا که یکی از پایه های دموکراسی و مردم سالاری دینی موضوع کار حزبی کردن و توجه به ساختارهای آن است.
وزیر کشور با بیان اینکه اگر تکلیف احزاب مشخص شود مردم و دولت تکلیف شان با جریانات سیاسی نیز مشخص می شود گفت: اگر بتوانیم فعالیت های سیاسی احزاب را ضابطه مند کنیم موجب همگرایی و هم افزایی می شود.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اساس کار احزاب مشارکت و قانون است و اگر در این دو موضوع دچار اشکال شوند در رفتار هم به مشکل برخواهند خورد.
وی اضافه کرد: در موضوع مشارکت احزاب نیز یکی از پایه های اصلی توجه به مردم است و احزاب باید ذره ذره قدرت را با تک تک افراد جامعه جذب کنند و سرمایه اجتماعی را به دست آورند.
وزیر کشور ادامه داد: اگر مشارکت و اعتماد در احزاب فراهم نباشد در عمل تاثیری را نمی بینیم چرا که احزاب باید بتوانند رضایتمندی در سرمایه اجتماعی را تهیه کنند و قدرت را مدیریت نمایند.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: رفتارهای ما در عرصه اجتماعی و سیاسی باید به گونه ای باشد که رضایتمندی مردم و اعتماد به آنان جلب و جذب شود.
وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم منشا و مبدا حرکت احزاب کار برای مردم و رضای خدا باشد.
رحمانی فضلی در ادامه به موضوع قانون و قانونمندی اشاره کرد و افزود: خیلی از نابسامانی ها، ناهنجاری ها و کج روی ها که در حوزه دولتی و عمومی مشاهده گشته در عدم رعایت قانون بوده است و این تاریخی صد ساله دارد.
وی اضافه کرد: احزاب و تشکل ها هم باید پرچمدار قانونگرایی باشند و همه باید در گردن نهادن به قانون نهایت استقامت کنند.
وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم در این مرحله از تشکیل خانه احزاب بر محور قانونگرایی به عنوان بخش حقوقی و صنفی تاکید شود.
رحمانی فضلی به احزاب حضور یافته در مجمع عمومی گفت: وزارت کشور در حوزه رضایتمندی عمومی، قانونگرایی و منافع ملی پشت شما و در کنارتان است.
وی افزود: تعهد می کنم که آنچه در توان دارم در عرصه حمایت از احزاب، گروه ها و حقوق افراد و تشکل ها قرار دهم و به حمایت بپردازم.
ادامه دارد
سیام**7261**9136**ل.الف.ی**1601**



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن