تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور پزشکان خیر، بارقه امیدی در دل مردم مستضعف مراوه تپه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حضور پزشکان خیر، بارقه امیدی در دل مردم مستضعف مراوه تپه گرگان - ایرنا - استاندار گلستان اقدامات خیرخواهانه پزشکان کاروان نورآوران سلامت را باقیات الصالحات بیان کردو گفت: حضور کادر درمانی چشم پزشکی و دندانپزشکی در منطقه محروم مراوه تپه بارقه امید را در دل و چشم مردمان این شهرستان مرزی ایجاد کرد.


به گزارش ایرنا حسن صادقلو در حاشیه حضور این کاروان در شهرستان ترکمن نشین مراوه تپه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این کار در استان به خصوص در این منطقه یک نیاز اساسی بود و استقبال مردم از این کاروان، نشان می دهد که این اقدامات باید گسترش یابد.
وی همچنین با اشاره به حضور پزشکان خیر در قالب طرح نور آوران سلامت در مناطق محروم کشور ادامه داد: این همدلی و همزبانی که بین جامعه پزشکان و مردم به وجود آمده یک کار ارزشمند و خوب در راستای نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب است.
صادقلو گفت: امروز استان گلستان با کمبود قریب به 2 هزار تخت بیمارستانی مواجه است و این مساله خدمت رسانی در زمینه بهداشت و درمان را کمی با مشکل مواجه کرده است.
استاندار گلستان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، امید داریم تا دو بیمارستان هزار تخت خوابی شهرستان گرگان و 800 تخت خوابی شهرستان گنبدکاووس به عنوان دو زون شرق و غرب استان کلنگ زنی شود و ساخت و تجهیز آن با شتاب بیشتری انجام گیرد تا بخشی از مشکلات در این خصوص برطرف شود.
به گزارش ایرنا بیشتر ساکنان شهرستان 60 هزار نفری مراوه تپه که افزون بر سه ساعت با گرگان مرکز استان گلستان فاصله دارد را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
خیرین فعال در طرح نور آوران سلامت به مدت 70 روز در مراوه تپه و در محل بیمارستان این شهرستان سکنی گزیده اند تا خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی را به صورت رایگان به مردم عرضه می نمایند.
اولویت های کاری دراین طرح در قدم اول موضوع بهداشت، درمان و سلامت چشم و دندان است، اما گفته می شود در آینده می تواند متناسب با نیازمندی های منطقه سایر رشته های تخصصی را نیز شامل شود.
تمامی خدمات تیم نور آوران در سطح مناطق محروم کشور بصورت رایگان و برای ارتقاء سطح سلامت ساکنان مستضعف آن انجام می گیرد.
این خدمات رایگان از سوی اکیپ های سیار بهداشتی و درمانی ارایه می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در شهرستان ترکمن نشین و محروم مراوه تپه دردورترین نقطه استان گلستان حضور داشت، تا در کنار دیگر چشم پزشکان فعال درطرح نورآوران به معاینه چشم مردم مستضعف این شهرستان که استطاعت مالی رفتن به مطب متخصصین این رشته را ندارند، بپردازد.
دکتر هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را که نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل کرد و به جراحی چشم آنان تا ساعاتی بعداز نیمه شب پرداخت.
حضور شخص وزیر با تمامی مشغله های کاری وزارتخانه و تعاملات با بخش های مختلف پزشکی ،درمانی ،دانشگاهی برای ارایه خدمات تخصصی به بیماران و مداوای چشم آنان، این کار خیر را ماندگارتر کرده است، آنهم حضور در شهری دور افتاده و کمک به مردمی که تنها حق ویربتی که پرداخت می کنند تشکری با زبان ترکمنی و لبخندی به سادگی مردم خونگرم ترکمن است.
از سوی دیگر روز گذشته مشاهدات نشان می داد که صف ایستادن مردم مراوه تپه برای معاینه از سوی وزیری حاذق و درمان رایگان، لذت بخش بوده و بارقه امید را در چشمان آنان ایجاد کرد که وزیر شخصا برای مداوای آنان مراجعه کرده است.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور واقع شده و با کشور ترکمنستان ،دریای خزر و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
3014/1648



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن