تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803216853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعهد 246 میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تعهد 246 میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در هرمزگان بندرعباس-ایرنا- هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان با رکورد شکنی خیرین و تعهد 246 میلیارد ریالی آنها برای مدرسه سازی به کار خود پایان داد.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور بعد از ظهر چهارشنبه در این جشنواره گفت: هر چند با ابلاغ قانون تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و غیر ایمن، تحول اساسی در این حوزه به وجود آمده اما هنوز یک سوم فضاهای آموزشی کشور ایمنی ندارند.
امان الله عباسی با اشاره به وجود پنج هزار و 500 پروژه نیمه تمام نوسازی مدارس در کشور و محدودیت های مالی دولت، شروع طرحهای جدید در این حوزه را بی انصافی توصیف کرد.
وی گفت: از اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال 78 تا پایان سال گذشته، سه هزار و 900پروژه مردمی با 22 هزار کلاس درس ساخته شده و در این مدت دولت نیز با ساخت 130 هزار کلاس در قالب 30هزار پروژه در مدرسه سازی مشارکت کرده و 120هزار میلیارد ریال به آن اختصاص داده است.
وی سهم 20درصدی خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی کشور را ارزشمند خواند و خاطر نشان کرد: این مشارکت بیش از حل مشکل فضای آموزشی، وحدت دولت و ملت را تبیین می کند.

*مدرسه سازی لیاقت می خواهد
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز اظهار داشت: حضور در عرصه مدرسه سازی تنها نیازمند پول نیست بلکه لیاقت و شایستگی می خواهد.
محمدرضا حافظی با آوردن مصداق هایی از افراد متمولی که نتوانسته اند خواسته خود برای مشارکت در مدرسه سازی را محقق کنند و افرادی که با وجود نداشتن توانایی مالی قابل توجه، در این بخش افتخارآفرینی کرده اند، اظهار داشت: چنانچه فردی قصد مدرسه سازی دارد بهتر است به جای واگذار کردن این امر به وارثان در قالب وصیتنامه، در زمان حیات خود این نیت را عملی کند.
وی یادآور شد: بعد از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی چهار نوبتی بود و خیرین مدرسه ساز با 18 نفر حرکت خود را از شهر مشهد آغاز کردند.
حافظی خاطر نشان کرد: در نخستین سال تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز، (سال 78)، خیرین 168میلیارد ریال تعهد کردند و در سال های بعد از آن این رقم افزایش یافته و رشد تصاعدی داشته است.
به گفته رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، کمک خیرین همواره از اعتبارات دولتی این بخش بیشتر بوده و اکنون 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یکهزار خیر مدرسه ساز ایرانی در خارج از کشور در این بخش فعال هستند.

*استمداد استاندار برای اتمام کارهای ناتمام
استاندار هرمزگان نیز در این آیین با شرح مشکلات و چالش های مالی تصریح کرد: دولت بیش از هر زمان دیگری به کمک مردم نیازمند است و وضعیت اقتصادی به دولت اجازه نمی دهد که پروژه های نیمه تمام را به پایان برساند.
جاسم جادری همچنین عقب ماندگی های هرمزگان در برخی شاخص ها را برشمرد و اظهار داشت: میزان بهره مندی استان از راه روستایی نصف میانگین کشوری است و باید مواردی مانند مشکل پزشک و خانه بهداشت در روستاها و کمبود آب و نیاز به آب شیرینکن و درمانگاه نیز به این فهرست اضافه شود.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با انتقاد از آنچه "اراده غیرالهی " برخی بخش ها نامید، اظهار داشت: از یک سو نیازمند مشارکت مردم و خیرین برای رفع نیازها هستیم و از سوی دیگر صدور مجوز ساخت بیمارستان توسط مردم، با کارشکنی برخی دستگاه ها روبرو شده و فردی پس از یک سال دوندگی نمی تواند مجوز ساخت بیمارستان بگیرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: سال گذشته کسب ده هزار و 700میلیارد ریال درآمد توسط این استان از سوی دولت تکلیف شده بود که 108هزار و 500 میلیارد ریال درامد محقق شد و طبق قانون باید 50درصد از درآمد مازاد یعنی حدود چهار هزار میلیارد ریال به استان بازمی گشت اما در عمل مدیریت استان توانست فقط 60 میلیارد ریال را از خزانه کشور به هرمزگان برگرداند.
وی گفت: این در حالیست که اعتبارات عمرانی استان نیز از دو هزار و 350میلیارد ریال در سال 93 به یکهزار و 920 میلیارد ریال در سال جاری کاهش یافته که با این پول نمی توان خواسته های مردم را تامین کرد.
وی همچنین با تقدیر از خیرین مدرسه ساز به خاطر همراهی با دولت اظهار داشت: چنین کارهای نیکی تنها در صورتی قابل انجام است که انسان به مرحله جهاد فی سبیل الله رسیده باشد.

* 70هزار دانش آموز هرمزگان در خطر
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در جمع خیرین مدرسه ساز استان نسبت به در خطر بودن جان 70هزار دانش آموز استان هشدار جدی داد و اظهار داشت: دو هزار و 500 کلاس درس فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد.
ماشاالله قاسمی اضافه کرد: مقاوم و ایمن سازی این مدارس به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این در حالیست که مجموع اعتبار عمرانی استان در سال جاری کمتر از دو هزار میلیارد ریال تصویب شده است.
وی با اشاره به وقوع زلزله های متعدد در استان هرمزگان اظهار داشت:با این تعداد کلاس درس غیر ایمن در استان می توان گفت که اینکه بیشتر زلزله ها در شب اتفاق می افتد یک شانس بزرگ است.
قاسمی کمبود مدرسه در طرحهای مسکن مهر را یکی دیگر از چالش های مهم استان خواند و اضافه کرد: 54 هزار واحد مسکن مهر برای استان تعریف شده که اگر هر واحد مسکونی تنها یک دانش آموز داشته باشد، استان با کمبود یکهزار و 620کلاس درس روبرو است.
این مسوول ادامه داد: اکنون 215 مدرسه در قالب یکهزار و 44باب کلاس درس در دست اجراست.
وی اضافه کرد: سال گذشته 400 میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی برای مدرسه سازی تصویثب شد که 85 درصد آن تخصیص یافت و از اعتبارات ملی نیز 225 میلیارد ریال مصوب شد.
به گفته قاسمی بنیاد برکت نیز از سال 89 تاکنون 42 پروژه را در دست اجرا داشته که 22 طرح در قالب 71 کلاس درس با زیربنای چهار هزار و 829 متر مربع و اعتبار بیش از 400 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: نام 685خیر مدرسه ساز در هرمزگان به ثبت رسیده که از این تعداد 230 نفر در خارج از کشور زندگی می کنند و خیرین مدرسه ساز در 16دوره گذشته، پنج هزار کلاس درس در قالب دوهزار پروژه و با اعتبار دو هزار و 300میلیارد ریال ساخته اند.
قاسمی از وجود تعداد زیادی مدرسه نیمه تمام دولتی خبر داد که با وجود پیشرفت 70درصدی می توان آنها را به خیرین مدرسه ساز واگذار کرد تا آنها را به نام خود، تکمیل کنند.

*حسن ختام 246 میلیارد ریالی
رییس مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس هرمزگان نیز پس از این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: خیرین مدرسه ساز استان در هفدهمین جشنواره خود که چهارشنبه 30 اردیبهشت برگزار شد، رکوردی جدید رقم زدند و 246 میلیارد ریال کمک و مشارکت جدید را تعهد کردند.
علی مرادی یادآور شد: تعهد خیرین مدرسه ساز هرمزگان در سال گذشته حدود 230 میلیارد ریال بودکه تاکنون حدود 180 میلیارد ریال آن محقق شده است.
حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و دیگر فعالان سیاسی استان در جمع خیرین مدرسه ساز و همچنین برنامه ریزی مناسب و پیش بینی بخش های گوناگون و دعوت از هنرمندان برای اجرای برنامه بین سخنرانی ها از نکات قابل توجه این آیین بود.ک/4
2094/6048






31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن