تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798595249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروز دودستگی در محافظه کاران در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بروز دودستگی در محافظه کاران در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لندن - ایرنا - روزنامه گاردین در گزارشی با بیان اینکه دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس، درصدد برگزاری همه پرسی خروج کشورش از اتحادیه اروپا است، نوشت: برخی از اعضاء محافظه کار کابینه که با کامرون در این موضوع هم عقیده نیستند، ممکن است از سمتشان استعفا دهند.


به گزارش ایرنا، گاردین نوشت: در حالی که گمانه زنی ها در خصوص حضور و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدت گرفته است، شماری از اعضاء دولت این کشور از هم اکنون پیشنهاد می کنند که دیوید کامرون با استعفای موقت آنان در زمان برگزاری همه پرسی موافقت کند، تا بتوانند منویات قلبی شان را در خصوص تصمیم تاریخی کشورشان دنبال نمایند.
به نوشته گاردین، موافقت کامرون می تواند به آنها این فرصت را بدهد که در کارزارهای تبلیغاتی علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فعالیت کنند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از یک عضو کابینه دولت نوشت: حزب [محافظه کار] قطعا در این جریان دچار انشعاب خواهد شد. برخی تلاش می کنند که در جریان مذاکرات تاثیرگذار باشند، برخی دیگر تا زمان برگزاری همه پرسی صبر می کنند و خود را برای کارزارهای تبلیغاتی علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آماده می سازند.
گاردین همچنین به نقل ازمنابع دولتی افزود: در صورتی که کامرون به "ایان دانکن اسمیت" وزیر جنجالی کار و امور بازنشستگی که قرار است سیاست های ریاضتی محافظه کاران را در طول پنج سال آتی پیگیری کند، اجازه فعالیت در کارزار تبلیغاتی علیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ندهد، وی از سمتش استعفا خواهد داد.
در همین حال گاردین به نقل از یک منبع دولتی نوشت: موضع کامرون دراین خصوص مشخص است؛ اعضای کابینه باید از مذاکرات مربوط به همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا حمایت کنید تا همچنان بخشی از دولت باشید. گرچه وی به هر حال برخی از وزرایش را در این جریان از دست خواهد داد.
قرار است دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس طرح خود را در خصوص خروج کشورش از اتحادیه اروپا با همتایان آلمانی و فرانسوی اش در جریان نشست روز جمعه سران اروپا در "ریگا" پایتخت لتوانی در میان بگذارد.
گاردین به نقل از یک سخنگوی دفتر کامرون اعلام کرد: نشست ریگا، اولین سفر نخست وزیر به خارج از انگلیس پس از انتخابات [هفتم می ] به شمار می آید و فرصتی خواهد بود که وی با شرکای اروپایی اش درخصوص راهکارهایی برای اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا، برگزاری همه پرسی در انگلیس و مناسبات لندن با این اتحادیه گفت وگو کند.
این در حالی است که براساس گزارش های منتشر شده ، دیوید کامرون قرار لایحه مربوط به همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را یک روز پس از سخنرانی ملکه الیزابت در روز 27 ماه می، منتشر کند.
در میان لوایح پارلمانی که انتظار می رود در سخنرانی روز 27 ماه می از ملکه گنجانده شود، لایحه ای وجود خواهد داشت که تفویض قدرت بیشتری را به پارلمان اسکاتلند پیشنهاد می کند. همچنین لایحه ای پیشنهاد خواهد شد که رابطه انگلستان با دادگاه اروپا در موضوع حقوق بشر اصلاح شود.
کامرون پیشتر اعلام کرده بود تنها در صورتی از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد که شرایط مربوط به عضویت این کشور در این نهاد اروپایی تغییر کند.
وی با ارائه یک بسته ای پیشنهادی به رهبران اتحادیه اروپا که بر اساس آن محدودیت هایی برای میزان ورود مهاجران و نیز ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها به اجرا گذاشته خواهد شد، از آنها خواسته بود تا از این طرح حمایت کنند.
در این بسته پیشنهادی دولت انگلیس، توقف دسترسی مهاجران اروپایی به خدمات رفاهی به مدت چهار سال پس از ورود، توقف دسترسی مهاجران اروپایی به خدمات فرزندانی که در خارج از انگلیس زندگی می کنند، اخراج مهاجران بیکار پس از شش ماه و محدود کردن قانونی که به مهاجران اجازه می داد تا برای خانواده هایشان که در خارج از انگلیس تقاضای بسر می برند، تقاضای اقامت کنند، دیده شده است .
در این طرح همچنین بر توقف دسترسی مهاجران اروپایی به استفاده ازخدمات جدید رفاهی (موسوم به یونیورسال کردیت)، سرعت بخشیدن به اخراج مجرمین خارجی از انگلیس، افزایش مدت زمان انتظار برای تجدید ویزای کلاهبردارانی که از انگلیس اخراج شده اند، ایجاد محدودیت کاری برای شهروندان کشورهایی که به تازگی به اتحادیه اروپا ملحق شده اند تا زمانی که وضعیت اقتصادی آنها هم تراز با سایر کشورهای عضو اتحادیه شود، تاکید شده است.
کامرون گفته بود: "هدف این است که نظام مهاجرت مان را عادلانه تر کنیم و میزان بالای مهاجرت کشورهای اروپایی را به انگلیس کاهش دهیم. ما می خواهیم سختگیرانه ترین نظام مهاجرت را در اتحادیه اروپا تنظیم کنیم تا با سوءاستفاده ها از مهاجرت آزاد مقابله کنیم."
با این حال برخی تحلیل گران سیاسی انگلیس و مقامات ارشد کشورهای اروپایی با انتقاد از تصمیم دیوید کامرون برای برگزاری همه پرسی، آن را نوعی ترفند سیاسی برای سلب مسوولیت می خوانند.
در همین حال مخالفت اسکاتلندی ها و به طور خاص خانم نیکلا استروجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که درجریان انتخابات هفتم "می" توانست با کسب 56 رای موفقیت چشم گیری را در این انتخابات به دست آورد، نگرانی هایی را در خصوص احتمال جدایی اسکاتلند از بریتانیا در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به همراه داشته است.
روزنامه ایندیپندنت در این مورد نوشت: دیوید کامرون می گوید نیازی نیست که کشورهای تشکیل دهنده بریتانیا با خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافقتشان را اعلام کنند.
این روزنامه افزود: کامرون تصریح کرده است: "در سیاست های عملی مان (مانیفست) به وضوح در خصوص همه پرسی بقاء یا خروج از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2017 میلادی وعده داده بودیم. این موضوع هم اینک با انتخابات عمومی در انگلیس مورد حمایت واقع شده و معتقدم که در این خصوص برنامه مشخصی دارم."
اما استروجن پیشتر به شبکه اسکای نیوز گفته بود: چنانچه همه پرسی [خروج انگلیس از اتحادیه اروپا] برگزار شود ... و در آن اسکاتلند به بقاء در اتحادیه اروپا رای دهد و بقیه انگلستان به خروج رای دهند، در آن صورت به نظر من نظرها بطور قوی در اسکاتلند مبنی بر بازنگری برگزاری همه پرسی استقلال خواهد بود.
با این حال، با توجه به نتایج متفاوت نظر سنجی های صورت گرفته، هنوز نمی توان به طور قطع پیش بینی کرد که نتیجه آراء این همه پرسی تاریخی، چه خواهد بود. از طرفی فشار شرکت های بزرگ تجاری که زمزمه خروجشان از انگلیس در صورت جدایی این کشور از اتحادیه اروپا مطرح است، گمانه زنی ها را دشوار کرده است.
با این حال شاید بتوان به این دیدگاه برخی تحلیلگران سیاسی بسنده کرد که انگلیس با ترفند همه پرسی، قصد دارد تا جای پای خود را در اتحادیه اروپا سفت کند و به اصطلاح حرفش را به کرسی بنشاند.
اروپام**1**ن**1552



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن