تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798586046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور در ارزشیابی کشوری مقام نخست را کسب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاونت غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور در ارزشیابی کشوری مقام نخست را کسب کرد اهواز - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: براساس آخرین ارزشیابی در همایش معاونان غذا و داروی کشور، معاونت غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور اهواز پارسال، از نظر عملکرد رتبه نخست کشوری را کسب کرد.


به گزارش ایرنا، بهزاد شریف مخمل زاده چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه اظهار کرد:در این ارزشیابی 91 درصد کل امتیازها را دانشگاه علوم پزشکی اهواز کسب کرد که با توجه به شاخص های عملکرد حوزه غذا و دارو، این معاونت 91 درصد اهداف مورد نظر سازمان غذا و دارو را محقق کرده است.
وی گفت: اهداف بلند مدت دیگری پیش رو قرار دارد که از لازمه رسیدن به آنها، همراهی مردم است.
وی افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت نقش برجسته ای در کسب این موفقیت ایفا کرده و رتبه نخست شناخته شد و حوزه غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی این دانشگاه به کسب رتبه های دوم تا سوم نایل آمدند.
وی اظهار کرد: محور اصلی تمام برنامه های معاونت غذا و دارو، شناسایی مشکلات موجود و طراحی برآیند برای حل این مشکلات است.
شریف مخمل زاده به راه اندازی جنبش نرم افزاری برای ثبت اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا پایگاه داده با ارزشی از اطلاعات را جمع آوری کردیم و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان تنها دانشگاهی است که حجم زیادی از اطلاعات را ثبت کرده است.
وی گفت:مجموعه اطلاعات در خصوص مصرف دارو و نوع بیماری ها در اثر مشکلات زیست محیطی، در سال های آینده منجر به حل مشکلات و کاهش بار بیماری ها می شود.
وی افزود: این جنبش نرم افزاری در زمان بحران دارویی در سال های 91 و 92 به ما کمک زیادی کرد و کمترین آسیب وارد آمد.
وی گفت:مخاطرات در حوزه مواد غذایی، فرآورده های لبنی، گوشتی، آرد و نان، گندم و برنج و آب آشامیدنی شناسایی و طرح هایی به شورای سلامت ارایه و در حال پیگیری است.
مخمل زاده اضافه کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مجهزترین آزمایشگاه در سطح کشور به دلیل کشف مخاطرات است و هر ماده غذایی تولیدی یا در سطح عرضه را کنترل می کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه غذا و دارو، 97 درصد نیاز مردم در ارایه خدمات تجهیزات و دارو توسط بیمارستان ها تامین شد و در گام دوم در جهت کیفی سازی خدمات تلاش کردیم.
وی اظهار کرد: در بیمارستان ها، در حال راه اندازی راه اندازی بخش مراقبت های ویژه دارویی و اتاق تمیز در ICU و CCU هستیم تا مخاطرات ناشی از تجویز دارو در فضای بیمارستان به حداقل برسد.
مخمل زاده در خصوص همکاری اداره استاندارد و غذا و دارو گفت:پارسال تفاهم نامه ای بین این دو نهاد منعقد شد که در گام نخست یعنی ابتدای امسال، نتایج آزمایشگاهی همدیگر را قبول کردیم و در گام دوم که تا آخر امسال نهایی می شود کنسرسیوم مشترکی برای رویارویی شدن وارد کننده و تولید کننده با یک عامل مشترک تشکیل شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به راه اندازی سامانه راسف به صورت آزمایشی در خوزستان اشاره کرد و افزود: در این سامانه، تمام نهادهای مرتبط با حوزه غذا باید اطلاعات خود را در این سامانه مبادله کنند که در صورت ایجاد مخاطره یا آلاینده، تکلیف و عملکرد هر نهاد مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات حوزه غذا و دارو، تجمیع سازمان ها حول یک محور است که همه با هم در برخورد با مخاطرات قاطع عمل کنند.
مخمل زاده در خصوص نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو نمونه برداری از کالاها، آزمون تعیین سلامت و انطباق با استانداردها را انجام داده و زمانی اجازه ترخیص می دهد که برچسب سلامت بر روی آن نصب شود.
وی گفت: این معاونت همچنین عضو کمیسیون نظارت بر کالاهای قاچاق نیز است، اما سطح عرضه، گسترده تر از توان نظارتی مجموعه های نظارتی است و نهادهای نظارتی از امکانات زیادی برخوردار نیستند که بر تمامی فروشگاه ها نظارت داشته باشند.
مخمل زاده اضافه کرد: همراه کردن مردم در این زمینه و اطلاع رسانی به آنها در خصوص اصالت کالا بسیار تاثیر گذار است.
وی اظهار کرد: ارایه کالاهای قاچاق رو به کاهش است و باید با یک برنامه پنج تا 10 ساله، این مخاطرات را به طور کلی کاهش دهیم.
وی در خصوص نظارت بر سلامت نان گفت: بیش از دو سال و نیم است که کارگروه خاص سلامت نان تشکیل شده و کل زنجیره تولید نان را کنترل می کند.
مخمل زاده در خصوص راهکارهای کنترل سلامت نان افزود: پای کارآمدن مجموعه امور صنفی وراه اندازی مجتمع نانوایی ها با حضور مسوولان فنی از جمله این راهکارها است.
وی ادامه داد: باید مسوول فنی در نانوایی ها به صورت محله ای فعالیت کند و یا مجتمع های نانوایی با همکاری شهرداری، مسکن و شهرسازی و تمام عوامل مرتبط و اجرایی با حضور مسوولان فنی راه اندازی شود.
وی اظهار کرد: منطقه گلستان اهواز به صورت پایلوت برای راه اندازی مجتمع های نانوایی با حضور مسوول فنی در نظر گفته شده است.
3004/6037



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن