تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819757735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز زمين خواري، عنوان جرم جزايي مستقل ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
سرپرست دادگستري استان کرمان: هنوز زمين خواري، عنوان جرم جزايي مستقل ندارد موج-سرپرست دادگستري استان کرمان گفت:امروز يکي از مفاسد اقتصادي کشور زمين‌خواري است اما هنوز اين جرم، عنوان جزايي مستقلي ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، يدالله موحد گفت: شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در سال 86 با رويکرد صيانت از حقوق عمومي در همه حوزه‌ها به ويژه حوزه زمين خواري، اراضي و انفال تشکيل شد و در اولويت هاي کار دستگاه قضايي قرار گرفته است. شوراي حفظ حقوق بيت‌المال استان کرمان يکي از فعال‌ترين و اثرگذارترين شوراهاي حفظ حقوق بيت‌المال در سطح کشور است. وي با اشاره به سياست گذاري هاي اين شورا و وجود وحدت ميان مديران مسوول حفاظت از اراضي ملي گفت: در حوزه تثبيت مالکيت دولت، رفع تصرف و پيشگيري از تعدي به اراضي دولتي اقدامات موثري انجام شده است. عدم تثبيت مالكيت دولت در حفظ اراضي ملي و تزلزل در اجراي قوانين، بستر را براي سودجويان و زمين خواران فراهم كرده است.
بنا بر اعلام دادگستري استان کرمان، وي افزود: پيش از تشکيل اين شورا اراده جدي براي برخورد با زمين خواري و جلوگيري از تصرف اراضي دولتي وجود نداشت، ولي با تشکيل اين شورا در شش سال گذشته 21 هزار هکتار اراضي دولتي رفع تصرف شدند و يا اگر تغيير کاربري داده شده بودند به حالت نخست بازگردانده شده اند.
وي با تاکيد بر راه‌هاي پيشگيري از وقوع زمين خواري گفت:در اين راستا برخورد قاطع قضايي و اراده جدي براي برخورد با اين افراد وجود دارد. نکته قابل توجه اين است که درحاشيه شهرها تفاوت قيمت بين اراضي کشاورزي و مسکوني وجود دارد و با تغيير کاربري کشاورزي به مسکوني سرمايه بادآورده هنگفتي نصيب افراد سودجو مي‌شود.
وي بيان داشت:امروز يکي از مفاسد اقتصادي کشور زمين‌خواري است اما هنوز اين جرم عنوان جزايي مستقلي ندارد. قانون جامعي در حوزه صيانت و بهره‌وري از اراضي ملي نداريم.در جنوب کرمان هنوز اراضي وجود دارد که ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع در آنجا اجرا نشده است و جايي که مالکيت تثبيت نشده باشد دادگاه، حکم صادر نمي‌کند و دستور توقف نمي‌دهد.
رييس شوراي حفظ حقوق بيت‌المال استان کرمان افزود: کميسيون‌هاي ماده 100 و ماده 99 خارج از حريم شهرها کارآيي لازم را ندارند و بخشي از اين بحث نيز به ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در حريم شهرها بازمي‌گردد. در حوزه صيانت از حقوق عمومي وحدت رويه در کشور وجود ندارد. به همين سبب نياز مبرم امروز کشور به اجراي طرح کاداستر(حدنگاري) براي صيانت از اراضي دولتي ضروري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن