تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815803235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلیمی نمین: رشد سیاسی در دانشگاهها برای نقد عملکردها ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سلیمی نمین: رشد سیاسی در دانشگاهها برای نقد عملکردها ضروری است یزد - ایرنا - عباس سلیمی نمین گفت: رشد فکری و سیاسی در دانشگاه ها امری مهم است و برای نقد عملکردها باید رشد سیاسی در دانشگاه ها صورت گیرد.


به گزارش ایرنا عباس سلیمی نمین سه شنبه شب در نشستی با عنوان مناظره سیاسی در دانشگاه یزد افزود : برخی افراد و جریانات به دنبال کانالیزه کردن جو دانشگاه های کشور هستند و این به هیچ وجه به مصلحت نظام و انقلاب نیست.
وی ادامه داد : البته این موضوع می تواند فضایی را به صورت گذرا ایجاد کند اما چون که براساس حب و بغض های کاذب است مناسب برای فضای دانشگاه نیست.
این فعال سیاسی اضافه کرد: زمانی در جنبش دانشجویی می توانید تاثیرگذار باشید که خودتان بتوانید هویتی در جامعه بسازید و در غیر اینصورت تاثیرگذاری نخواهید داشت.
سلیمی نمین بیان کرد: تریبون های یک جانبه و احساسی باعث ایجاد حب و بغض های کاذب در دانشگاه شده و مانع شناخت از جامعه و جریانات می شود.
وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب دوره ها و دولت های مختلفی را در خصوص دانشگاه ها گذرانده ایم اما برای بهبود وضعیت نیازمند گذشتن زمان بیشتر است و در خصوص این دولت نیز زمان بیشتری برای نقد نیاز است.
این فعال سیاسی تاکید کرد: برای شناخت دولت روحانی بایستی به قبل از دولت وی مراجعه کنیم که در این راستا هرچند روحانی به عنوان نخبه ای در کشور است اما زمانی نخبگان اثرگذار هستند که بتوانیم نخبه ها را برای توده مردم استفاده کنیم.
سلیمی نمین گفت: هروقت بحث های جدی در عرصه های مختلف از جمله سیاست صورت گیرد سالن های شما پرخواهد شد و جدی بودن بحث ها باعث شناخت بیشتر است اما این جدی بودن به معنای هیاهویی بودن نیست بلکه بایستی به نحوی باشد که بتوان حرف ها را به صورت منطقی و علمی مورد بررسی قرار داد.
سلیمی نمین افزود: ما باید دولت ها را بشناسیم تا بتوانیم نقش تاثیرگذاری در آن ها داشته باشیم.
مدیر مرکز مطالعات تاریخ تمدن ایران تصریح کرد: قطعا دولت احمدی نژاد باید مورد نقد قرار بیگرد تا این بتواند به ما کمک کند تا در زمان حاضر امروز مانع از تکرار برخی از خطاها بشویم.
سلیمی نمین خاطرنشان کرد: ویژگی های دولت آقای روحانی را باید شناخت و این به عنوان اولین گام برای شناخت وی است.
***
همچنین فعال سیاسی و نماینده مردم اهواز در مجلس ششم گفت: بررسی های ما همواره در عالم واقع نسبی است و براساس معدل گیری حرکت های افراد را مشخص می کنیم و معتقدیم که انسان به همان میزان که می تواند ارتقا پیدا کند به همان میزان نیز نزول کند که این معلول شرایط اجتماعی ودرونی و بیرونی است.
کیانوش راد افزود: وقتی به دولت های پس از انقلاب مشاهده می کنیم دوره اول ما در زمان دفاع بودیم که در این راستا فضای احساسی بود و پس از ان دوره های مختلفی رخ داده است.
وی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی جامعه ما دچار تحولاتی بسیار متفاوت افتاده است که در حوزه های مختلف فرهنگی و سیاسی و اقتصادی آن را می بینیم.
کیانوش راد تاکید کرد: ما به دلواپسان می گوییم که در خصوص مذاکرات توافق صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در زمینه سیاست داخلی نیز فضا در دولت گذشته بسیار بسته بود ولی در دولت کنوی فضا بسیار باز شده که برخی از منتقدان به صورت آزادانه عملکردها را نقد می کنند.
این نماینده مجلس ششم اظهار کرد: مردم با رای خود حرکت جامعه را تغییر دادند.
کیانوش راد گفت: آنقدر ما در جامعه از پوپولیزم ضربه خوردیم که بسیار از کارهای کارشناسی را همین پوپولیزم از بین برده و در این راستا نیز نخبه گرایی صرف هم نادرست است و در مقابل نیز پوپولیزم نیز ضربه ای بیشتر از نخبه گرایی صرف به جامعه می زند.
وی ادامه داد: ما از مطلق اندیشی بایستی بیرون بیاییم زیرا مطلق اندیشی راه گفتگو را می بندد و یکی از مشلات امروز نیز نخبه گرایی آقای روحانی است و معتقدیم که نقد در دوره های مختلف امکان دارد.
این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: مسیر کنوی مسیری است که امر سیاسی را پرتنش کرده است و معتقدم که باید گروه های مختلف باستی یک اصول بنیادین را بنویسند که اسلام، قانون اساسی و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود از جمله این اصول است.
این نماینده مجلس ششم بیان کرد: فعالیت همه احزاب و وجود همه گروه ها در دانشگاه نیز از جمله اصول دیگر است که اگر این اصول را بپذیریم می توانیم با وجود درگیری ها و تنش ها صحبت های خود را نیز بیان کردیم.
کیانوش راد گفت: اگر کسی فکر کند که امریکا دلش به حال ما می سوزد این دچار فراموشی شده است و حتما وی به دنبال منافع خود است اما در این راستا نیز ما باید با ترجیح منافع ملی با کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و به دور از تنش در این راستا گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: مردم احساس کنند سیاستمداری وابسته به غرب است مردم او را کنار می زنند و در این راستا بسیاری از مسائل را می توانیم به رای مردم بگذاریم.
کیانوش راد تصریح کرد: به هیچ عنوان سیاستی در خصوص رابطه با آمریکا در ما وجود ندارد ولی در این راستا نیز از برخی از جریانات در داخل نیز می ترسیم زیرا نسبت به ما برای مردم دروغ می سازند.
وی گفت: اگر ما با انصاف نگاه کنیم راه های میانه را می توان پیدا کرد و جامعه ایران را آرام تر کرد و می توان به نقطه های توافق برای این آرامش برسیم و در کنار آرامش به اختلافات نیز برسیم.
مناظره سیاسی با عنوان «دولت ها زیر ذره بین» با موضوع نقدی بر عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد .ک3
7536



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن