تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با سفر «بان کی مون» به کره شمالی مخالفت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با سفر «بان کی مون» به کره شمالی مخالفت شد پکن - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه از لغو سفر خود به کره شمالی به دلیل مخالفت مقامات پیونگ یانگ خبر داد.


به گزارش ایرنا، «بان کی مون» که به منظور شرکت در ششمین کنفرانس رهبری آسیا در سئول بسر می برد، روز گذشته از آمادگی خود برای سفر به کره شمالی جهت کاهش تنش ها میان کره شمالی و کره جنوبی خبر داده بود.
او حتی اعلام کرد که قصد دارد روز پنجشنبه (فردا) به شهرک صنعتی «کائه سونگ» رفته و از نزدیک با کارگران شاغل در این شهرک گفت وگو کند.
منطقه صنعتی «کائه سونگ» که اواخر سال 2004 با مدیریت مشترک دو کره راه اندازی شد،به منزله یکی از نمادهای کلیدی همکاری های اقتصادی دو کشور به شمار می رود. حدود 120 شرکت کره جنوبی در این مجتمع صنعتی فعالیت دارند و 53 هزار کارگر کره شمالی در این شرکت ها کار می کنند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم مقامات کره شمالی در خصوص لغو این سفر ابراز تاسف کرد و گفت: به نظر من هیچ توجیهی برای لغو ناگهانی این برنامه از سوی کره شمالی وجود ندارد و به شخصه از انجام نشدن آن که می توانست به نفع هر دو کشور همسایه باشد، متاسفم.
در صورت انجام این سفر، «بان کی مون» نخستین دبیرکل سازمان ملل بود که از این مجتمع صنعتی بازدید می کرد و همچنین نخستین دبیرکل سازمان ملل محسوب می شد که از سال 1993 میلادی به کره شمالی سفر کرده است.
وی روز گذشته در سئول ابراز امیدواری کرده بود که سفرش به مجتمع صنعتی "کائه سونگ" در بهبود روابط و مناسبات میان دو همسایه کمک کند.
خبر مخالفت پیونگ یانگ با حضور بان کی مون در نقاط مرزی این کشور و مجتمع صنعتی مشترک با کره جنوبی در حالی مطرح می شود که تنش ها در روابط دو همسایه شمالی و جنوبی اخیرا بالا گرفته و روابط میان دو کره به دنبال ادامه آزمایش های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی همچنان مخدوش است.
کره شمالی، هفته پیش دست به آزمایش موشک بالستیک دریایی و متعاقب آن شلیک چندین موشک دریایی کشتی به کشتی کرد که این موضوع نگرانی های کره جنوبی را افزایش داده است.
همین موضوع باعث شده، کره جنوبی هم اعلام کند که در حال آماده سازی شرایط لازم برای انجام رزمایش نظامی مشترک با آمریکا در روزهای آینده است.
دو کره در حقیقت از زمان پایان درگیری های نظامی در سال ۱۹۵۳ همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند و از آن سال تاکنون هنوز معاهده صلحی میان دو کشور منعقد نشده است.
آساق*231*1597



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن