تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فيلم آخوندي باموضوع «مسكن مهر مزخرف است» پخش شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فيلم آخوندي باموضوع «مسكن مهر مزخرف است» پخش شد
در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي نمايندگان از پاسخ وزيري كه طرح مسكن مهر را مزخرف خواند، قانع شدندتا بار ديگر عباس آخوندي بتواند به پشت ميز خود در وزارت راه و شهرسازي بازگردد و به جاي پيگيري و حل مشكلات مسكن مهر در همايش‌هاي غير مرتبط با مسكن و راه حضور يابد.
نویسنده : هادي غلامحسيني 


در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي نمايندگان از پاسخ وزيري كه طرح مسكن مهر را مزخرف خواند، قانع شدندتا بار ديگر عباس آخوندي بتواند به پشت ميز خود در وزارت راه و شهرسازي بازگردد و به جاي پيگيري و حل مشكلات مسكن مهر در همايش‌هاي غير مرتبط با مسكن و راه حضور يابد.
به گزارش «جوان»، به رغم متعهدشدن هزار باره دولت و وزير راه و شهرسازي جهت اتمام طرح مسكن مهر، روز گذشته يك نماينده مجلس در جلسه علني مجلس و در پاسخ از آخوندي فيلمي را به نمايش گذاشت كه وزير راه طرح مسكن مهر را طرحي مزخرف عنوان مي‌كند، اما اظهار ندامت آخوندي و همچنين تعهد مجدد وي در خصوص به اتمام رساندن پروژه مسكن مهر باعث شد نمايندگان يكبار ديگر به وي اعتماد كنند. عباس آخوندي درجلسه علني روز سه‌شنبه 29 ارديبهشت مجلس شوراي اسلامي حاضر شد تا به سؤال جمعي از نمايندگان درخصوص مسكن مهر پاسخ دهد.
وي در ابتدا با بيان اينكه هر چند از وزير راه و شهرسازي از لحاظ حقوقي نمي‌توان راجع به مسكن مهر سؤال مبتني بر اصل 88 قانون اساسي را داشت، اظهار داشت: با توجه به تصميم هيئت رئيسه مجلس گزارشي درخصوص اين پروژه به نمايندگان ارائه مي‌كنم.
همين سخن كافي بود تا خشم بسياري از نمايندگاني كه با پيش شرط اتمام مسكن مهر به آخوندي رأي اعتماد داده بودند، برانگيخته شود.
در ادامه عباس آخوندي به ارائه آمار عجيب و غريب از عملكرد وزارت راه و شهر‌سازي در بخش مسكن مهر پرداخت و گفت: اين پروژه در دولت يازدهم تسريع در پيشرفت و تحويل واحدها داشته به گونه‌اي كه42 درصد تحويل واحدهاي مسكن مهر در دوره يك سال و نيم مسئوليت ما بوده است. البته سخن فوق وزير و شاخص «تحول واحدهاي مسكن مهر »شاخص مناسبي براي ارزيابي عملكرد دولت يازدهم نيست زيرا در پروژه‌هاي عمراني سه مرحله طرح، اجرا و تحويل مفروض است كه تحويل آخرين و ساده‌ترين مرحله پيشبرد پروژه است.
وي از صدور 41 درصد اسناد واحدهاي مسكن مهر در دوره وزارت خود گفت كه اين شاخص نيز ملاك مناسبي براي مثبت ارزيابي كردن عملكرد دولت در بخش مسكن مهر به شمار نمي‌آيد زيرا سند در مرحله پاياني بايد اخذ شود كه به‌طور قطع وقتي پروژه با 70درصد پيشرفت فيزيكي تحويل دولت يازدهم شد، اين نيز بديهي است كه دولت يازدهم در اين امور به انجام برسد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به افتتاح 480هزار واحد مسكن مهر، گفت: ساير واحدها نيز به مرحله نازك‌كاري رسيده است و ديگر در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار نداشته و در اختيار وزارتخانه ديگري است، بنابراين پيشرفت واقعي مسكن مهر يك ميليون و 800 هزار واحد است و در حال جمع كردن سفره آن هستيم.
در حالي اين عضو كابينه دولت از اتمام طرح مسكن مهر خبر داد كه در بخش بعدي سخنان خود به نمايندگان آماري ارائه داد كه در اتمام مسكن مهر شك و ترديد فراوان وارد آمد.
 آخوندي گفت: طبق آمار سال‌91 در ارتباط با تسهيلات زيربنايي 5‌هزار و 600 ميليارد تومان وبراي خدمات روبنايي پروژه مسكن مهر بايد حداقل حدود 8هزار ميليارد تومان هزينه شود كه چنين رقمي در بودجه‌هاي سالانه در نظر گرفته نشده است، بدين ترتيب به نظر مي‌رسد در اثر عدم اتمام به موقع مسكن مهر همچنان هزينه اتمام طرح رو به افزايش است. در ادامه حميد رسايي به عنوان نماينده مخالف سخن گفت و عملكرد يك‌سال گذشته وزير راه و شهرسازي را در مسكن مهر غير قابل قبول عنوان كرد و از فيلمي پرده‌برداري كرد كه وزير راه و شهر‌سازي در پاسخ به سؤال خبر‌نگاري عنوان كرده بود: مسكن مهر «طرح مزخرفي است.»
وي با انتقاد از اين سخن سخيف آخوندي به طور تلويحي به وزير عنوان داشت: خانه جنابعالي كجاست كه مسكن مهر را بي‌ارزش به شمار مي‌آوريد. وي با بيان اينكه بسياري از مردم مستضعف در آرزوي مسكن مهري هستند كه وزير آن را بي‌ارزش مي‌خواند، افزود: عدم پيگيري مسكن مهر توسط وزير راه و شهر‌سازي و حضور يافتن در همايش‌هاي غير مرتبط با بخش مسكن و راه موجب شده است نماينده تام‌الاختيار وزير در مسكن مهر نتواند مشكلات اين پروژه را برطرف كند.
در بخش پاياني جلسه علني روز گذشته مجلس عباس آخوندي با بيان اينكه خود را مكلف به انجام تعهدات دولت‌هاي پيشين درخصوص مسكن مهر مي‌دانم، گفت: من به خاطر تعهدي كه به رهبر معظم انقلاب داده‌ام، تمام اين واحدها را حتي با منابع داخلي وزارت راه و شهرسازي اجرا مي‌كنم و اجازه نمي‌دهم به هيچ وجه يك سر سوزن به مردم فشار وارد شود. بر اساس اين گزارش، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از اظهارات عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، در نهايت طرح سؤال از وزير را به رأي گذاشتند كه با ۱۰۷ رأي موافق، ۸۴ رأي مخالف و هشت رأي ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماينده حاضر از پاسخ‌هاي وزير قانع شدند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن