تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798443406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویاهای جوانان قائمشهری و برگه های پیش بینی فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رویاهای جوانان قائمشهری و برگه های پیش بینی فوتبال ساری-ایرنا-برگه های پیش بینی مسابقات فوتبال لیگ های معتبر اروپایی، برخی از جوانان و نوجوانان قائمشهری را به خود مشغول کرده است تا به امید دست یابی به ثروت رویاهای خود را شکل دهند .


به گزارش خبرنگارایرنا ، فعالیت رو به ازدیاد مراکز و توزیع کنندگان برگه های پیش بینی مسابقات فوتبال در قائمشهر نشان از رونق این بازار داشته و جوانان بسیاری در این شهر ساعتها از وقت و انرژی خود را صرف خرید و پیش بینی مسابقات فوتبال برای بردجایزه تعیین شده از سوی مراکز فروش این برگه ها می کنند.
دست اندرکاران فروش برگه های پیش بینی فوتبال برای کسب درآمد بیشتر جوایزی با رقم های بالا را تعیین می کنند که از این طریق تلاش دارند رغبت و اشتیاق بیشتری برای انجام این کار ایجاد کنند , بطوریکه در پایین برگه های پیش بینی فوتبال علاوه بر میزان، پرداخت جوایزظرف مدت یک روزه نیز اعلام می شود که این روند نیز انگیزه بیشتری در جوانان و نوجوانان ایجاد می کند .
افراد براساس قیمت های پایه تعیین شده به ازای هر پیش بینی مسابقه مبلغی را به فروشندگان این برگه ها پرداخت می کنند و درواقع این برگه ها , بلیط هایی هستند که قیمت متفاوت دارند که قیمت پایه ان از 2هزار تومان شروع می شود.
براساس تعداد پیش بینی مسابقات و در صورت درست بودن این پیش بینی ها , جوایز پرداخت می شود که تا بیش از 2میلیون تومان نیز افزایش می یابد.
افزایش این شرط بندی ها در قائمشهر از سوی دیگر موجب نگرانی خانواده ها شده است که فرزندان شان به جای کار و تحصیل به
اموری می پردازند که موجب خسران فراوان برای همه است.
راضیه محمدی که خود را مادر یک نوجوان 15 ساله معرفی می کند به خبرنگار ایرنا گفت: علاقه به فوتبال در روح وجان اکثر پسران نوجوان و جوان ریشه دوانده است ولی این مساله در قائمشهر به سمت و سوی نادرستی هدایت شده است .
وی ادامه داد : در حالیکه می بایست بسترها برای فعالیت ورزشی جوانان و نوجوانان فراهم شود اما در قائمشهر روند دیگری در پیش گرفته شده است .
وی گفت : بیشتر وقت و زمان برخی از جوانان و نوجوانان قائمشهر صرف دور هم نشینی و پیش بینی مسابقات فوتبال لیگ های اروپایی بر روی کاغذ می شود .
احمد رستمی پدر یک جوان دیگر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: درحالی که زمانی را جوانان و نوجوانان شهرمان صرف نشستن دور همدیگر و زدن برگه می کنند این افراد با حضور درفضاهای ورزشی می توانند به سلامتی دست یابند.
این پدر نگران از وضعیت پیش آمده در قائمشهر اظهارداشت : اکنون نسل جوان شهرم بدون اینکه فعالیت خاص بدنی برای ارتقای سلامت خود داشته باشند با پیش بینی مسابقات فوتبال بدنبال دریافت جایزه هستند .
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولان این معضل فرهنگی و اجتماعی قائمشهر که منجر به بیراهه رفتن جوانان و نوجوانان شده است ، رفع شود .
دیگر شهروند قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: نوجوانان و جوانان شهرم با پول هایی که خانواده ها به آنها می دهند را صرف پرداخت هزینه های پیش بینی مسابقات فوتبال می کنند .
وی ادامه داد : در حالیکه نیروی جوان می بایست بعنوان عنصر فعال در عرصه کار و تلاش تاثیر گذار باشد ولی این وضعیت در برخی از جوانان و نوجوانان قائمشهری رویه معکوسی دارد .
به گفته این شهروند قائمشهری شاید بتوان گفت اکثرجوانان و نوجوانان این شهرستان بدون انجام هیچگونه فعالیت چشم انتظار برد و کسب جایزه پیش بینی مسابقات فوتبال هستند .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائمشهر هرگونه توزیع و عرضه برگه های پیش بینی فوتبال را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: با وجود غیر قانونی بودن این کار افرادی مبادرت به فروش این برگه ها در سطح این شهر می کنند .
صادق زارعی انجام هر گونه کار فرهنگی نیازمند اخذ مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است ، ادامه داد : هیچیک از مراکز فروشندگان برگه های پیش بینی فوتبال دارای مجوز نیستند و عملا کار این افراد خلاف قانون است .
وی افزود: دیده شده برخی از فروشندگان برگه های پیش بینی فوتبال در زیر برگه عنوان کردند که مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند .
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه در سال های اخیر مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت و توزیع برگه های پیش بینی فوتبال صادر نشده است ، ادامه داد :ذکر داشتن مجوز از این وزارتخانه در زیر این برگه ها غیر واقعی است .
وی همچنین به برگزاری جلسات با اداره اماکن عمومی و نامه نگاری با دادگستری برای مقابله با این فعالیت ها بعنوان گامی در راستای کنترل این وضعیت اشاره کرد وگفت : متاسفانه فعالیت قارچ گونه این افراد که رو به افزایش است آسیب جدی در بحث فرهنگی قائمشهر به شمار می رود .
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قائمشهر نیز در مصاحبه ای کوتاه به خبرنگار ایرنا گفت: هرگونه توزیع و فروش برگه های پیش بینی مسابقات فوتبال غیر قانونی و خلاف است .
سرهنگ محمدرضا قدمی ادامه داد :درصورت اطلاع وشناسایی توزیع کنندگان و فروشندگان این برگه ها با آنها
برخورد قانونی می شود .
وی گفت: در دو سال اخیر مواردی ازاین افراد شناسایی و اقدامات لازم برخوردی با آنها انجام شد .
فرمانده نیروی انتظامی قائمشهر با اشاره به اینکه مکان فعالیت و عرضه فروشندگان این برگه ها مشخص نیست ، ادامه داد: در صورت شناسایی با این افراد برخورد لازم بازدارنده از انجام این کار اعمال می شود.
یک کارشناس امور تربیتی دراین باره در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا وابستگی بیش از حد افراد به برگه های پیش بینی مسابقات فوتبال از اثرات و تبعات آن دانست و گفت : افراد به مرور زمان عادت به انجام این کار می کنند وهر بار در تلاش برنده شدن مبادرت به خرید و پرکردن این برگه ها می کنند .
مصطفی بهرام زاده ادامه داد : نوجوانان و جوانان با سرگرم شدن برای پرکردن برگه های پیش بینی مسابقات فوتبال نه تنها وقت آنها صرف امور غیر مفید می شود بلکه ازاین طریق ازدیگر امور روزمره زندگی وکاری خود عقب می مانند.
وی افزود: حضور و سرگرم شدن جمعی از جوانان و نوجوانان برای کار بی فایده و بدون ثمر پیش بینی مسابقات فوتبال نمی تواند منافعی برای این افراد به همراه داشته باشدچرا که در انتظار برنده شدن فعالیت اقتصادی و کاری خاصی انجام نمی دهند .
کارشناس مسوول مشاوره آموزش و پرورش قائمشهر همچنین استرس و اضطراب را ازاثرات روحی دانست که افراد به واسطه خرید و پرکردن برگه های پیش بینی مسابقات بر آنها تحمیل می شود .
وی ادامه داد : هیجان درونی افراد بعد ازهر باخت در پیش بینی مسابقات فوتبال فروکش می کند ولی حالت عادت برای انجام دوباره این کار ، آنان را باردیگر به این سمت می کشاند.
بهرام زاده همچنین شکست های روحی را از دیگر پیامدهای باخت در پیش بینی مسابقات فوتبال دانست و گفت : بدنبال هر شکستی این افراد سرخورده از وضعیت پیش آمده می شوند بطوریکه همراه با ضرر مالی مجبور به ضرر روحی نیز هستند.
وی راهکار برای برون رفت افراد از این مساله را انجام کارهای شناختی و رفتاری اعلام کرد و افزود : باید با این افراد به گونه ای برخورد شود تا باروی آوردن به برخورد عقلانی نسبت به این مساله عمل بکنند . ک/4
2096 /1899
فاطمه قنبری قادیکلایی



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن