تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم صهیونیستی: جنگ با لبنان حتمی است، اما نزدیک نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رژیم صهیونیستی: جنگ با لبنان حتمی است، اما نزدیک نیست
در آستانه پانزدهمین سالگرد فرار مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و شکست در مقابل مقاومت این کشور، گمانه زنی ها و نگرانی ها درباره احتمال شروع دوباره جنگ در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۰۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ - 19 May 2015


در آستانه پانزدهمین سالگرد فرار مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و شکست در مقابل مقاومت این کشور، گمانه زنی ها و نگرانی ها درباره احتمال شروع دوباره جنگ در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی افزایش یافته است.


به گزارش «تابناک»، چندی پیش ژنرال موشه کابلینسکی نایب رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که «دور بعدی جنگ در لبنان خواهد بود، اما باید دید حزب الله و ایران چه زمانی تصمیم به ورود به این جنگ خواهند گرفت».


به باور تحلیلگران نظامی، ارتش صهیونیستی مایل نیست، مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با جنگ قریب الوقوعی مواجه شود و حتی تلاش دارد، از وقوع آن جلوگیری کند.


ژنرال گابی اشکنازی از افسران رژیم اشغالر صهیونیستی نیز در بازدید از مناطق مرزی با جنوب لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد: ما اینجا به دنیا آمدیم و جوانی مان را سپری کردیم و بچه هایمان هم وارد ارتش شدند، حتی امروز نوه های ما در ارتش حضور دارند، اما همیشه از خودم می پرسم، آیا آنها هم مثل ما درگیر مساله لبنان خواهند شد.


کابلینسکی نایب رییس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در جنگ دوم لبنان به این سووال این گونه پاسخ می دهد: جنگ سوم لبنان به طور حتم در کار خواهد بود، یک سازمان سرّی مجهز به سلاح و کاملا سازمان یافته (مقاومت حزب الله) بر همه چیز هیمنه پیدا کرده است، ما به اینجا بازخواهیم گشت، اما باید دید حزب الله و ایرانی ها چه زمانی را مناسب تشخیص می دهند.


کابلینسکی گفت: جنگ آینده اگرچه حتمی است، اما به نظر نمی رسد در آینده نزدیک شروع شود، فرماندهان نظامی اسراییل هیچ اشتیاقی نسبت به بازگشت به لبنان نشان نمی دهند.


لبنان سرزمینی است که به گفته اشکنازی، «در هر تپه ای که می بینی، افرادی را از دست داده ایم».


کابلینسکی با اعتراف به هلاکت شمار زیادی از صهیونیست های متجاوز به خاک لبنان، سخن اشکنازی را تکمیل می کند: در این خاک دوستان بسیاری را از دست داده ام.


این دو فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی که در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان حضور داشته اند، مدعی هستند که تصمیم ایهود باراک برای فرار و عقب نشینی یک طرفه از جنوب لبنان بر خلاف توصیه های آن دو عملی شده است.


آنها می گویند: عقب نشینی از لبنان کار ساده ای نبود و ما دلمان نمی خواست این اتفاق بیفتد، مطمئن بودیم عقب نشینی یک طرفه اشتباه است، اما آنها به نظر ما توجهی نکردند.


روشن است که ادعاهای اشکنازی و کابلینسکی صرفا تحلیل دو نظامی بازنشسته نیست، بلکه گویای پیش بینی های ارتش صهیونیستی می باشد. سخنان یک افسر ارشد صهیونیست در بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بر این مطلب تاکید دارد.


وی با بیان اینکه «خطر جدی بروز جنگ بین اسراییل و حزب الله در دو سال آینده وجود دارد»، ادعا کرد: در این حالت، اسراییل مبادرت به بمباران مناطق مسکونی که حزب الله سلاح های خود را در آن مخفی کرده است، می کند.


این افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با خبرنگاران غربی تاکید کرد که « احتمال حمله کشور یا گروهی خاص به اسراییل نسبت به دو سه سال گذشته کمتر شده، اما به دلیل وجود سازمان ها و گروه هایی که اسراییل را احاطه کرده اند، احتمال شروع جنگ در نتیجه شدت گرفتن تحولات و یا اشتباهات محاسباتی بیش ازهر زمان دیگری قوت گرفته است».


وی این ادعای صهیونیست ها را تکرار کرد: حزب الله صد هزار موشک در اختیار دارد و با صدها موشک قادر به هدف گیری تمام مناطق اسراییل است. وی سپس گفت: تک تک روستاهای لبنان به پایگاه نظامی تبدیل شده اند و لازم است در جنگ آینده با حزب الله به همه آنها حمله کنیم، امیدواریم که غیر نظامی ها در آنها حضور نداشته باشند.


الون بن دافید تحلیلگر نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در مطلبی نوشت: در شرایطی که شاهد تکه تکه شدن سوریه هستیم، لبنان به مثابه خطر نظامی مهم تری در برابر اسراییل قد علم می کند.


وی افزود: بر اساس درس های جنگ اخیر اسراییل علیه غزه، حزب الله نیروهای هجومی تربیت کرده که توانایی نفوذ به داخل اسراییل را دارند و قادر هستند در مدت زمان کوتاهی بر شهرها سیطره پیدا کنند، این مساله اقتضا می کند، ارتش اسراییل هر لحظه آماده دفاع گسترده از مرزهای شمالی باشد.


به گفته این تحلیلگر نظامی، « ژنرال گادی آیزنکوت رییس کنونی ستاد مشترک ارتش اسراییل، نیروهای ارتش را برای جنگ احتمالی در تابستان آماده می کند و اگرچه به نظر می رسد احتمال وقوع چنین جنگی زیاد نیست، اما بهتر است ارتش در آمادگی کامل باشد حتی اگر ثابت شود که پیش بینی ها درست نبوده است».


عاموس هارئیل تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم معتقد است که « ارتش اسراییل در کنار افزایش تمرینات نظامی برای آمادگی در جنگ احتمالی، تلاش می کند تا مانع از بروز جنگ شود».


وی اقدام ارتش صهیونیستی در ارایه اطلاعات و نقشه روستاها در جنوب لبنان به روزنامه های غربی به ویژه نیویورک تایمز را در چارچوب تلاش های رسانه ای و سیاسی برای ممانعت از بروز جنگ ارزیابی می کند.


نیویورک تایمز با چاپ گزارشی مفصل به همراه تصاویر و نقشه هایی از ارتش صهیونیستی سعی کرد، این طور وانمود کند که رژیم صهیونیستی از آمادگی کامل برای رویارویی در زمانی نامعلوم برخوردار است.


این گزارش و اطلاعات ارایه شده در آن به منزله پیام هشدارگونه ای بود مبنی بر اینکه ارتش صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی لبنان تردیدی به خود راه نخواهد داد و این مناطق را پایگاه های نظامی می داند که غیر نظامی ها در آن ساکن هستند.


هارئیل نوشته است که « اسراییل با انتشار و ترویج این گونه اطلاعات می خواهد این پیام را به حزب الله و جامعه جهانی برساند که حزب الله قطعنامه 1701 را زیر پا گذاشته و سلاح های بیشتری وارد لبنان کرده و نیروهایش را در جنوب رود اللیطانی مستقر ساخته است.


وی افزود: این اقدام در راستای وظایف ارتش اسراییل به فرماندهی آیزنکوت است که تلاش می کند با ایجاد سپری در برابر حزب الله مانع از بروز جنگ در آینده شود.


برخی ها دلایل مختلفی را نسبت به بی میلی و ترس رژیم صهیونیستی برای شروع جنگ مطرح می کنند.


یکی از این دلایل شکست های میدانی واضحی است که در جنگ علیه غزه برای رژیم صهیونیستی رقم خورد، هرچند این رژیم به ظاهر ادعای پیروزی در این جنگ دارد.


رژیم صهیونیستی همچنین ازهم گسیختگی کنونی کشورهای عربی را به نفع خود می داند و بر این باور است که هرگونه جنگ گسترده با حزب الله می تواند کشورهای عربی را علیه این رژیم متحد سازد. 




ایرنا












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن