تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820048924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاریخ دانان موجب بالندگی میراث فرهنگی گیلان می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاریخ دانان موجب بالندگی میراث فرهنگی گیلان می شوند رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاریخ دانان ، استادان و دبیران تاریخ را موجب بالندگی میراث فرهنگی توصیف کرد و نقش آنان را در توسعه گردشگری استان حایز اهمیت دانست.


رضا علیزاده روز سه شنبه بمناسبت پاسداشت هفته میراث فرهنگی در دیدار با دبیران گروه تاریخ آموزش و پرورش استان ، گیلان را استانی با پیشینه تاریخی و اقوام بزرگ دانست و افزود : نمایان نمودن زوایای پیدا و نهان اقلیم گیلان از اقدامات بزرگی است که تاریخ دانان می توانند انجام دهند.
وی ، مقابله با تهاجم فرهنگی ، احیای نوستالژی برای همه اقشار و مقابله با برخورد کاسبکارانه برخی افراد سودجو را از مزایای بهره مندی از دانش تاریخ دانان دانست و تصریح کرد : پر رنگ تر نمودن فعالیت گروه های فرهیخته تاریخ موجب زنده نمودن مقوله هویتی و فرهنگی است.
وی ضمن تاکید بر فرابخشی بودن گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی ، گروههای مختلف چون تاریخ دانان و دبیران تاریخ را بازوانی پر توان در روند این مسیر توصیف کرد.
علیزاده افزود : توسعه گردشگری و نهادینه سازی فرهنگ گردشگری در جامعه تنها به فعالیت یک اداره کل محدود نمی شود و همه آنانی که دغدغه فرهنگ و توسعه استان را دارند می بایست در این راستا گام بردارند.
وی تاکید کرد : نهادینه سازی فرهنگ گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی در بطن جامعه یکی از ضروریات توسعه گردشگری است و باید مورد اهتمام قرار بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار همکاری بیشتر دبیران تاریخ و تاریخ دانان استان با میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در مقوله مردم شناسی ، صنایع دستی و هنرهای سنتی شد و گفت : این تعامل موجب بالندگی فعالیت بخش های مختلف این اداره کل می شود.
علیزاده از موزه ها بعنوان عاملی مهم در توسعه گردشگری فرهنگی یاد کرد و گفت : موزه سرمایه های میراث فرهنگی را حراست می کند و مهم ترین موقعیت برای بیان هویت یک کشور در مقابل سایر کشورهاست.
برنامه های متنوعی در آستانه هفته میراث فرهنگی بیست و هشتم اردیبهشت تا سوم خردادماه در استان طراحی شده که این برنامه ها فرصتی برای بیان فرهنگ گردشگری در جامعه است.
برگزاری تورهای متنوع گردشگری ، همایش دوستداران میراث فرهنگی ، نمایشگاه های صنایع دستی و اجرای برنامه های بومی محلی برخی از برنامه های یادشده است.
همچنین همایش ملی تالش شناسی ، اجرای مراسم آیینی برپایی سومین همایش ماسوله شناسی از دیگر برنامه هایی است که بمناسبت هفته یادشده برنامه ریزی شده است.
به همین مناسبت مانور خودرویی یگان های حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، محیط زیست و منابع طبیعی گیلان در سطح شهر رشت در حال انجام است و در نهایت به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ختم خواهند شد.
بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده و از این رو تا سوم خردادماه هفته پاسداشت میراث فرهنگی نام گرفته است.ک/2
1881/6070



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن