تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820079303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت انرژی کشورهای صنعتی تأمین شده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یک کارشناس انرژی در گفت و گو با پانا: امنیت انرژی کشورهای صنعتی تأمین شده خبرگزاری پانا: یک کارشناس انرژی اظهار کرد: در شرایط فعلی کشورهای صنعتی توانستند موضوع امنیت انرژی خود را تأمین کنند و خوب است کشور ما از منظر ژئوپلتیکی به حوزه انرژی و اقتصادی توجه داشته باشد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 10:13

خبرگزاری پانا+

علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا با بیان اینکه ایران از منظر ژئوپولیتکی در جناح غرب قرار دارد، گفت: ایران و کشورهای خلیج فارس در جناج غرب قرار دارند و چین و روسیه نفوذی در منطقه ندارند و دورا دور نقش ایفاء می کنند.
  وی ادامه داد: توجه به ناوگان دریایی و ورابط تجاری و مبادلات اقتصادی خاورمیانه نشان می دهد که غرب ببیشتر در منطقه خاورمیانه حضور دارد و این منطقه از لحاظ انرژی که چالش برانگیز هم هست جایگاه خاصی ایجاد کرده است.
  این کارشناس انرژی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کشورهای صنعتی توانستند موضوع امنیت انرژی خود را تأمین کنند و خوب است کشور ما از منظر ژئوپلتیکی به حوزه انرژی و اقتصادی توجه داشته باشد.
  صادقی افزود: گاهی صرفاً مسائل نظامی و دفاعی مورد توجه قرار می گیرد در حالیکه در حوزه اقتصاد صرفاً مبادلات تجاری و صدور و ورود کالا و خدمات و صنایع ملاک عمل است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشور ما می تواند بهره برداری های مناسبی از این موقعیت در بخش اقتصاد داشته باشد.
  وی همچنین توجه به منابع مالی و وضعیت تجاری را ملاک عمل اقتصادیون در روابط بین الملل عنوان کرد و افزود: در این شرایط روابط میان کشورها بر پایه صنعت و تجارت و انرژی شکل می گیرد و توجه به مولفه های اینچنینی ملاک روابط دو کشور قرار می گیرد.
  این کارشناس انرژی گفت: اگر پازلی ایجاد کنیم در حین این که بخش امنیتی و نظامی و مسائل سیاسی مور توجه باشد و امنیت کشورها ضرورت وجودی دارد و در پوسته این موضوع انجام کار اقتصادی باشد مورد توجه باشد و بیشتر مسائل اقتصادی و امنیت اقتصادی مورد توجه تحلیل گران اقتصادی هست و در عین حال وضعیت سیاسی دو راز نظر نخواهد بود.
  صادقی تأکید کرد: جنگ و بحران آخرین مرحله یک پدیده است و نه در طول آن و اینطور می توان به فضای اقتصادی هم توجه جدی تری داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن