تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813076298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال ضريح مطهر حرمين عسکريين (ع) به سامرا درصورت تأمين امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۸ق.ظ)
مدير کارگاه کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين (ع) خبر داد؛ انتقال ضريح مطهر حرمين عسکريين (ع) به سامرا درصورت تأمين امنيت موج - مدير کارگاه ساخت ضريح مطهر امامين عسکريين (ع) از انتقال ضريح مطهر به سامرا در صورت به وجود آمدن امنيت در اين منطقه خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت الاسلام والمسلمين لاجوردي، در مراسم شکرگزاري خادم المعتکفين ستاد اعتکاف قم که در کارگاه ساخت ضريح امامين عسکريين عليهماالسلام برگزار شد، گزارشي از مراحل ساخت ضريح ارائه داد و گفت: اين ضريح مطهر به مدت چهار سال ساخته شد که اين سرعت ساخت در نوع خود بي سابقه است.
وي با بيان اين که ساخت اين ضريح زير نظر دفتر حضرت آيت الله سيستاني و با مديريت حجت الاسلام والمسلمين سيد جواد شهرستاني، نماينده ايشان در قم انجام شده است، تصريح کرد: درساخت اين ضريح ظرافت هاي خاصي در نظر گرفته و در اين مسير از خبره ترين افراد بهره گرفته شد.
اين مسئول کارگاه ساخت ضريح امامين عسکريين عليهماالسلام ادامه داد: در ساخت ضريح مطهر از بهترين مصالح استفاده شد و چوب ساج که جنس آن از آهن محکم تر است و 450 سال عمر مفيد آن مي باشد، استفاده شده است.
وي با اشاره به 4500 کيلوگرم نقره استفاده شده در ساخت ضريح مطهر گفت: تاج اين ضريح نيز از مس ساخته شده و با بيش از 60 کيلوگرم طلا آبکاري شده است.
حجت الاسلام والمسلمين لاجوردي خاطرنشان کرد: اين ضريح مطهر، تنها ضريح با دو درب است و از نظر اندازه، بزرگ ترين ضريح به شمار مي آيد.
وي درباره فضاي داخلي ضريح مطهر امامين عسگرين عليهماالسلام گفت: فضاي داخلي، با چوب هاي زينتي تزيين شده است و تمامي بخش هاي داخلي آن پوشيده خواهد بود. داخل اين ضريح مطهر، چهار صندوق توسط بهترين اساتيد خاتم کاري شده است.
حجت الاسلام والمسلمين لاجوردي افزود: در کنار ضريح مطهر، چهار درب بزرگ و دوازده درب کوچک طلاکاري شده نيز ساخته شده است که در حرم مطهر اين دو امام بزرگوار نصب خواهد شد.
وي تصريح کرد: بخش عمده اين هزينه ها از سوي دفتر حضرت آيت الله سيستاني و بخشي نيز توسط کمک هاي مردمي و خيرين ساخته شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن