تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798449003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان بازگشت نفت 100دلاری/افزایش تولید ایران باعث روند کاهشی قیمت طلای سیاه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: ایرانمنش با بیان اینکه افزایش قیمت نفت به بالای 65 دلار در هر بشکه قابل پیش‌بینی بود، گفت: اگر تولیدکنندگان تصمیماتی درزمینهٔ کاهش عرضه بگیرند، ممکن است نفت 100دلاری شود.

به گزارش تراز ،سید حسین ایرانمنش رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در گفتگو با تراز، در خصوص تحولات اخیر در بازار نفت و افزایش بهای طلای، اظهار داشت: کاهش قیمت به دلیل ورود و عرضه نفت‌های غیرمتعارف و نفت شیل به بازار بود، زیرا تولید این نوع نفت‌ها باقیمت بیش از 80 دلار توجیه اقتصادی دارد.
وی افزود: به‌تدریج با کاهش قیمت نفت، کاهش دکل‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری نفت شیل در امریکا را شکل گرفت و این روال باعث کاهش عرضه نفت غیرمتعارف در بازار به دلیل غیراقتصادی شدن، شد که قابل پیش‌بینی بود تا قیمت‌ها در مسیر رشد قرار بگیرد که این اتفاق رخ داد.
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه عوامل ژئوپلیتیک هم در افزایش نسبی قیمت نفت بی‌اثر نیست، گفت: به‌هرحال این عوامل زیرساختی در بازار شکل گرفت که شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، البته بهبود نسبی قیمت‌ها قابل پیش‌بینی بوده است.
ایرانمنش با توجه به عرضه نفت که در بازار وجود داشت، بیان کرد: اینکه بتوان به‌صورت قطعی اظهارنظر کرد که آیا این روند فعلی ادامه خواهد یافت یا نه، به عوامل بازیگر اصلی در بازار و نقش‌آفرینی آن‌ها برمی‌گردد.
وی در پاسخ ه این سؤال که آیا قیمت نفت به 100 دلار می‌رسد، اظهار داشت: قیمت آینده نفت قابل پیش‌بینی نیست، اما اینکه بهای طلای سیاه می‌تواند به 100 دلار برمی‌گردد، به سناریو تولیدکننده و اینکه آیا درصدد کاهش تولید و عرضه هستند یا نه، مربوط می‌شود.
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به اینکه تغییرات و رشد قیمت نفت به دو پارامتر عرضه و تقاضا بستگی دارد، افزود: به نظر نمی‌آید که در بخش تقاضا شاهد رشد باشیم، زیرا اکنون در رشد اقتصادی جهان و اقتصادی‌های بزرگ، چندان رشد شگرفی را مشاهده نمی‌کنیم و این عامل نمی‌تواند در رشد قیمت نفت اثرگذار باشد.
ایرانمنش ادامه داد: در بخش عرضه که تابع دو موضوع اصلی که یکی عوامل ژئوپلیتیک است روی قیمت نفت اثر می‌گذارد مثل جنگ یمن و اتفاقاتی که در بخش‌های تولید صورت می‌گیرد و در لیبی و عراق سایر نقاطی که تولیدکننده عمده هستند، صورت می‌گیرد.
به گفته وی، در بخش تولید نفت، علاوه بر عوامل ژئوپلیتیک به تصمیم تولیدکنندگان و تولید نفت غیرمتعارف بستگی دارد و ممکن است تولیدکنندگان تصمیماتی درزمینهٔ کاهش عرضه بگیرند.
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تصریح کرد: اگر چنین اتفاقاتی بیافتد، طبیعتاً قیمت نفت می‌تواند، به قیمت‌های قبلی و نفت 100 دلار برگردد، البته نمی‌توان چنین موضوعی را پیش‌بینی و اظهارنظر قطعی کرد و باید بازی بازیگران شناسایی و رصد شود که واقعاً دنبال چنین نقش‌آفرینی‌های در بازار باشند.
ایرانمنش در خصوص بازگشت ایران به بازار نفت با توافق هسته‌ای، با اشاره به اینکه افزایش تولید نفت ایران فوری امکان‌پذیر نیست، گفت: بازگشت ایران حداقل 3ماه زمان نیاز دارد، اما بازگشت ایران به بازار بر قیمت نفت بی‌تأثیر نیست.
وی با بیان اینکه عوامل زیادی در بازار نفت تأثیرگذارند، اضافه کرد: بازگشت ایران ابتدا از حیث روانی قطعاً تأثیر خواهد داشت، اما اینکه سایر تولیدکنندگان چه برخوردی با این موضوع خواهند داشت، بستگی دارد.
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: به‌طورکلی افزایش عرضه نفت از سوی ایران می‌تواند بر حجم عرضه در بازار بی افزاید و این با توجه به ثبات در تقاضا، باعث کاهش قیمت نفت می‌شود.





سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 ساعت 09:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن