تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798719520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اپراتورهای تلفن همراه رفوزه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 اپراتورهای تلفن همراه رفوزه شدند
روزنامه شهروند نوشت:
اپراتورهای تلفن همراه رفوزه شدند درحالی‌که گلایه‌های ناتمام مردم از اپراتورهای تلفن‌همراه به هیچ کجا نرسیده و نتیجه نداده است، روز گذشته مراسمی برگزار شد که قرار بود برترین‌های این حوزه را به‌مناسبت روز ارتباطات معرفی کند! با همین نکته، به سادگی می‌توان حدس زد که هیچ‌کدام از اپراتورهای تلفن‌همراه به حدنصاب امتیاز خدمات‌رسانی به مردم نرسیدند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، این‌گونه بود که مهم‌ترین رویداد جشنواره‌ای کشور (در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات) بدون حضور اپراتورها به پایان رسید و دیروز در مراسم روز جهانی ارتباطات، هیچ‌کدام از اپراتورهای تلفن‌همراه حایز تقدیر شناخته نشدند. در عمل،آزمون خدمت به مردم یا همان مشتریان تبدیل به مراسمی شد که در آن رفوزگی اپراتورهای تلفن‌همراه به رخ کشیده شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات هم که در این مراسم حاضر شده بود، در ادامه انتقادهای خود از فعالیت‌های نه‌چندان مطلوب این حوزه، به مشکلات اعلامی مردم درباره تلفن‌همراه اشاره کرد و گفت: کیفیت نه‌چندان مناسب خدمات‌رسانی اپراتورها به شهروند‌ها باعث شده تا در جشنواره امسال فاوا هیچ اپراتوری به‌عنوان برگزیده شناخته نشود؛ زیرا اپراتورهای تلفن‌همراه در ‌سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌ای کرده و در برخی شاخص‌ها که مربوط به خدمت‌رسانی به مردم می‌شد نمره‌های بالایی کسب نکرده و به حدنصاب تقدیر نرسیدند.

این گفته واعظی به اختلال‌های مکرر و طولانی مدتی اشاره دارد که مشترکان تلفن‌همراه در چند ماه گذشته با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. این اختلال‌ها که بنابر وعده اپراتورها قرار بود ظرف مدت یک ماه برطرف شود از شهریورماه ‌سال گذشته تا همین اواخر ادامه داشته است، به‌گونه‌ای که مشترکان تلفن‌همراه در منطقه صادقیه تهران تا همین دیروز این اختلال را تجربه کرده‌اند بی‌آن‌که هیچ‌یک از اپراتورها حاضر شده باشد در ازای اختلال چند ماهه در برقراری تماس، کوچکترین پوزش یا اطلاع‌رسانی به مشترکان خود انجام دهد.

اعتراض مخابرات به عادلانه‌سازی تعرفه مکالمه تلفن ثابت
حالا به جز اپراتورهای تلفن‌‌همراه، درخواست مخابرات برای گران‌شدن تعرفه مکالمه تلفن ثابت نیز با واکنش تند وزیر ارتباطات مواجه شده است. دولت یازدهم که چندی پیش اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت را به پایان رسانده است، اعلام کرد بنا دارد در قالب این طرح، تعرفه تلفن ثابت را برای مشترکان عادلانه کند. همین عادلانه‌سازی تعرفه، صدای اعتراض مخابراتی‌ها را درآورد.

براساس طرح هم‌کدسازی بنا شد مخابرات مبنای محاسبه نرخ مکالمات مشترکان را از پالس به دقیقه تغییر داده تا به این ترتیب مشترکان هزینه اضافه‌ای بابت تماس‌های کوتاه زیر ٣دقیقه نپردازند. در این طرح همچنین به کوتاهی مسافت‌ها اشاره شده و هزینه مکالمات درون استانی با هزینه تلفن شهری یکسان شده است اما حالا به محض پایان اجرای طرح هم‌کدسازی، مخابرات خود را زیان‌ده معرفی کرده و معتقد است دولت باید برای سودهای از دست رفته ناشی از اجرای طرح هم‌کدسازی چاره‌اندیشی کند. آنها حتی پیش از دولت دست به کار شده و از ساده‌ترین راه یعنی پیشنهاد گران کردن تعرفه تلفن ثابت وارد شده‌اند.

واعظی: تعرفه  را  گران نمی‌کنیم
محمود واعظی، وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست مخابرات، درگفت‌وگو با «شهروند» تاکید کرد: تعرفه تلفن ثابت در ‌سال‌جاری بدون تغییر خواهد بود مگر آن‌که شرکت مخابرات تضمین بدهد در ازای افزایش تعرفه‌ها، خدمات‌رسانی به مشترکان را ارتقا می‌دهد.  واعظی در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات، تاکید کرد: مخابرات به بهانه جبران زیان ناشی از اجرای طرح هم‌کدسازی، یک‌بار دریافتی خود از مشترکان را افزایش داده و آبونمان دریافتی از هر مشترک را ٣٠برابر کرده است. به این ترتیب مشترکی که تا دیروز تنها ٣٠تومان برای آبونمان پرداخت می‌کرد حالا باید ٩٠٠تومان پرداخت کند. مخابرات که از این موضوع حرفی نمی‌زند و این شرکت باز هم درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت را به سازمان تنظیم مقررات ارایه کرده است بدون آن‌که مشخص کند اضافه دریافت ٨٧٠تومانی از هر مشترک چه معنایی دارد و این پول به کجا می‌رود؟

وزیر ارتباطات همچنین به «شهروند» گفت: بنابر دستور اکید دولت، امسال هیچ نهاد و ارگانی حق افزایش قیمت خدمات و کالاهای خود را ندارد مگر آن‌که این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد. بنابراین شرکت مخابرات نیز با چابک‌سازی زیرمجموعه خود و کاهش نیروهای انسانی و هزینه‌ها می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد چنان‌که شرکت زیان‌ده پست توانست امسال با تنوع خدمات و تعدیل نیرو به افزایش درآمد برسد اما این‌که مخابرات بخواهد از ساده‌ترین راه یعنی گران کردن تعرفه مشترک وارد شود، وزارت ارتباطات تنها به شرطی با آن همکاری خواهد کرد که یک بسته توسعه‌ای ارایه دهد و در آن بسته تنوع و ارتقای خدمات‌رسانی به مشترک را تضمین کند که در این شرایط سازمان تنظیم مقررات می‌تواند درخواست افزایش قیمت مخابرات از محل افزایش خدمات به مشترک را مورد بررسی قرار دهد.

دلیل فساد‌ها ، نبود زیرساخت بود
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری دیگر میهمان این مراسم بود که به اولویت اول وزارت ارتباطات در ‌سال٩٤ اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه فناوری اطلاعات درحال حاضر اجرای طرح دولت الکترونیک است زیرا شرایط اقتصاد کشور به‌گونه‌ای بوده که فساد در ساختار ما سیستمی شده است و در دولت گذشته قانون‌گریزی‌های زیادی انجام شده و فسادهای مالی زیادی رخ داده است که این موضوع در نبود یک بستر شفاف اقتصادی رخ داده است.

به‌عنوان مثال مواردی داشته‌ایم که فردی با نام واردات، ارز قابل توجهی گرفته است اما چون سامانه الکترونیکی برای ثبت فعالیت‌های بانکی و گمرکی نبوده است معلوم نشده این پول به کجا رفته و در کجا توزیع شده است که با اجرای طرح دولت الکترونیک ارتباط بین بانک‌ها، گمرک و کلیه نهادهای اقتصادی شفاف شده و امکان انجام فساد مالی دشوارتر می‌شود.



94/2/29 - 09:50 - 2015-5-19 09:50:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن