تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید رایگان عموم از کاخ مروارید و سلیمانیه در هفته میراث


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بازدید رایگان عموم از کاخ مروارید و سلیمانیه در هفته میراث استان‌ها > البرز - این روزها،هفته موزه و میراث فرهنگی را پشت سر می گذاریم.در البرزاز سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،تدابیری جهت گرامیداشت این هفته ارزشمند لحاظ شده است که شامل بازدید رایگان از مکان های تاریخی همچون کاخ مروارید و سلیمانیه است.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین-البرز: در این راستا عبدالناصردمیرچی،مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز اظهار داشت:حفظ میراث فرهنگی و معرفی آن پشتوانه حیات فرهنگی یک ملت است.پویایی و بقای فرهنگی درآینده نیز نیازمند پیوستگی میان دیروز،امروز و فردای ملت هاست و این پیوستگی به وجود نمی آید مگر با شناخت،نگه داشت و معرفی مواریث برجسته فرهنگی.
وی ادامه داد:مفتخرم با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه،همگام با سیاست های کلان دولت یازدهم و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور،ضمن قدردانی از مردم فهیم،مسئولان استان و همکاران و فعلان در حوزه میراث فرهنگی البرز،این رویداد بزرگ فرهنگی را تبریک گفته و برای تمام کسانی که دستی در حفظ ،احیاء و معرفی افتخارات این سازمان دارند،آرزوی توفیق می کنم.
مجید طاهری فر،مدیر کل روابط عمومی اداره میراث فرهنگی البرز نیزضمن تبریک هفته میراث بیان داشت:برنامه های جهانی حفظ میراث فرهنگی تلاش می کند مفهوم حقیقی این واژه را به عنوان آثار ارزشمند ،استثنایی و غیرقابل جایگزین در افکار عمومی جای دهد.
وی ادامه داد:شکل گیری سایت ها و جانمایی های مکانهای تاریخی و میراث های جهانی،تنها محدود به خاک و مرزوبومی که در آن واقع شده است،نبوده بلکه متعلق به تمامی جوامع بشری است.لذا سازمان ملل متحد به دنبال شناسایی و حفاظت از میراث فرهنگی ،به ثبت اسامی آنها در لیست آثار تاریخی ماندگار جهانی می پردازد.همچنین به منظورحفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی،پیمانی به نام کنوانسیون میراث جهانی در سال 1972 میلادی مصوب شد .
طاهری فر افزود:میراث فرهنگی یادگار گذشتگان است و همه ما به گونه ای با آن یادگاری ها زندگی کرده و این میراث باید حفظ شده و به آیندگان ما نیز منتقل شود.این میراث فرهنگی،تاریخی و طبیعی منابع غیرقابل جایگزین از زندگی و الهام است که در صورت نابودی غیرقابل بازگشت می باشد و امید است تمامی مسئولان و همکاران در حوزه میراث استان با اطلاع رسانی خوب و همچنین کمک شایان اصحاب رسانه،بتوانیم این سرمایه های باارزش را به خوبی برای مردم کرج معرفی کنیم.
وی اضافه کرد:امسال سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری البرزبرای گرامیداشت هفته میراث،برنامه های خود را چند قالب تقسیم بندی می کند که شامل مواردی مانند بازدید رایگان از مکان های تاریخی همچون مجموعه کاخ مروارید و سلیمانیه،بازدید از نمایشگاه اسناد و نسخ تاریخی کاخ مروارید است.
همچنین در روز دوم خرداد نیز،با همکاری اداره کل استانداری البرز،مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ،بازدید دسته جمعی از مجموعه کاخ مروارید خواهند داشت.

کلید واژه ها: استان البرز -




دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 18:29:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن