تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798516246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک مالی ژاپن برای ساخت زیرساختها در سوریه از طریق ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمک مالی ژاپن برای ساخت زیرساختها در سوریه از طریق ترکیه تهران - ایرنا - خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد که توکیو برای کمک به بازسازی زیرساخت های کشور بحران زده سوریه، 45 میلیارد ین (337 میلیون دلار) به ترکیه کمک کرده است.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو به نقل از وزارت امور خارجه ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که توکیو بیش از 45 میلیارد ین در قالب یک طرح رسمی کمک رسانی برای توسعه زیرساخت های کشورسوریه، وام در اختیار دولت ترکیه قرار می دهد تا در آن کشور هزینه کند.
براساس این گزارش، کمک مالی توکیو به نهادهای مالی ترکیه در واقع کمک به آن دسته از پناهچوی سوری در این کشور است تا با ایجاد زیرساختهای مورد نیاز شرایط زندگی را برای آنها تسهیل کنند.
به گزارش کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ژانویه (دیماه) گذشته وعده داده بود در مجموع 2،5 میلیارد دلار برای تثبیت اوضاع منطقه خاورمیانه اختصاص می دهد. این درحالی است که کشته شدن دو تبعه ژاپنی به دست تروریست های داعش در اول بهمن ماه گذشته موجب شد توکیو بر میزان کمک های ضد تروریستی خود در منطقه و جهان نیز بیفزاید.
به گزارش ایرنا، ژاپن پیشتر 200 میلیون دلار برای کمک به مبارزه با تروریسم در خاورمیانه اختصاص داده بود که این موضوع کشته شدن دو تبعه این کشور به دست نیروهای گروهک تروریستی تکفیری داعش را در پی داشت.
پس از این حادثه، ژاپن بار دیگر اعلام کرد که قصد دارد 15 میلیون دلار کمک مالی دیگر برای مبارزه با تروریسم در کشورهای خاورمیانه و آفریقا اختصاص دهد.
کمک های مالی دولت ژاپن برای مبارزه با تروریسم در حالی صورت می گیرد که اکثریت مردم این کشور مخالف پیوستن کشورشان به ائتلاف مبارزه با تروریسم به ویژه تروریست های داعش هستند.
ژاپن حتی در 13 فروردین گذشته گروهی از کارشناسان و متخصصان خود را به منظور آشنایی و تحقیق در رابطه با چگونگی جذب اتباع خارجی از سوی نیروهای تروریستی داعش به ترکیه اعزام کرده بود.
اتخاذ این تصمیم از سوی مقامات ژاپنی پس از آن صورت گرفت که پیشتر گزارش هایی مبنی بر گرایش رو به رشد جوانان ژاپنی جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش منتشر شده و این موضوع نگرانی های شدیدی را در کابینه شینزو آبه ایجاد کرده است.
برخی از رسانه های این کشور با اعلام هشدار در این رابطه، دلیل روند رو به تزاید پیوستن جوانان ژاپنی به گروه های تروریستی را بی هویتی و روزمرگی زندگی آنان اعلام کردند.
چهاردهم فوریه (25 بهمن) گذشته نیز وزارت امور خارجه ژاپن از دستگیری یک تبعه خود در نزدیکی اربیل عراق خبر داد که قصد داشت از مرز زمینی ترکیه، خود را به عراق رسانده و به داعش بپیوندد.
منابع خبری انگیزه سفر ژاپنی ها به سوریه و عراق و پیوستن به تروریست های داعش را نه همبستگی با یکی از دو طرف جنگ، بلکه خستگی از زندگی روزمره، بی حوصلگی، کسالت، بیکاری و تمایل به ماجراجویی اعلام کردند.
شرایط موجود و البته کشته شدن 5 تبعه ژاپنی طی چند ماه گذشته به دست تروریست ها باعث شده این کشور عزم خود را جهت مقابله با تروریسم بیشتر جزم کند.
این کشور همچنین در اسفند ماه سال گذشته سه تبعه خود را در حادثه تروریستی موزه ای در تونس و دو تبعه دیگر خود را در اوایل بهمن ماه سال گذشته بر اثر کشته شدن آنان به دست نیروهای تروریستی داعش از دست داده بود.
نظرسنجی ها نشان می دهد، 58 درصد از مردم ژاپن معتقدند که کمک های توکیو به کشورهایی که متاثر از اقدامات گروهک تروریستی تکفیری داعش هستند، صرفا باید غیرنظامی باشد و این کشور نباید به ائتلافی بپیوندد که به رهبری آمریکا تشکیل شده است.
عملکرد دولت ژاپن در رابطه با برخورد با گروههای تروریستی حتی باعث شد گروهی از مردم ژاپن در تجمعی اعتراض آمیز مقابل محل اقامت شینزو آبه نخست وزیر این کشور، به دلیل آنچه بی کفایتی دولت در برخورد با موضوع گروگانگیری اتباع ژاپنی توسط داعش عنوان شد، خواستار استعفای وی شوند.
آساق**1378**1572



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن