تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799446719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دادگستری جیرفت: 20 درصد پرونده ها مربوط به صیانت از زمین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دادگستری جیرفت: 20 درصد پرونده ها مربوط به صیانت از زمین است جیرفت - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: به دلیل کوتاهی برخی مدیران در سنوات گذشته هم اکنون 20 درصد پرونده های وارده به محاکم قضایی در شهرستان مربوط به صیانت از اراضی دولتی است که به نحوی مورد تصرف و سوء استفاده قرار گرفته اند.


به گزارش ایرنا احمد علی انجم روز روز دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال جنوب کرمان در جیرفت افزود: اراضی بیت المال در ادوار گذشته به شدت آسیب دیده اند بویژه در شهر جیرفت و دره ییلاقی دهستان دلفارد که علت آن هم مسامحه و سوء مدیریت بوده است.
وی بیان کرد: این همه گرفتاری به خاطر کوتاهی مدیران در صیانت از اراضی دولتی بوده که امروز دستگاه قضایی و مردم را درگیر کرده است.
وی گفت: در حاشیه شهر جیرفت نیز به استناد یک کروکی بی ارزش برخی افراد زمین را تصرف، آن را به قطعات کوچک تبدیل و به مردم واگذار کرده اند و در این راستا آب، برق و سایر زیرساخت ها برای متصرفان فراهم شده است.
رییس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: آیا راه و روش برای حفاظت از اراضی دولتی این است که در یک زمان برخی افراد کوتاهی و امروز مردم و مسوولان را گرفتار کنند.
وی گفت: در 2 سال گذشته حکم بازگشت بیش از یکهزار هکتار از اراضی دولتی در شهرستان صادر و با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال جلوی بسیاری از این تصرفات گرفته شده است.
انجم روز تاکید کرد: امروز در حوزه منابع طبیعی بدون اینکه پرونده ای تشکیل شود جلوی بسیاری از تصرفات گرفته شده است که اگر این نظارت ها بیشتر شود شاهد کاهش تصرفات در همه بخش ها می شویم.
وی گفت: مردم اگر اطلاع پیدا کنند که این زمین از آن دولت است هیچگاه تصرف نمی کنند لذا نیاز است هزینه کنیم تا حد و حدود اراضی در معرض خطر مشخص و اسناد این اراضی نیز صادر شود.
وی تصریح کرد: برای صیانت از اراضی در معرض خطر باید اعتبار لازم اختصاص یابد و واحدها حقوقی هم در ادارات مربوط تقویت شود.
رییس دادگستری جیرفت گفت: کارشناسانی که در ادارات حقوقی بکار گرفته می شوند باید از افرادی انتخاب شوند که اشراف کامل به مسایل حقوقی داشته باشند.
فرماندار فاریاب هم گفت: با توجه به اینکه فاریاب یکی از شهرستان هایی است که از نظر کشاورزی مستعد در استان است بسیاری از اراضی کشاروزی ما تصرف شده است.
بهرام امیری بیان کرد: گاهی بر سر اراضی تصرفی بین افراد سودجو بحث می شود و به دلیل آن است که تاکنون هیچ گونه سند مالکیتی برای اراضی شهرستان صادر نشده است.
وی ادامه داد: افرادی در برخی نقاط شهرستان 2 هکتار زمین را برای حیات خانه خود استفاده و اقدام به حفر چاه غیرمجاز کرده اند و چرا باید شاهد این وضعیت باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای تصرف اراضی، جنگل منحصر بفرد کهور را قطع کردند و صدای هیچکس در نیامد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قلعه گنج هم گفت: زمین خواری در جنوب کرمان متفاوت است زیرا مردم در این منطقه برای ادامه حیات و تامین معیشت خود زمینی را تصرف کردند آن هم در 50 سال قبل این اتفاق افتاده است.
ابراهیم لورگی افزود: برخی از نقاط شهر قلعه گنج اراضی ملی معرفی شده که مردم 50 سال قبل در آن زندگی می کردند پس این حق مردم را چه کسی باید پاسخگو باشد.
رییس دادگستری شهرستان کهنوج هم گفت: باید در محور قانون به پرونده ها رسیدگی و حکم صادر کرد و امسال 10 پرونده رسیدگی و 178 هکتار حکم به رای دولت صادر شده است.
محمد سالاری افزود: برخی از تصرفات به صورت مدرن ایجاد شده است از جمله اراضی که در قالب طرح برای کشت علوفه به مردم واگذار شده و در این بین یک تغییر الگوی کشت صورت گرفته و این راضی هم به افراد دیگری واگذار شده است.
وی گفت: قانون تغییر کاربری در جنوب کرمان اجرا نمی شود و به همین دلیل مردم با ساخت و ساز بر روی اراضی کشاورزی اقدام به تشکیل روستا کرده اند که باید در این راستا اقدام جدی برای صیانت از حقوق دولت صورت گیرد.
3018/3028



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن