تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمین لرزه نپال به مرگبارترین زلزله در تاریخ این کشور تبدیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با رسیدن تعداد قربانیان به 8 هزار و 833 نفر؛ زمین لرزه نپال به مرگبارترین زلزله در تاریخ این کشور تبدیل شد دهلی نو- ایرنا- براساس اعلام وزارت کشور نپال تعداد قربانیان زمین لرزه این کشور از مرز 8 هزار و 883 نفر گذشت به این ترتیب این زلزله به مرگبارترین حادثه در تاریخ این کشور تبدیل شد.


به گزارش ایرنا، آخرین زمین لرزه مخرب نپال در سال 1934 میلادی بوقوع پیوست که براثر آن 8 هزار و 519 نفر جان خود را از دست دادند.
براثر زمین لرزه 25 آوریل – پنجم اردیبهشت ماه – که به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین رخ داد، بیش از 8 هزار نفر کشته و 17 هزار مجروح برجای گذاشت .
همچنین در دومین زمین لرزه به بزرگی 7.3 ریشتر که هفته گذشته در 80 کیلومتری شرق نپال بوقوع پیوست تاکنون 83 نفر کشته و بیش از 2هزار و 700 نفر مجروح شدند.
دومین زمین لرزه وقتی بوقوع پیوست که مردم در حال بازسازی خانه های خود و بازگشت به زندگی عادی بودند.
براساس آمار وزارت کشور نپال، براثر این دو زمین لرزه حدود 500 هزار واحد مسکونی و اداری تخریب شده که بیشتر آنها در مناطق روستایی هستند.
همچنین براثر دهها رانش زمین در دولخا در شرق کاتماندو دسترسی به روستاهای دور افتاده این مناطق را غیر ممکن کرده است .
در روستای سینگاتی نیز که به دلیل زمین لرزه کاملا تخریب شده همچنان دهها نفر ناپدید و نیروهای امدادی همچنان در حال آوار برداری هستند.
سوشیل کویرلا نخست وزیر نپال اعلام کرد که در این دو زمین لرزه 58 گردشگر خارجی کشته و هنوز از سرنوشت 112 نفر خارجی دیگر اطلاعی در دست نیست .
براساس اعلام سازمان ملل درحالی که نپال براثر دو زمین لرزه تخریب شده و نیازمند کمک جامعه جهانی است اما تاکنون تنها 59 میلیون دلار حدود 14 درصد از کمک های درخواست شده به این کشور رسیده است .
پیش از این سازمان ملل از کشورهای مختلف خواستار کمک 423 میلیون دلاری برای بازسازی و امداد رسانی به زلزله زدگان شده بود.
براثر زمین لرزه بی سابقه در نپال و تخریب زیر ساخت ها، جاذبه های فرهنگی و فلج شدن صنعت جهانگردی که یکی از منابع اصلی درآمد این کشور فقیر محسوب می شود،مردم این کشور با ناامیدی همچنان به زندگی در زیر چادرهای موقت ادامه می دهند.
*آساق*267*1600**1010



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن