تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين نکوداشت آيت‌الله بلندنظر در الشتر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۴۸ب.ظ)
آيين نکوداشت آيت‌الله بلندنظر در الشتر برگزار شد موج - خرم آباد - نکوداشت آيت‌الله بلندنظر که بيش‌از نيم قرن در زمينه تبليغ دين فعاليت داشته است، صبح امروز، ۲۸ ارديبهشت‌، با عنوان «بر بلنداي نظر» در مصلاي شهرستان سلسله برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري موج، همايش «بر بلنداي نظر» عنواني است براي نکوداشت عالم فرزانه و عارف وارسته شهرستان سلسله، آيت‌الله محمد بلندنظر که حدود يک قرن در زمينه تبليغ دين فعاليت داشته است.
اين همايش به‌ همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سلسله، دفتر امام‌ جمعه، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه الشتر، شهرداري و ساير نهادهاي انقلابي شهرستان سلسله در مسجد و مصلاي امام سجاد (ع) اين شهرستان برگزار شده است.
در اين همايش، افرادي مانند حجت‌الاسلام صادقي، رئيس حوزه علميه شهرستان خرم‌آباد و امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد، آيت‌الله فاضل گلپايگاني، از فضلاي حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام تقي قرائتي، رئيس مؤسسه مسجد، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و حجت‌الاسلام سيدسجاد موسوي، امام‌ جمعه شهرستان سلسله در رابطه با شخصيت اين عالم روحاني مباحثي را مطرح کردند.
حجت‌الاسلام حميدرضا حنان، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان، در اين همايش گفت: امروز در عصري قرار داريم که به تعبير مقام معظم رهبري عصر جنگ اعتقادي است.
وي افزود: برخي تصور مي‌کنند جنگ امروز، جنگ سياسي و نظامي است، اما؛ اين جنگ که امروز دشمن عليه انقلاب اسلامي به راه انداخته است يک جنگ اعتقادي است.
حجت‌الاسلام حنان با بيان اين‌که امروز شاهد تلفيق ناميمون مسيحيت و يهوديت هستيم، خاطرنشان کرد: عليرغم تمام مسائلي که امروز وجود دارد ما شاهد رويارويي باورهاي اعتقادي هستيم و وظيفه روحانيت تفقه در دين و دفاع عقلاني از دين است چراکه اگر غير از اين باشد ما از رسالت خود خارج شده‌ايم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان با تأکيد بر لزوم تفقه و فهم عميق و دقيق از مسائل ديني، اضافه کرد: وظيفه روحانيت فهم دقيق و عميق دين است تا بتوانند در برابر تهاجماتي که عليه دين وجود دارد پاسخ‌گو باشند.
وي با يادآوري اين‌که روحانيت نبايد در برابر جريان‌هاي انحرافي که عليه دين قد علم کرده‌است کوتاه بيايند، گفت: اصولاً فلسفه و رسالت روحانيت چيزي جز دفاع از دين نيست اما بايد توجه داشت اگر بدون شناخت از دين بخواهيم قدم در راه دفاع از آن بگذاريم دچار انحراف مي‌شويم.
حجت‌الاسلام حنان با بيان اين‌که دفاع از دين بدون تفقه و شناخت چيزي جز دفاع غير تخصصي و شخصي از دين نيست، خاطرنشان کرد: نبايد هرکس آن‌گونه که دوست داشت از دين تفسير کند چراکه در آن صورت با انحراف مواجه خواهيم شد، کما اين‌که بيش‌ترين آسيب‌هايي که جامعه ديني ما با آن مواجه است نشأت گرفته از عدم تخصص و تفقه در دين است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با اشاره به ابعاد شخصيتي آيت‍الله بلندنظر، ادامه داد: عالمان دين کساني هستند که در امتداد رسالت انبياء و ولايت ائمه اطهار (ع) مي‌آيند تا انديشه جاودانگي شريعت اسلام را معنا و مفهومي مانا ببخشند.
وي افزود: آيت‌الله بلندنظر بي‌ترديد عالمي وارسته، پيري روشن‌ضمير و عارفي گمنام است که در برهه‌اي از تاريخ پُرافتخار الشتر با عنايت و لطف رباني بر مردمان آن ديار عرضه شده است.
در ادامه اين مراسم از يادمان آيت‌الله بلندنظر رونمايي شد و با اهداي لوح سپاس و هدايايي از وي تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن