تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799003783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبات قطعی پیمانکاران ایرانی شاغل در بازار عراق با موافقت بانک مرکزی پرداخت خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: مطالبات قطعی پیمانکاران ایرانی شاغل در بازار عراق با موافقت بانک مرکزی پرداخت خواهد شد تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطالبات قطعی پیمانکاران ایرانی که در عراق فعالیت دارند براساس موافقت رئیس بانک مرکزی پرداخت خواهد شد و باید فهرستی از شرکتهای ذیربط در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گیرد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد در نشست آسیب شناسی صادرات خدمات فنی ـ مهندسی اظهار داشت: مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی ـ مهندسی در عراق به تازگی در نشست شورای عالی صادرات غیرنفتی در حضور معاون اول رئیس جمهوری توضیح داده شد و در نهایت تصمیم بر آن شد که روشی برگزینیم تا دولت مطالبات شرکت ها را پرداخت کند.
وی افزود: رییس بانک مرکزی پذیرفت که مطالبات قطعی پیمانکاران ایرانی که در عراق فعالیت می کنند، پرداخت و روشی پیشنهاد شود که جانشینی برای وصول مطالبات شرکتهای فنی ـ مهندسی گردد.
افخمی راد اضافه کرد: لازم است فهرستی از شرکت ها به همراه مطالباتشان در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار گیرد و انتظار می رود این مطالبات پرداخت شود.
به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، معاون اول رییس جمهور طرح پرداخت مطالبات قطعی پیمانکاران ایرانی در عراق را خارج از نوبت در دولت مطرح خواهد کرد.

** پرداخت کمک سود به تسهیلات بانکی صادرکنندگان، مشوق جدید صادراتی
افخمی راد در رابطه با پرداخت جایزه صادراتی نیز یادآور شد: روشهایی در گذشته برای پرداخت جوایز صادراتی بکار گرفته می شد که بعضی براساس آمارهای صحیحی نبود، هرچند سازمان توسعه تجارت نیز به پرداخت مشوق صادراتی غیرنقدی تمایل دارد.
وی با پیشنهاد اینکه می توان کمک سود به تسهیلات بانکی صادرکنندگان قائل شد، تأکید کرد: امکان دارد تا تمام بهره بانکی وام های صادرکنندگان را متقبل شد و این روش مناسب تر از پرداخت وجه نقدی به این قشر است.
افخمی راد افزود: تجارب گذشته موفقیت آمیز نبوده و ممکن است با پرداخت وجه نقدی، حجم صادرات بالا برود، اما این روند جای بحث دارد.
رییس سازمان توسعه تجارت، موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را برای پرداخت بخش اول منابع مشوق های صادراتی اعلام کرد و گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با پرداخت بخش اول منابع مالی موافقت کرده و قرار است برای تأمین بهره بانکی وام ها، این مشوق ها به صادرکنندگان کالا و خدمات اختصاص یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: منابع هرچه سریع تر تخصیص یابد و با بانک های توسعه صادرات و صنعت و معدن قرارداد بسته شود.
افخمی راد اضافه کرد: بنابر نوع پروژه و منفعت کشور از طرح های مختلف، تا 100 درصد سود بانکی صادرکنندگان از این محل تأمین خواهد شد.
این مقام مسئول، ضمن تأکید بر پیگیری برای حل مشکلات مربوط به صدور ضمانتنامه در خارج از کشور، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی صادرات غیرنفتی، بانک مرکزی مبلغی به میزان 200 میلیون دلار در بانک های کشورهای هدف برای پشتیبانی از شرکت های فنی ـ مهندسی و صدور ضمانتنامه سپرده گذاری خواهد کرد.
افخمی راد گفت: براساس مصوبه قبلی دولت، دو درصد از مبلغ صدور ضمانتنامه به صورت نقدی و 98 درصد در قالب ودیعه دریافت خواهد شد.

** نمایشگاه پروژه بیروت، شاهراه ورود به بازار لبنان و سوریه
وی لزوم حضور شرکت های خدمات فنی ـ مهندسی را در نمایشگاه اختصاصی ایران در لبنان مورد تأکید قرار داد و گفت: نمایشگاه پروژه لبنان در مقوله های آب و برق، نفت و گاز و پتروشیمی و غیره یک ماه دیگر برگزار می شود.
به گفته وی، شرایط خوبی برای بازسازی در کشورهای لبنان و سوریه وجود دارد و بازار کار بزرگی فراهم است و در نیجریه هم نمایشگاه کالا 16 خردادماه برپا می شود و شرکت های خدماتی در بخش نفت و گاز و ساخت مسکن در بازار نیجریه فعالیت دارند و در صورت تمایل به حضور در این بازارها، می توان شرایط لازم را فراهم ساخت.

** پیشنهاد سه میلیارد دلاری برای راه اندازی خطوط اعتباری در کشورهای هدف صادراتی
رییس سازمان توسعه تجارت در مورد راه اندازی خطوط اعتباری یادآور شد: شورای عالی صادرات غیرنفتی در آخرین نشست خود در مورد راه اندازی خطوط اعتباری مصوبه ای در نظر گرفته که طبق آن بانک مرکزی برای کشورهای هدف صادراتی یک خط اعتباری راه اندازی خواهد کرد.
وی گفت: پیشنهاد سازمان توسعه تجارت، تخصیص اعتبار سه میلیارد دلاری است و چنانچه این مهم عملیاتی شود، گره کار باز خواهد شد.

** جمع آوری بانک اطلاعاتی صادرکنندگان خدمات فنی ـ مهندسی برای معرفی به بازارهای جهانی
افخمی راد کمبود اطلاعاتی از فعالیت های شرکت های ایرانی در حوزه صادرات خدمات فنی ـ مهندسی را یادآور شد و اظهار داشت: شرکت ها نسبت به ارائه رزومه فعالیت خود و مهمترین کارهای صورت گرفته در بازارهای مختلف اقدام نمایند تا در نشست با هیأت های تجاری کشورهای مختلف، فعالان خدمات فنی ـ مهندسی ایران معرفی شوند.

** صادرات یک میلیارد دلاری خدمات فنی ـ مهندسی ایران به آفریقای جنوبی
یغمور قلی زاده معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت نیز صادرات یک میلیارد دلاری خدمات فنی ـ مهندسی به آفریقای جنوبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور ایران در این عرصه پررنگ نبوده و باید راهکارها در قالب یک طرح در اختیار شورای عالی صادرات غیرنفتی قرار بگیرد تا زمینه های حضور جدی تر ایران فراهم شود.

** دولت مطالبات پیمانکاران ایران در عراق را پرداخت کند
سیامک دولتشاهی دبیر انجمن صادرکنندگان صادرات خدمات فنی ـ مهندسی نیز عدم صدور ضمانتنامه های بانکی در طی چهار ماه گذشته را یادآور شد و گفت: صدور ضمانتنامه ها تقریبا متوقف شده است.
وی در مورد موانع ورود به بازار کشورهای آفریقایی تصریح کرد: کارگروه انگلیسی و فرانسه زبان برای محدوده شرق و غرب آفریقا در این انجمن تشکیل شده و با جمع آوری اطلاعات این کشورها، می توان حضور جدی تری در بحث صادرات داشت.
وی افزود: شرکت های فنی ـ مهندسی مشکلات زیادی دارند ولی این شرکت ها در کشورهای آفریقایی اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و نباید اجازه داد که نابود شوند.
به گفته وی، حدود 86 درصد از صادرات خدمات فنی ـ مهندسی ایران به عراق صورت می گیرد و نزدیک به 30 کشور سرمایه ای بیش از 100 میلیون دلار در عراق هزینه کرده اند که به آنها پرداخت نشده و در این صورت بیش از 90 درصد صادرات خدمات فنی ـ مهندسی ایران لطمه می خورد.
دولتشاهی اظهار امیدواری کرد: دولت ضمن حمایت از شرکتهای فنی ومهندسی کشور نسبت به پرداخت مطالبات قطعی شرکت های ایرانی اقدامات لازم را به عمل آورد.
اقتصام (1)1559**1558



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن