تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798366016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف نخست وزیرهنددر سفر به مغولستان / مهار چین یا توسعه روابط تجاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اهداف نخست وزیرهنددر سفر به مغولستان / مهار چین یا توسعه روابط تجاری دهلی نو-ایرنا- نارندرا مودی نخست وزیر هند، در پایان دیدار سه روزه خود از چین با هدف تقویت روابط هند و مغولستان وارد اولان باتور شد و از سوی مقامات این کشور مورد استقبال قرار گرفت .


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مودی که روز یکشنبه وارد مغولستان شد اولین نخست وزیر هند است که تاکنون از این کشور دیدن می کند ولی پیش از این تعدادی از رهبران هند از قبیل رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، وزرای کابینه و رئیس مجلس نمایندگان هند (لوک سابها) از این کشور دیدن کرده بودند.
در حکومت ائتلاف دمکراتیک ملی هند در سالهای 1999 الی 2004 چهار نفر از وزرای کابینه از مغولستان دیدار کردند و پراتیبها پاتیل رئیس جمهور هند آخرین رهبر هندی است که در سال 2011 از این کشور دیدن کرد.
هند دارای روابط تاریخی و فرهنگی عمیق با مغولستان است و بیشتر ساکنان این کشور بودایی هستند.
بودیسم، در واقع توسط آشوکا، امپراتور هند باستان و شاگردان وی در مغولستان رواج یافت و بابر، یکی از پادشاهان معروف دوره مغول در هند، از نوادگان چنگیز خان، بنیانگذار امپراتوری مغول بود.
هند در 24 دسامبر سال 1955 به صورت نخستین کشور در خارج از بلوک سوسیالیستی بود که با مغولستان روابط دیپلماتیک برقرار و حتی از عضویت این کشور در سازمان ملل و جنبش عدم تعهد حمایت کرد.
این دو کشور در سال 1961 قرارداد همکاری فرهنگی امضا کردند.
سال 2015 شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را بین هند و مغولستان رقم زد و روابط بین این دو کشور در این مدت سیر صعودی داشت. همچنین دو کشور در زمینه نظامی همکاری گسترده ای دارند و نیروهای مسلح دو کشور از سال 2004 تا کنون رزمایش های مشترک سالانه انجام می دهند.
دولت هند سالانه 40 بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان مغولی به منظور ادامه تحصیلات خود در سطوح عالی قرار می دهد و خیلی از شاهکارهای ادبی هند از قبیل پانتچتنترا، رامایانا، کامسوترا و شوکونتلا به زبان مغولی منتشر شده و فیلم های هندی از محبوبیت زیادی در مغولستان برخوردار است . جمعیت هندی ها در مغولستان بسیار کم است و تعداد آنان به 200 نفر می رسد.
چین، برخلاف هند، در طول تاریخ دارای روابط پر فراز و نشیبی با مغولستان بوده است و مغولستان بعد از بروز شکاف بین اتحاد جماهیر شوروی و چین طرف شوروی را گرفت و روابط این کشور با چین همچنان متشنج باقی ماند؛ ولی سال 1984 نقطه عطفی را در روابط بین چین و مغولستان رقم زد به طوریکه چین اکنون بزرگترین شریک تجاری مغولستان در جهان است.
کارشناسان معتقدند که دیدار مودی از مغولستان فصل نوینی را در روابط بین هند و مغولستان خواهد گشود.
این کارشناسان می گویند که اقدام هند به واگذاری یک خط اعتباری یک میلیارد دلاری به مغولستان برای بهبود وضعیت تسهیلات زیربنایی مورد نیاز برای انتقال مواد معدنی این کشور نقش مهمی را در تقویت بیش از پیش روابط تجاری بین هند و مغولستان ایفا خواهد کرد.
هند و مغولستان روز یکشنبه همچنین 14 قرارداد همکاری بین دو کشور در زمینه هایی چون انرژی های تجدید پذیر، امنیت رایانه ای و تولید لبنیات امضا کردند.
کارشناسان، مقابله با برتری چین در آسیا را یکی از مهمترین دلایل گسترش روابط هند و مغولستان می دانند و معتقدند بهبود هرچه بیشتر روابط هند با مغولستان می تواند زمینه مهار نفوذ چین در منطقه را فراهم کند.
کارشناسان می گویند نخست وزیر هند تقویت روابط و مبادلات تجاری را باید مهمترین هدف سفر خود به مغولستان قرار دهد .
ارزش مبادلات تجاری هند با مغولستان درسال 2011 به 50 میلیون دلار رسیده بود ولی این میزان در سال 2014 به 24 میلیون دلار تنزل کرد.
از سوی دیگر، چین در سال 2013 با افزایش ارزش مبادلات تجاری خود با مغولستان به شش میلیارد دلار به یکی از بزرگترین شریک تجاری این کشور تبدیل شد.
به گفته صاحب نظران اقتصادی بهره برداری از ذخایر عظیم معدنی مغولستان که گفته می شود ارزش آنها به یک تریلیون دلار بالغ می شود باید در دستورکار اقتصادی مودی قرار داشته باشد.
مودی همچنین تلاش می کند در توسعه روابط با مغولستان بر روی روابط مذهبی و فرهنگی با این کشور همچون نپال تاکید کند.
آینده روشن خواهد ساخت که مودی تا چه میزان در توسعه روابط تجاری کشورش با مغولستان موفقیت کسب می کند و می تواند جایگاه پکن را در روابط اقتصادی با اولان باتور از آن دهلی سازد.
*آساق*262*1600 **1446



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن