تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798571658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف متفاوت هند و چین /تقویت روابط یا مقابله با نفوذ امریکا درمنطقه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اهداف متفاوت هند و چین /تقویت روابط یا مقابله با نفوذ امریکا درمنطقه دهلی نو- ایرنا- "نارندرا مودی " نخست وزیر هند امروز (پنجشنبه) سفر سه روزه خود را به چین به منظور بهبود هرچه بیشتر روابط دهلی نو و پکن آغاز کرد.


به گزارش ایرنا، این نخستین سفر نخست وزیر هند بعد از انتخاب شدن به این سمت از تابستان سال گذشته است .وی قرار است بعد از چین راهی مغولستان و کره جنوبی شود.
کارشناسان امور سیاسی و راهبردی هند اهداف دهلی نو و پکن را از انجام این دیدار کاملا متفاوت توصیف کرده اند.
بنابه گفته این کارشناسان، نخست وزیر هند در این دیدار به دنبال تضمین برقراری صلح و آرامش در خط کنترل واقعی بین هند و چین، تدارک طرحی برای حل مناقشه مرزی بین دو کشور،تقویت بیش از پیش روابط تجاری و افزایش ارزش سرمایه گذاری چین در تسهیلات زیربنایی هند خواهد بود .
رئیس جمهوری چین نیز سعی خواهد کرد که هند را به نرمش مقررات خود برای سرمایه گذاری چین در هند، الحاق هند به جاده ابریشم دریایی و تشکیل ندادن ائتلافی از سوی این کشور با آمریکا در برابر چین ترغیب کند.
این کارشناسان معتقدند که تقویت روابط تجاری و اقتصادی هند و چین مهمترین موضوع مورد بحث و تبادل نظر در طول این دیدار خواهد بود.
مودی دیدار سه روزه خود از چین را امروز از شهر باستانی شیان (XIAN)، زادگاه رئیس جمهوری چین شی جین پینگ، آغاز کرد.
قرار است که رئیس جمهوری چین و همسرش امروز مراسم ویژه ای را در شیان برای پذیرایی از مودی در پاسخ به پذیرایی گرم مودی از شی در سپتامبر سال گذشته در ایالت گجرات هند ترتیب دهند.
مودی روز جمعه از پکن برای مذاکرات رسمی با رئیس جمهوری و نخست وزیر چین و در روز شنبه و آخرین روز از سفرش به چین از شانگهای با هدف گفت و گو و تبادل نظر با بازرگانان تراز اول چینی دیدن می کند.
کارشناسان امور راهبردی و اقتصادی هند دیدار مودی از چین را به عنوان یک اقدام مهم در مسیر تقویت هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دهلی نو و پکن توصیف و نسبت به امکان موفقیت آن ابراز امیدواری کرده اند.
این کارشناسان می گویند که مودی یک فرد تجاری و اقتصادی است و وی در دیدارهای خود از کشورهای آمریکا، استرالیا، فرانسه و آلمان تنها به دنبال تقویت روابط تجاری با قدرت های اقتصادی جهان بوده است .
مودی برای دستیابی به این هدف طرح ابتکاری "در هند بسازید" را به منظور ترغیب شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در هند به راه انداخته است.
بنابه گفته این کارشناسان، ارزش مبادلات تجاری هند و چین در سال مالی 2015-2014 به 72.4 (72 ممیز 4) میلیارد دلار بالغ شد که 12 میلیارد دلار آن صادرات هند به چین و 60.4 (60 ممیز 4) میلیارد دلار مربوط به واردات هند از چین بوده است.
هند بیش از یک چهارم کسری تجاری خود با چین را به خاطر اعمال محدودیت بر روی صدور مواد دارویی، محصولات کشاورزی، تولیدات فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای هند به بازارهای چین و موانع غیرتعرفه ای عنوان کرده است .
این کسری تجاری باعث نگرانی شدید هند شده است و دهلی نو سعی دارد که آن را به هر شکل ممکن کاهش دهد و برای این منظور سعی دارد که پکن را به گشایش بازارهای چین به روی شرکت های دارویی، فناوری اطلاعات و محصولات کشاورزی هند ترغیب کند.
هند از مدتها پیش با چین با هدف ترغیب این کشور برای گشایش بازارهای خود به روی گوشت گاو مذاکره می کند و این دو کشور در سال 2013 یادداشت تفاهمی را برای این منظور امضا کردند ولی این تاکنون اجرایی نشده است .
اکنون کارشناسان احساس می کنند که هند و چین در دیدار مودی از چین به توافقی در این باره دست خواهند یافت چون انتظار می رود که اداره نظارت بر کیفیت، بازرسی و قرنطینه (ADMINISTRATION OF QUALITY SUPERVISION, INSPECTION AND QUARANTINE) چین قراردادی را با بخش کشاورزی هند به منظور تایید تدابیر حفظ نباتات هند امضا و بدین وسیله زمینه را برای صدور گوشت گاو و انواع محصولات کشاورزی از هند به چین هموار کند.
گفته می شود که هند در دو سال بعد از اجرای این قرارداد خواهد توانست که گوشت گاو به ارزش یک میلیارد دلار، انواع میوه ها به ارزش حدود 500 میلیون دلار و برنج غیر باسماتی به ارزش حدود 500 میلیون دلار به چین صادر کند.
در خط مشی هند برای تجارت خارجی در سال های 2015 تا 2020 پیش بینی شده است که ارزش واردات هند از چین در سال مالی 2017-2016، در صورت ادامه وضعیت جاری، از 80 میلیارد دلار فراتر رود و ارزش صادرات هند به چین حدود 20 میلیارد دلار و در نتیجه کسری تجاری هند 60 میلیارد دلار خواهد بود.
هند و چین در سال 1984 به یکدیگر موقعیت دولت کامله الوداد اعطا و یک قرارداد ممانعت از مالیات مضاعف را در سال 1994 امضا کردند که در اثر آن ارزش مبادلات تجاری بین این دو کشور در سال 2005 به 18.7 (18 ممیز 7) میلیارد دلار و در طول سال مالی 2015-2014 به 72.4 (72 ممیز 4) میلیارد دلار و کسری تجاری هند از انجام تجارت با چین در سال 2015-2014 به 60.4 (60 ممیز 4) میلیارد دلار بالغ شد.
قاعده رفتار دولت کامله الوداد اعضای سازمان جهانی تجارت را از اعمال تبعیض میان اعضای دیگر در روابط تجاری منع می کند. در نتیجه، اعضای سازمان جهانی تجارت به طور یکسان از بهترین شرایط تجاری ایجاد شده در نظام تجارت یکدیگر (چه در رژیم تعرفه ای و چه در سایر مقررات تجاری) برخوردار خواهند بود. در واقع، این قاعده محصولات تمامی شرکای تجاری کشورهای عضو را در موقعیت برابر قرار می دهد.
قاعده رفتار ملی که مکمل قاعده رفتار دولت کامله الوداد است، مقرر می دارد کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت باید با محصولات وارداتی که با پرداخت عوارض گمرکی و هزینه های دیگر از مرز عبور کرده، وارد بازار داخلی آنها می شوند، رفتاری اعمال کنند که نامطلوب تر از رفتار اعمال شده با کالاهای داخلی نباشد.
*آساق*2*262*1600*1549



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن