تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799486919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلیدی که پس از ۶۷ سال، هنوز حفظ شده است +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


روایتی از اشغال سرزمین فلسطین؛
کلیدی که پس از ۶۷ سال، هنوز حفظ شده است +عکس
در سال ۱۹۴۷ نیروهای انگلیس که فلسطین را به اشغال خود درآورده بودند، بر اساس طرح‌های قبلی، مقدمات تاسیس رژیمی به نام «اسرائیل» در فلسطین را فراهم کردند.



به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، در سال ۱۹۴۷ نیروهای انگلیس که فلسطین را به اشغال خود درآورده بودند، بر اساس طرح‌های قبلی، مقدمات تاسیس رژیمی به نام «اسرائیل» در فلسطین را فراهم کردند.
تا قبل از این، اعراب مسلمان، مسیحی و یهودی در مناطق مختلف زندگی می‌کردند و کسی به این دلیل که دینش متفاوت بود، کوچانده نمی‌شد یا کشته نمی‌شد یا اسیر نمی‌شد یا تحقیر نمی‌شد.    

فلسطین- دهه ۴۰ قرن ۲۰ میلادی   زندگی در فلسطین در جریان بود. اما ظلم تاریخی در سال ۱۹۴۸ آغاز شد. فقط در همین سال بیش از ۵۰۰ روستا تخریب شد. تصویر زیر، نقاط قرمز نشان دهنده ۵۳۱ روستاست که در آن سال ویران شد تا اسرائیل برپا شود.    

نقشه فلسطین و روستاهای تخریب شده در سال ۱۹۴۸-یوم النکبه   هزاران خانواده فلسطینی برای حفظ جان خود مجبور شدند به مناطق اطراف و حتی کشورهای اطراف کوچ کنند.
و روزگار آوارگی آغاز شد...    

 
در سال ۱۹۴۸، طبق آمار اعلام شده، فلسطین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشت که در آن زمان ۸۰۰ هزار نفر از آنان مجبور به کوچ به کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و کشورهای عربی همسایه شدند. این آمار شامل هزاران فلسطینی نمی‌شود که با وجودی که در محدوده زندگی خود باقی ماندند اما با منطقه‌ خود به مناطق مجاور کوچانده شدند.
در آن سال حدود ۱۳۰۰ شهر و روستا در فلسطین بود که رژیم اسرائیل (طبق آمار اعلام شده) در آن سال (۱۹۴۸) ۷۷۴ شهر و روستا را اشغال و ۵۳۱ روستا و شهر را ویران کردند. در این سال کشتار فلسطینی‌ها هم به موازات کوچ اجباری انجام شد.
در آن سال حدود ۷۰ کشتار در حق مردم فلسطین انجام شد که دست‌ کم ۱۵ هزار شهید بر جای گذاشت.    

    از آن زمان به بعد، فلسطین شاهد شدیدترین جنگ‌ها و ظلم‌های رژیم صهیونیستی به خود بوده اما مردم فلسطین همواره گفته‌اند که به خانه خود باز می‌گردند. مردم فلسطین کلید را نماد بازگشت خود قرار داده‌اند و هنوز بر حق بازگشت هزاران آواره به سرزمین خود تاکید می‌کنند.    

 

 

    امسال شصت و هفتمین سالروز اشغال فلسطین است اما مردم فلسطین همچنان به مبارزه ادامه می‌دهند. آمار نشان می‌دهد که جمعیت ۱.۴ میلیونی فلسطین در سال ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۰۹ یعنی ۶ سال پیش به حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده است و این یعنی جمعیت فلسطین ۸ برابر شده است.
فقط آمار فلسطینی‌هایی که در فلسطین تاریخی (از بحر تا نهر) زندگی می‌کنند بیش از ۵.۲ میلیون نفر است و این آمار تنه به تعداد اسرائیلی‌هایی می‌زند که آمارشان در سال ۲۰۱۵ ، ۵.۶ میلیون نفر اعلام شده است. گفته می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ میزان یهودیان ساکن فلسطین اشغالی به حدود ۴۸.۸ درصد می‌رسد و این یعنی ۶.۸ میلیون یهودی مقابل ۷.۱ میلیون فلسطینی در فلسطین اشغالی.
آنچه مسلم است پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که در کودکی آواره شده‌اند، کلید بازگشت را که با مقاومت حفظ کرده‌اند تحویل فرزندان و کودکانی می‌دهند که بزودی به خانه خود بازخواهند گشت.    

  فارس  



۲۸/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن