تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار کرمان: هدف اصلی برگزاری انتخابات سالم و حداکثری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار کرمان: هدف اصلی برگزاری انتخابات سالم و حداکثری است کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: هدف اصلی ما برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری و در چارچوب اعتماد عمومی مردم است.


به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی شامگاه یکشنبه در نشست مشورتی با گروه های مختلف سیاسی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: با این هدف بود که نمایندگان اصلی گروه های سیاسی استان دور هم نشستند و یک منشور انتخاباتی را تهیه کردند.
وی گفت: انشاءالله این منشور باعث عقلانیت سیاسی و اخلاق خوب انتخاباتی شود.
وی افزود: امسال سال سیاست و انتخابات است و به هر حال در استانی که به ابتکار استاندار کرمان و به حول و قوه ی الهی برای هر کاری آینده نگری و پیش بینی و سندی هم در نظر گرفته شده برای منشور انتخاباتی نیز دستور کاری داده شد.
معاون استاندار کرمان گفت: همان طور که سال گذشته با انتخاب محور ولایت و توسعه به موفقیت های مهمی اعم از سرمایه گذاری ها و امضای تفاهم نامه ها رسیدیم بحث قانون احزاب و فعالیت های گروه های سیاسی و تهیه منشور انتخاباتی نیز دغدغه ای برای شورای استان بود.
وی اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار و تاکید شورای تامین استان و با توجه به مفاد و قانون در شورای تامین استان نیز چندین جلسه بحث شد و دقیقا مواردی را که ما خلاء داشتیم که به انتخابات امن و سالم برسیم مصوب شد.
ذکاء اسدی گفت: اولین استانی هستیم که با ابتکار استاندار و گذشت و صبر و همتی که گروه های سیاسی داشتند و ماه ها نشست به یک بسته انتخاباتی دست پیدا کردیم که با مشارکت مردم و جلب اعتماد عمومی انتخاباتی امن داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مجموعه ی این نشست ها شامل قانون فعالیت احزاب و گروه ها، آیین نامه اجرایی و مصوبات شورای تامین استان و تفویض اختیاراتی که به استان شده و تکمیل کننده آن هم منشور اخلاقی انتخابات است امیدواریم مجموعه اینها بتواند کارساز باشد.
معاون استاندار کرمان گفت: ما هر روز از استان های مختلف درخواست داریم هرچه سریعتر این بسته را برای استان بفرستید و حتی معاونت امنیتی وزارت کشور ابلاغ کردند که استان ها آیین نامه ی سال 80 را مدنظر قرار دهند اما ما آنقدر جلو رفته ایم تا بتوانیم با آرامش و همدلی و همزبانی به آنچه می خواهیم برسیم.
وی افزود: امسال سال همدلی و همزبانی است و رهبر معظم انقلاب نیز در اول سال این جمله را ابلاغ فرمودند و تفسیری که در یکی از سخنرانی های خود داشتند این بود که همدلی از همزبانی هم مهمتر است و اینکه همدلی را نمی شود با زور به ملت و گروه ها و دسته ها تحمیل کرد.
ذکاء اسدی گفت: با توجه به این فرمان مقام معظم رهبری استاندار کرمان اشاره کردند که گروه های سیاسی نشست هایشان در دستور کار گروه سیاسی استان قرار گیرد که اگر چیزی تهیه می شود مبتنی بر همگرایی باشد.
وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور از روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه روند برگزاری انتخابات سال 94 در کرمان کلید می خورد و اولین جلسه ستاد برگزاری انتخابات استان در فرمانداری کرمان همین روز برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وزارت کشور تاکید کرده است دستگاه های اجرایی نباید از اموال دولتی و عمومی برای انتخابات استفاده کنند.
معاون استاندار کرمان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 تعداد نمایندگان استان 10 نفر خواهد بود و نسبت به دوره نهم، تغییری نخواهیم داشت ولی تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان از 3 به 4 نفر افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: مدیران وزارت کشور که خواهان حضور در انتخابات هستند باید تا اول اسفندماه استعفا می دادند و مدیران و کارمندان سایر دستگاه های دولتی نیز فرصت دارند تا 28 خردادماه استعفا دهند.
7436/3028



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن