تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802413330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه های جمعی از فعالان سیاسی و دانشگاهی در باره انتخاب معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیدگاه های جمعی از فعالان سیاسی و دانشگاهی در باره انتخاب معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه کرمانشاه - ایرنا - جمعی از فعالان سیاسی و دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نظرات و معیارهای خود را برای انتخاب یک مدیر مناسب برای تصدی پست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کردند.


این افراد داشتن تجربه و مسوولیت های اجرایی و تحصیلات مرتبط با حوزه کاری را از عمده ترین شاخص های فردی عنوان کردند که قرار است در آینده مسوولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه را بپذیرد.

** معاون سیاسی و امنیتی باید اشراف کاملی روی قومیت ها داشته باشد

مهدی ربانی از فعالان سیاسی معتقد است فردی که می خواهد مسوولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه را بپذیرد باید اشراف کاملی روی قومیت ها و مسائل خاص استان داشته باشد.
وی داشتن تجربه را به عنوان یک شاخص مورد تاکید قرار داد و گفت: این فرد همچنین باید هماهنگ و همسو با دولت تدبیر و امید باشد و توانایی پیاده کردن سیاست های دولت را در استان داشته باشد.
وی داشتن تحصیلات مرتبط را نیز مهم دانست و افزود: اگر کسی بخواهد مسوولیت معاونت سیاسی و امنتیی استانداری را قبول کند اگر تحصیلات مرتبط هم نداشته باشد حداقل باید از تجارب کاری مرتبط و مدیریت کلان برخوردار باشد.
این فعال سیاسی بومی بودن و آشنایی با مسائل خاص استان را از دیگر ویژگی های موردنظر خود برای فردی که قرار است مسوولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را بپذیرد عنوان کرد.
ربانی ویژگی های مرزی، وجود داعش در کشور همسایه و وهابیت را از جمله مسائل خاص استان کرمانشاه دانست که به نظر وی یک فرد بومی آشنا به منطقه بهتر می تواند برای آنها برنامه ریزی داشته باشد.
وی بر این باور است: اگر استان کرمانشاه در مرکز کشور قرار داشت و از حساسیت های قومی و مذهبی برخوردار نبود خیلی تفاوت نمی کرد که معاون سیاسی و امنیتی استانداری بومی باشد یا غیر بومی.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استاندار کرمانشاه غیربومی است بهتر است حداقل معاون سیاسی و امنیتی وی بومی باشد زیرا تاثیرگذارترین فرد در استانداری بعد از شخص استاندار معاون سیاسی وی است.
وی که یکی از امضاکنندگان نامه فعالان سیاسی به استاندار است گفت: دوستان از طریق پیامک با توجه به اینکه بنده در سفر بودم من را در جریان این نامه قرار دادند و بنده هم موافقت خود را با پیشنهاد آن ها برای تصدی پست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کردم.
وی بر این اعتقاد است که آقای جعفر همتی با توجه به سابقه رزمندگی و داشتن مدیریت کلان و اشرافی که بر استان دارند در بین یکی دو نفری که برای این پست مطرح شدند اصلح تر است.

** معاون سیاسی و امنیتی باید در فضایی به دور از زیاده خواهی گروه ها انتخاب شود

دبیر حزب کارگزاران سازندگی کرمانشاه نیز گفت: به نظر من با توجه به پختگی و تجربه و همراهی آقای آزرمی و همسویی وی با سیاست های دولت بهتر بود وی حداقل تا پایان سال جاری در سمت خود باقی می ماند.
مهدی نوروزی تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار است آقای آزرمی به هر دلیلی بروند بایستی فضایی مناسب به دور از زیاده خواهی بعضی گروه ها و جناح ها برای انتخاب جایگزین وی فراهم بشود.
وی اضافه کرد: من فکر می کنم انتخاب معاون سیاسی و امنیتی را در اختیار متولیان دولت بگذاریم با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است و حساسیت های فراوانی هم وجود دارد.
وی اظهار کرد: قطعا هرگونه حرکت هم مطمئنا اگر خدای ناخواسته در راستای سیاست های دولت نباشد یا بهانه به دست مخالفین بدهد در نهایت زمینه ای برای انتقاد بیشتر علیه دولت فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: دولت و متولیان باید اختیار داشته باشند کسی را انتخاب کنند که هم از لحاظ تفکر و هم از لحاظ رفتار همراه با سیاست های دولت باشد.
این فعال سیاسی با اشاره به تنوع قومیتی استان و وجود احزاب و گروه های مختلف با مطالبات فراوان به نظر می رسد شخصی که تجربه کافی داشته باشد سمت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه را بپذیرد.
نوروزی اعتقاد به دولت، نظام و داشتن توانایی و تجربه کافی را از دیگر ویژگی های فرد موردنظر برای تصدی پست معاونت سیاسی استانداری دانست و گفت: این فرد باید از تمامی نیروها استفاده کند و ملاک اصلی خود را شایسته سالاری بگذارد.
وی برگزاری انتخابات را مهمترین مسئله امسال دانست و گفت: کسی که منصب معاونت سیاسی استانداری را در اختیار می گیرد باید حداقل تجربه برگزاری یکی دو دوره انتخابات را داشته باشد تا بتواند انتخاباتی سالم و بدون مشکل را برگزار کرده و بهانه ای به دست مخالفین ندهد.
وی با اشاره به نامه نگاری 102 نفر از فعالان سیاسی استان به استاندار گفت: من این نوع رفتار سیاسی افراد را در این زمان نمی پسندم و به همین دلیل علیه این رفتار بیانیه ای صادر کردم که به مذاق برخی ها هم خوش نیامد.
وی اضافه کرد: احزاب و گروه ها می توانند به مسوولان کمک کرده و مشورت بدهند ولی طومار نویسی و دسته بندی و لشگرکشی را من به هیچ وجه به صلاح نمی دانم آن هم از طرف کسانی که طیف اصلاح طلبان باشند یا کسانی که خودشان را حامی دولت می دانند.
وی تاکید کرد: باید فضای آرامی که الان وجود دارد تلاش کنیم این آرامش پایدار بماند ضمن اینکه گروه ها و احزاب نیز نظرات خود را اعلام کنند.

** اشراف کامل بر امور سیاسی و امنیتی استان مهمترین ویژگی معاون سیاسی و امنیتی است

دکتر برومند چهارآیینه یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه نیز در این باره می گوید: اگر پنج استان که از موقعیت بسیار راهبردی در کشور برخوردار باشند حتما یکی از آنها کرمانشاه خواهد بود.
وی اظهار کرد: وقتی ما استانی با این اهمیت و ویژگی راهبردی داریم بنابراین کسی در جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی قرار می گیرد با توجه به در پیش بودن برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید حتما اشراف کاملی به امور سیاسی و امنیتی استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه فرد موردنظر باید حداقل در گذشته چند جا مسوولیت فرمانداری داشته باشد و در برگزاری انتخابات از تجربه و از سابقه خوب و درخشانی در حفاظت و امانتداری از آرای مردم برخوردار باشد.
چهارآیین با اشاره به 300 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق و وجود دشمنانی چون داعش در آنسوی مرز و مسائل قاچاق کالا و سوخت و تهدیدهای مرزی، داشتن تجربه در حوزه کاری را یکی از ویژگی های فردی دانست که قرار است منصب معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه را بپذیرد.
وی در بحث داخلی نیز بر این باور است که فرد مورد نظر باید در مسائل امنیتی چشم نظام باشد و در واقع همان جذب حداکثری که مدنظر نظام است را داشته باشد.
وی توجه به قومیت ها و مذاهب را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت استان کرمانشاه را برادران اهل تسنن و اهل حق تشکیل می دهند معاون سیاسی و امنیتی آینده استان باید نگاهش به این دو گروه مثبت باشد و با آنها در تعامل باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه اظهار کرد: در کشور ما تحزب شکل نگرفته و اکثر احزاب دولت ساخته اند و من اعتقادم بر این است که کشور اگر بخواهد پیشرفت بکند یعنی توسعه پایدار داشته باشد باید احزاب آن تقویت شوند.
وی گفت: معاون سیاسی و امنیتی باید طوری عمل کند که منجر به تقویت پایگاه احزاب و مطبوعات در جامعه شود و احزاب براساس مرامنامه و اساسنامه به راحتی بتوانند دیدگاه های خودشان را از طریق خبرگزاری ها و نشریات مطرح کرده تا هم مسوولان و هم جامعه از نظرات و پیشنهادات آنها بهره مند شوند.
وی افزود: ما باید یک جایگاهی برای احزاب و مطبوعات ایجاد کنیم که در جامعه تضارب آرا شکل بگیرد و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

** داشتن تجربه و سابقه کافی مهمترین معیار برای انتخاب معاون سیاسی و امنیتی است

احسان زندی یکی دیگر از فعالان سیاسی کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرد مورد نظر برای تصدی منصب معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه علاوه بر تجربه و سابقه کافی در حوزه سیاسی و امنیتی باید همراه و همدل با سیاست ها و جهت گیری های دولت بوده و در عین حال وامدار گروه و جریانی نباشد تا بتواند منافع ملی و به تبع آن مردم استان را بخوبی پیگیری کند.
وی همچنین تاکید کرد: شناخت جامع از جغرافیای سیاسی استان، اقوام، مذاهب و گروه ها و جریان های سیاسی و مدیران استان نقش بسزایی در جلوگیری از آزمون و خطا در این حوزه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: البته مقبولیت وی از سوی مردم و نیروهای فعال در عرصه سیاست فارغ از گرایش های سیاسی توان او را دو چندان می کند و قطعا سبب وفاق و ایجاد فضای اعتماد عمومی به سیاست های مدیریتی استان خواهد شد.
وی که از امضاء کنندگان نامه به استاندار است افزود: البته بدیهی ترین مسئله در تکمیل شرایط فوق زمینه پذیرش و اعتماد از سوی استانداری و بدنه مدیریت عالی استان که نقش بسیار مهم و اساسی در پیشبرد برنامه ها و تکوین و هم افزایی در جهت حرکت رو به جلو در حوزه مذکور را خواهد داشت.
8066



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن