تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799173581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل بازار سیاه فروش کلیه / پیوند اعضا در مراکز خصوصی ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهریاری در پاسخ به مهر:
کنترل بازار سیاه فروش کلیه / پیوند اعضا در مراکز خصوصی ممنوع شد

حسینعلی شهریاری


شناسهٔ خبر: 2582881 - یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
استانها > البرز

کرج-رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید و فروش کلیه خلاف قانون نیست، گفت: برای کنترل این وضعیت پیوند اعضا در مراکز خصوصی ممنوع اعلام شد. به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشور که عصر یکشنبه انجام شد، با بیان اینکه نسبت به وزارت جهاد کشاورزی نگاه مثبتی ندارم، گفت: موسسه رازی زیرمجموعه این وزارتخانه است اما توجه و رسیدگی لازم به این موسسه نشده است.
 وی گفت: معتقدیم موسسه رازی که قدمتی 90 ساله دارد و از افتخارات کشور محسوب می شود نباید در بحث تامین اعتبارات با مشکل مواجه شود که ناچار به واردات از کشورهایی از جمله تونس شود که دانش تولید واکسن را ما به آنها انتقال دادیم.شهریاری افزود: این موسسه ظرفیت و توانایی تولید بیش از این را دارد و مشکل آن در تامین منابع مالی است که در چند سال گذشته دچار بی توجهی شده و امیدواریم در بودجه سال آینده، همچنین با تشکیل کمیته ای در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سرپرستی یکی از اعضای کمیسیون بتوانیم مشکلات این موسسه را رفع و کشور را از واردات انواع واکسن ها بی نیاز کنیم.وی افزود: این موسسه زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است اما با توجه به اینکه در تولید واکسن های انسانی نیز فعالیت می کند، امسال کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سهم خود 20 میلیارد در اختیار موسسه قرار داد که البته رقم ناچیزی است.

شهریاری بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از این موسسه را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: شواهد نشان می دهد وزارت جهاد کشاورزی توجه چندانی به این موسسه نداشته اما امیدواریم کمیسیون بهداشت و درمان بتواند برای تحقق اهداف این موسسه موثر باشد.

ردپای رانت در واردات بوفالوی هندی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده واردات بوفالوی هندی گفت: مسئولان ابتدا اعلام کردند که در دو سه سال اخیر گوشت بوفالو وارد نکرده اند اما بعدها آزمایشات خلاف این ادعا را نشان داد.شهریاری با بیان اینکه بوفالو یا همان گاومیش در ایران و در منطقه خوزستان هم پرورش می یابد، اضافه کرد: اما اشکالی که در مورد بوفالوی هندی مطرح است اینکه بوفالوهای هندی به طور معمول در فاضلاب ها هستند و گوشت بوفالو هندی از این نظر آلوده است اما آقایان گفته اند این گوشتها را در صنایع غذایی مانند سوسیس و کالباس استفاده می کنند.وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از روابط و استفاده از رانتهایی که منافع آن به جیب افراد خاصی می رود، گفت: باتوجه به اینکه بخشی از وظایف از جمله بحث تغذیه و سلامت مردم در وظایف حاکمیت است امیدواریم نظارتها در این بخش جدی تر باشد.نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنور هم در برخی مزارع، سبزیجات با فاضلاب آبیاری می شود، گفت: گفته می شود حدود دو هزار هکتار از مزارع با فاضلاب آبیاری می شود و این تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.

تولید بخش عمده سوسیس و کالباس در زیرپله ها

 وی افزود: علاوه بر این بخش زیادی از  سوسیس و کالباس در زیرپله ها و مراکز زیرزمینی تولید می شود و بیشتر خریداران بدون توجه به تاریخ تولید و سایر موارد اقدام به خریداری این محصولات می کنند.شهریاری با تاکید بر اهمیت پیشگیری گفت: بسیاری از هزینه های درمان، با پیشگیری قابل کنترل و کاهش است.
 مجلس استفاده از پالم در روغن خوراکی را پیگیری می کندرئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوالی درباره مشکلات صنایع لبنی گفت: این بخش یک مشکل داشت که وزیر بهداشت اعلام کرد و مشکل دیگری وجود ندارد.شهریاری درباره استفاده از پالم در روغن خوراکی گفت که امسال مجلس ورودی جدی به این بخش خواهد داشت.

 تعرفه های دندانپزشکی کاهش قابل توجهی نخواهد داشت

وی همچنین در پاسخ به تعرفه های بالای دندانپزشکی اظهار داشت: تعرفه های دندانپزشکی همه جای دنیا گران است و فقط در ایران نیست. اما متاسفانه ما سرمایه گذاری چندانی در کودکان زیر 15 سال نکرده ایم تا این افراد در سنین بزرگسالی با مشکلات کمتری مواجه شوند.وی افزود: امسال برای نخستین بار بودجه ای برای کودکان زیر 15 سال پیش بینی شده و وزارت خانه هم قول داده کلینیکهایی را تجهیز کند تا هزینه ها کاهش یابد ولی نباید تصور کنیم هزینه های خدمات دندانپرشکی به طور قابل توجهی کاهش یابد.


خرید و فروش کلیه خلاف قانون نیست

وی در پاسخ به خبرنگار مهر، درباره فروش کلیه در بازار سیاه و ورود گسترده دلالان در این ارتباط گفت: این ایراد بزرگی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخی افراد به علت مشکلات معیشتی ناچار به فروش کلیه و اعضای بدن خود شوند ولی به هر حال این مشکل هنوز حل نشده است و وجود دارد.وی با بیان اینکه خرید و فروش کلیه جرم نیست، افزود: بهترین کار در پیوند اعضا این است که بیماران از اعضای خانواده های خود برای این کار کمک بگیرند اما در شرایطی این امکان وجود ندارد افراد ناچار به خرید کلیه می شوند.
 شهریاری گفت: برای کنترل خرید و فروش و جلوگیری از ورود دلالان به این بازار، امروز پیوند اعضا در مراکز و بخش خصوصی انجام نمی شود و خارجی هایی که به علت ارزان بودن قیمت کلیه در ایران عمل پیوند انجام می دادند، ممنوع شده است.

 چهار هزار و 800 میلیارد تومان به بخش درمان تخصیص یافت

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تخصیص اعتبار به بخش درمان از تخصیص چهار هزار و 800میلیارد تومان به این بخش خبر داد و افزود: سه هزار میلیارد تومان از یک درصد ارزش افزوده نیز برای تجهیز خانه های بهاشت و خانه پزشکان و همچنین افزایش حقوق پزشکان در روستاها اختصاص پیدا کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن