تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820615341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر منابع محلی درباره خروج نیروهای مدافع از الرمادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبر منابع محلی درباره خروج نیروهای مدافع از الرمادی بغداد - ایرنا- یک منبع محلی در الانبار یکشنبه شب گفت که با خروج نیروهای مدافع شهر از مناطق مرکزی الرمادی، این شهر بطور کامل به کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش درآمده است. منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.


شهر الرمادی مرکز استان الانبار و در فاصله حدود 70 کیلومتری غرب بغداد، در پی حملات چهار روزه داعش به این شهر، از سه روز پیش عملا از کنترل نیروهای دولتی خارج شده بود، اما مدافعان شهر همچنان در بخش هایی از این شهر مقاومت می کردند. با اینحال یکشنبه شب یک منبع غیر رسمی در عراق برای اولین بار از سقوط شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، این خبر را السومریه نیوز به نقل از یک منبع محلی در الانبار منتشر کرده که در آن قید شده، پس از خروج نیروهای امنیتی از مرکز شهر و برخی مواضع این نیروها در نقاط مختلف، شهر بطور کامل به دست داعش افتاده است.
اگر چه سقوط مرکز الرمادی و ساختمان های دولتی مستقر در این منطقه و نیز نبرد سنگین در منطقه مجتمع های مسکونی از همان روز پنجشنبه ، در رسانه های عراقی انتشار یافته بود، اما منابع موثق از ایستادگی مدافعان در برابر حملات داعش خبر می دادند و هنوز منابع رسمی و دولتی گزارش های مربوط به سقوط الرمادی را تایید نکرده اند.
اکنون گزارش های ضد و نقیض درباره الرمادی وجود دارد. گفته می شود هنوز در بخش هایی از الرمادی درگیری های شدیدی در جریان است و مدافعان شهر همچنان مقاومت می کنند.
بسیاری از عراقی ها ، برخی طرف ها از جمله آمریکا و برخی جریان های سیاسی عراق را عامل سقوط الرمادی می دانند که طی یک ماه و نیم اخیر مانع ورود این نیروها برای کمک به مدافعان شهر شدند.
با اینحال، در تازه ترین تحولات در صحنه زمینی نبرد در الانبار، امروز یکشنبه سرانجام بطور رسمی از الحشد الشعبی برای ورود به نبرد با داعش در این استان دعوت شد. سران عشایر پس از حدود دو ماه مقاومت برخی شخصیت های، سران احزاب و جریان های سیاسی و بویژه آمریکایی ها، خواستار ورود نیروهای الحشد الشعبی به معرکه این استان شدند.
سران عشایر بصورت کتبی از حیدرالعبادی خواستار مشارکت نیروهای الحشد الشعبی برای سرکوب داعش در الانبار شدند و شورای استان الانبار نیز روز یکشنبه در بغداد به اتفاق آرا، مشارکت نیروهای مردمی برای جنگ علیه داعش را تصویب کرد و از نخست وزیر و فرماندهی کل قوا خواست که نیروهای الحشدالشعبی را برای نجات الانبار و بویژه شهر الرمادی گسیل کند.
به دنبال آن خبر رسید که حیدرالعبادی به نیروهای الحشد الشعبی اعلام آماده باش داده و شامگاه یکشنبه اولین گروههای الحشد الشعبی به پایگاه الحبانیه در شرق الرمادی وارد شدند.
خاورم*1*1770**1565



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن