تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798417159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنایه‌های آیت‌الله مصباح: گاه انسان ضعف ایمان را از کسانی می‌بیند که با قرآن و محافل علمی رابطه داشته و تعجب می کند /برخی خود را نیازمند رابطه با آمریکا می بینند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کنایه‌های آیت‌الله مصباح: گاه انسان ضعف ایمان را از کسانی می‌بیند که با قرآن و محافل علمی رابطه داشته و تعجب می کند /برخی خود را نیازمند رابطه با آمریکا می بینند
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر می بینیم زمینه به گونه ای رقم می خورد که ضعف علم و دین را در عده ای به دنبال دارد، باید سعی کنیم در مقابل آن بایستیم، شبهات را پاسخ داده و بر علم و ایمان جوانانمان بیفزاییم؛ البته شرطش این است که اول علم خودمان به جهل، و ایمانمان به نفاق تبدیل نشود.
به گزارش نامه نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در بیست و نهمین نشست انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه قرآن، آدمی را به عبرت گرفتن از سرگذشت پیشینیان فرا می خواند، خاطرنشان کرد: باید ضعف ها را شناخت و برای رفع آن ها برنامه ریزی کرد؛ به عنوان نمونه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در موارد مختلف به ویژه مساله فرهنگی هشدار داده اند، اما آن گونه که باید از سوی مسوولان جدی گرفته نشده است.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر همه جامعه به ضعف دین مبتلا شوند، قطعا جامعه به انحطاط کشیده می شود، گفت: گاه انسان ضعف ایمان را از کسانی می بیند که با قرآن و محافل علمی رابطه داشته و دارند و لذا تعجب می کند.


آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه باید ببینیم واقعا تا چه اندازه به خدا اطمینان داریم، خاطرنشان کرد: برخی افراد، وقتی تکنولوژی و مظاهر پیشرفت در آمریکا را می بینند، اعتماد خود را به خدا از دست داده و خود را نیازمند رابطه با آمریکا می بینند.


وی با بیان اینکه مسلمانان صدر اسلام که نسبت به مشرکان ضعیف بودند و در شعب ابیطالب محصور بودند، در نهایت پیروز شدند، ادامه داد: آیا ضعف امروز ما نسبت به آمریکا، بیش از ضعف مسلمانان صدر اسلام در شعب ابیطالب نسبت به کفار است؟


وی با قرائت آیه ای از قرآن کریم در مورد پیروزی مسلمانان در جنگ بدر با نصرت الهی، به سخنان سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: رزمندگان حزب الله لبنان نیز در نبرد با صهیونیست ها، این امدادهای الهی را به چشم دیده اند؛ به گونه ای که صهیونیست ها با این همه امکاناتشان، به گونه ای مرعوب شده بودند که فرار می کردند.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد منشا انحراف، عده معدودی هستند که از روی علم ولی بر اثر بی ایمانی فتنه ها را ایجاد می کنند، انحراف عظیم مسلمانان بعد از رحلت رسول اکرم (ص) را یادآور شد و گفت: منشا این انحراف عظیم ضعف ایمان و نفاق همان عده معدود بود، در حالی که فریب خوردن و پیروی سایرین از این عده ناشی از جهل آنها بود. لذا تقویت ایمان و علم، راه مقابله با انحرافات فردی و اجتاعی است.


وی با اشاره به اینکه باید به دنبال تقویت علم و دین خود باشیم اظهار داشت: هرکسی قیمتی دارد، برخی افراد با یک وعده ناهار، رایشان را می فروشند، برخی با چند میلیون تومان و عده ای نیز با چند میلیارد. لذا باید سعی کنیم با تقویت علم و ایمان خود و دیگران، قیمت خودمان را بالا ببریم.


وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، استقرار دین الهی روی زمین را، وعده خداوند متعال دانست و افزود: هرچند زمان تحقق این وعده مشخص نشده، اما عواملی که می تواند سبب تعجیل و نزدیک شدن تحقق این وعده شود، مشخص شده و در مقابل اگر ضد آن عوامل، انجام شود، تحقق وعده الهی نیز به تاخیر خواهد افتاد.


آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه اهداف میانی و ارزش های متوسط، وسیله ای برای رسیدن به هدف نهایی است، اظهار داشت: ایمان و علم دو ارزشی است که به تصریح قرآن، فرد با کسب آن به درجاتی می رسد؛ و این دو در واقع از جمله ارزش ها و اهداف میانی هستند که برای رسیدن به ارزش نهایی و هدف اصلی، باید ابتدا برای تحقق این اهداف تلاش شود.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقطه افتراق علم و ایمان اظهار داشت: علم در این جا به معنای علم به خداوند و لوازم آن است و گاه آدمی حق را می شناسد و بدان علم دارد، اما به آن ایمان نمی آورد؛ لذا برای نزدیک شدن تحقق وعده الهی باید در تقویت علم و ایمان کوشید.


آیت الله مصباح یزدی گفت: درجه ای از علم، مقدمه ایمان آوردن است؛ لذا وقتی علم حاصل شد، انسان ایمان می آورد. در مرحله بعد نیز فردی که ایمان آورده، به دنبال علم نسبت به لوازم ایمان خود می رود و همین امر سبب می شود تا ایمان وی نیز با توجه به رشد علمش، افزایش یابد. به همین منوال علم و ایمان دارای درجاتی هستند.


وی با اشاره به لزوم ارزیابی و آسیب شناسی فردی و اجتماعی، از لحاظ علم و ایمان، خاطرنشان کرد: باید با بررسی نهضت اسلامی و نوسانات جامعه اسلامی در طول این مدت، راهکارهای تقویت ایمان و علم در جامعه را یافت. چرا که در مواقعی توجه مردم به دین بیشتر شده و جانفشانی آن ها در راه دین، نمود بیشتری یافته و گاه نیز سیر نزولی داشته است.


وی با اشاره به روحیه دینی برخی افراد که انسان را به تعجب وا می دارد، اظهار داشت: وقتی مادری، سه فرزند خود را در راه خدا داده و اعلام آمادگی می کند که فرزندان دیگرش را نیز بفرستد و در عین حال می گوید دوست دارد که خودش ابتدا شهید شود، انسان را به تعجب وا می دارد. لذا باید عوامل رسیدن به چنین روحیه دینی ای بررسی و تقویت شود.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به جریان "حنظله غسیل الملائکه" اظهار داشت: زمانی از شنیدن این جریان و عظمت روحی این شهید، تعجب می کردیم، اما در طول 8 سال دفاع مقدس با چشمان خود دیدیم کسانی را که چنین روح عظیمی در آن ها موج می زد.


وی با اشاره به این که متاسفانه تنزل علم و آثار تضعیف ایمان در برخی افراد دیده می شود، اظهار داشت: گاه افرادی که سابقه خوبی هم دارند، سخنانی را بیان می کنند که شبیه سخنان کفار است؛ گویا واقعا باور ندارند که «من یتوکل علی الله فهو حسبه»؛ حتی گاهی نه تنها باور ندارند، بلکه با حالتی تمسخرآمیز به آن می نگرند، چون چنین سخنانی را عوامانه تلقی می کنند




منبع: ایرنا


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن