تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان: حكم اعدام مرسي، بازگشت مصر به دوران باستان بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اردوغان: حكم اعدام مرسي، بازگشت مصر به دوران باستان بود
حكم اعدام محمد مرسي رئيس‌جمهور سابق مصر با واكنش تند در داخل و خارج مصر روبه‌رو شد. اعتراضات شبانه عليه اين حكم در شهرهاي مختلف، حكومت عبد الفتاح السيسي را مجبور به اعلام وضع اضطراري و آماده باش امنيتي كرد.


حكم اعدام محمد مرسي رئيس‌جمهور سابق مصر با واكنش تند در داخل و خارج مصر روبه‌رو شد. اعتراضات شبانه عليه اين حكم در شهرهاي مختلف، حكومت عبد الفتاح السيسي را مجبور به اعلام وضع اضطراري و آماده باش امنيتي كرد.
جماعت اخوان المسلمين روز گذشته در نخستين واكنش رسمي به حكم اعدام محمد مرسي و يوسف القرضاوي و بيش از 100 نفر ديگر از اعضاي اخوان اعلام كرد: اين حكم نشانه هراس «عبدالفتاح السيسي» از «مرسي» است. اخوان تأكيد مي‌كند كه به طور قاطع محاكمه رئيس‌جمهور منتخب را خواه محتوايي، خواه شكلي نمي‌پذيرد و با وجود همه فشارهاي مقامات عليه «محمد مرسي» رئيس‌جمهور معزول مصر و همراهانش، به خاطر پايداري و ثبات وي و همراهان آزاديخواهش در برابر ظالم اداي احترام مي‌كند. شهرهاي مختلف مصر نيز شاهد اعتراضات شبانه بود. به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، ساكنان منطقه المنصوره، منشيه الرضوان، خيابان حرم در قاهره و شهرهاي منياء، اسكندريه، حضره و عوايد و المعادي تظاهرات و مخالفت خود را با حكومت نظاميان اعلام كردند. تظاهركنندگان عكس‌هاي مرسي و نمادهاي رابعه را در دست داشتند. آنها با شعار « باز مي‌گرديم» تظاهرات مي‌كردند و محكوميت مرسي و شماري از سران اخوان المسلمين را محكوم و تأكيد كردند انقلاب ادامه خواهد يافت و بر بازگشت مرسي تأكيد كردند.
گسترش اعتراضات در مصر باعث شد وزارت كشور مصر در سراسر مصر وضع اضطراري و آماده باش امنيتي اعلام كند. به گزارش النشره لبنان، وزارت كشور مصر درجه آمادگي نيروها را بالا برده و همه مرخصي‌ها در بين نيروهاي مختلف پليس لغو شده است. برخي رسانه‌هاي مصري به نقل از يك منبع امنيتي تأييد كردند تدابير امنيتي در اطراف تأسيسات مهم و حياتي تقويت و حضور نيروهاي امنيتي در خيابان‌ها و ميدان‌هاي اصلي سراسر مصر افزايش يافته است. يك منبع آگاه مصري به اليوم السابع گفته كه مرسي بعد از صدور حكم اعدام با تأكيد بر اينكه او رئيس‌جمهور قانوني مصر است اعلام كرده به حكم دادگاه اعتراض نخواهد كرد.

   اعتراض شديد آنكارا
حكم اعدام مرسي با واكنش بين‌المللي نيز روبه‌رو شد. شديد‌ترين واكنش را رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه از خود ابراز كرد و گفت: مصر با اين تصميم دادگاه مصري به دوره مصر باستان برگشته است. اردوغان ضمن انتقاد از موضع غرب و سكوت كشورهاي غربي در قبال رخدادهاي مصر گفت: در حالي كه غرب حكم اعدام را لغو مي‌كند در خصوص عمليات اعدام در مصر هيچ گونه اقدامي انجام نداده و واكنشي نشان نمي‌دهد. «عبدالله گل» هم گفته كه اعدام «مرسي» آينده مصر را تاريك مي‌كند. گروهي از طرفداران حزب حاكم عدالت و توسعه تركيه ديشب در مقابل سفارت مصر در آنكارا تجمع كردند. در استانبول نيز شماري از اعضاي اتحاديه دانشجويان ديشب پس از مراسم نماز جماعت با تجمع در محوطه مسجد فاتح در حمايت از اخوان المسلمين و محمد مرسي شعار دادند. مشير المصري از رهبران جنبش حماس صدور حكم اعدام براي مرسي و شماري از رهبران اخوان را ننگين و شرم آور توصيف كرد. مشير المصري در مصاحبه با شبكه تلويزيوني القدس گفت: به نظر من اين حكم‌ها علاوه بر اينكه سياسي شده، تأسف بار و شوك آور است، ننگين و شرم آور است. اين حكم‌ها بيانگر خواست و اراده ملت مصر نيست. يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان نيز صدور حكم اعدام براي محمد مرسي را محكوم كرد.

   واكنش محتاطانه امريكا
وزارت امور خارجه امريكا واكنشي محتاطانه به حكم دادگاه مصري نشان داد و حكم اعدام عليه محمد مرسي را با حاكميت قانون تعارض دانست. سازمان عفو بين‌الملل نيز با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد، احكام صادره عليه مرسي و بيش از 100 نفر ديگر كه پس از محاكمه مملو از ظلم صادر شد، وضعيت بسيار بد نظام عدالت جنايي در مصر را نشان داد. «سعيد بومدوحه» معاون مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين‌الملل گفت: ما حكم اعدام مرسي كه پس از محاكمه ظالمانه صادر شد و حقوق بشر را به طور كامل ناديده گرفته است، محكوم مي‌كنيم، مرسي چند ماه به دور از جهان خارج و بدون نظارت قضايي و بدون اينكه وكيلي داشته باشد، در بازداشت بود كه اين امر باعث مي‌شود محاكمه وي تنها نمايشي با استناد به اقدامات باطل باشد. فرانك والتر اشتاين ماير، وزير خارجه آلمان از صدور حكم اعدام محمد مرسي انتقاد كرد و گفت: صدور چنين حكمي نوعي مجازات محسوب مي‌شود كه ما به شدت با آن مخالفيم و معتقديم دستگاه قضايي مصر بايد براساس حق و قانون و نه براساس معيارهاي سياسي تصميم بگيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن