تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج زایمان طبیعی فقط با کمک ماماها امکان پذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ترویج زایمان طبیعی فقط با کمک ماماها امکان پذیر است ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : ترویج زایمان طبیعی فقط با کمک ماماها امکان پذیر است.


دکتر قاسم جان بابایی در جمع ماماهای استان مازندران در مراسم گرامیداشت روز ماما با بیان اینکه کار مامایی بسیار وسیع و از تولد تا کهنسالی است گفت : ماما ها باید ضمن انجام امور مربوط به زایمان در زمینه آموزش بهداشت باروری ، بهداشت دوران بلوغ و بهداشت سالمندان را انجام دهند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این که رشته مامایی جزو رشته های مطرح در جامعه پزشکی است خواستار تقویت جایگاه این رشته توسط ماما شد.
دکتر جان بابایی افزود : روزجهانی ماما فرصت مغتنمی است برای تقدیر از این قشر صبوروخدوم که نقش مهم وتاثیرگذاری درچرخه نظام سلامت جامعه ایفا می کنند و بدون تردید مسوولیت شناسی و خدمت بی منت وصادقانه به مردم رضایت خداوند متعال را در پی دارد.
دکتر محمدرضا مردانشاهی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز قدمت رشته مامایی در کشور ما بیش از 90 سال است اعلام و افزود : بیشترین نیاز جامعه در حوزه درمان به ماماها است و با توجه به این نیاز هنوز به اهداف تعیین شده برای تامین ماما در جامعه دست نیافتیم.
وی با اشاره به این موضوع که مامایی یک کار سنگین امابا عشق همراه با معنویت است افزود : سالانه بیش از یک هزار و 500 مادر باردار به خاطر عوارض بارداری و نبود مراقبت می میرند که اکثرا در کشور های در حال توسعه است .
وی با عنوان این مطلب که هم اکنون تمام مادران باردار در استان تحت مراقبت ماماهای مستقر در مراکز بهداشتی قراردارند گفت : وجود ماماها در این بخش برای ارتقا سلامت مادران باردار حیاتی است .
وی با اشاره به اعلام رقم 8 درصد استاندارد جهانی سزارین توسط سازمانی بهداشت جهانی گفت : متاسفانه این رقم در مازندران قبل از اجرایی شدن بسته تحول سلامت بیش از 70 درصد بوده است .
دکتر مردانشاهی با اشاره به اینکه گسترش زایمان طبیعی جزو اهداف اصلی وزارت بهداشت است افزود : با اجرایی شدن بسته تحول سلامت در استان مازندارن نرخ زایمان طبیعی 5 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به عوارض زایمان سزارین گفت : از برنامه های تحول سلامت به منظور ترویج زایمان طبیعی در جامعه و کاهش عوارض بارداری ، رایگان نمودن زایمان طبیعی ، توسعه بلوک های زایمانی در استان و توانمند سازی عوامل زایمان و توسعه زایمان بدون درد می باشد .
وی با اعلام این مطلب که مبلغ 60 میلیارد ریال تاکنون برای توسعه بلوک های زایمانی اعتبار دریافت شد افزود : برای تجهیز و توسعه 8 مرکز درمانی ویژه برنامه ریزی شده که در مرحله اجرایی است و برای اضافه کردن سه مرکز دیگر نیز برنامه هایی برای جذب اعتبار لازم تدوین شده است .
وی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ماماها به ساماندهی نیروی انسانی ، ارتقا کیفیت خدمات زایمانی و ساماندهی نقل و انتقال ماما ها بین بیمارستان ها اشاره کرد و گفت : با استفاده از رسانه ها و توجه ماماها جهت ارتقا فرهنگ و ترویج زایمان طبیعی و آموزش جامعه ،رشد غیرقابل قبول سزارین در جامعه را کنترل خواهیم نمود.ک/1
6097



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن