تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798629533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین و هند 50 سند همکاری به ارزش 22 میلیارد دلار امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در پایان سفر «نارندرا مودی» چین و هند 50 سند همکاری به ارزش 22 میلیارد دلار امضا کردند پکن - ایرنا - چین و هند در جریان سفر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به شانگهای، 26 سند همکاری به ارزش بیش از 22 میلیارد دلار امضا کردند تا شمار قراردادهای امضا شده میان این دو غول آسیایی در جریان سفر مودی به 50 سند برسد.


به گزارش ایرنا، توافقات حاصل شده در شانگهای در زمینه های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، بنادر، پارکهای صنعتی، داروسازی، امور مالی، رسانه های ارتباطی و امور تفریحی و سرگرمی بود و اغلب، با شرکتهای بخش خصوصی به امضا رسید.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر هند در شانگهای که آخرین ایستگاه سفر سه روزه رسمی او به چین بود، در یک نشست بازرگانی دو جانبه متشکل از روسا و مشاوران شرکتهای چینی و هندی شرکت کرد و علاوه بر آن، با کسانی نظیر «جک ما» رییس غول اینترنتی «علی بابا» نیز دیدار دو جانبه داشت.
«جک ما» در این نشست گفت:« ما بسیار مشتاق حضور در بازار هند هستیم و از فضای دیجیتال هند بسیار خوشحالیم.»
نخست وزیر هند، در جریان سفر سه روزه اش به چین، روز پنجشنبه، نخست به شهر «شی ان» رفت تا با «شی جین پینگ» رئیس جمهور دیدار کند، سپس روز جمعه در پکن، مهمان سران و مقامهای بلندپایه دولت چین بود و روز سوم نیز در شانگهای - پایتخت اقتصادی چین - حضور یافت.
پیش از شانگهای، مودی 24 سند همکاری که اغلب آنها با بخشهای دولتی چین بود، در حضور «لی کجیانگ» نخست وزیر چین در تالار بزرگ خلق در شهر پکن - پایتخت - با مقامهای این کشور بزرگ همسایه امضا کرده بود که این موافقت نامه ها طیف وسیعی از صنایع از جمله انرژی های تجدیدپذیر، بخش مالی، بنادر، همکاری در زمینه های راه آهن، هوا فضا، معدن، گردشگری و تجارت بود.
نخست وزیر هند به هنگام امضای این قراردادها خطاب به همتایان چینی خود گفت: «هند هم اکنون آماده تجارت است، پس بیایید با هم برای منافع متقابل کار کنیم.»
مودی که از هواداران پروپاقرص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و فناوریهای نوین است، در پایان دیدار از چین و ادامه سفر دوره ای اش به سوی مغولستان، در صفحه توییتر خود نوشت:« خداحافظ، چین! قدردان مهمان نوازی و میزبانی خوب شما هستم و همواره این دیدار صمیمانه را به خاطر خواهم داشت.»
«مودی» یکی از رهبران بسیار فعال در شبکه های اجتماعی است و حتی چند هفته قبل از آغاز سفرش به این کشور به عضویت شبکه اجتماعی «ویبو» چین در آمد. ویبو شبکه معروف داخلی چین و همانند فیس بوک است که علاو بر عضویت میلیونها چینی در آن، محل مناسبی برای رد و بدل کردن اخبار و اطلاعات مختلف است.
سفر «مودی» به چین که کمتر از یک سال از به قدرت رسیدن او در هند انجام شد، منعکس کننده تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور پرجمعیت در جهان است هر چند که آنها رقابتی مداوم و نظام های سیاسی متناقض با یکدیگر دارند.
چین توافقنامه مرزی سال 1914 میان مقامات وقت بریتانیا با تبت را، که عملا مرز را تعین کرده است، رد می کند.
هر دو کشور هند و چین ادعاهایی در مورد مالکیت بر نقاط مختلف سرزمین های یکدیگر دارند، از جمله منطقه «زنگنان» تحت اداره هند که در چین «تبت جنوبی» نامیده می شود و هند آن را بخشی از قلمرو استان «آروناچال پرادش» می داند.
ایالت «آروناچال پرادش» که شامل سه بخش در منطقه خودمختار تبت است، تحت کنترل نیروهای هندی قرار دارد. دولت چین بارها بر حاکمیت پکن بر این مناطق تاکید کرده است.
هر دو کشور مدعی مالکیت بر بخش های بزرگی از این ایالت در منطقه هیمالیا هستند و پس از دو دهه مذاکره هنوز موفق به حل مناقشه مرزی نشدند. دو کشور پیشتر در سال 1962 میلادی بر سر حاکمیت بر این مناطق درگیری نظامی پیدا کردند.
«مودی» همچنین در نشست خبری که در چین داشت گفت که او و «لی کچیانگ» همتای چینی اش، موافقت کرده اند برای اختلافات خود در خصوص این منطقه «راه حلی عادلانه، معقول و مورد قبول دو طرف» پیدا کنند.
نخست وزیر چین هم یادآور شد که دو کشور «برای مدیریت و حل تفاوت ها به اندازه کافی خرد سیاسی» دارند و قادرند راههای مناسبی برای حل اینگونه مسائل بیابند.
آساق * 1551*1597



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن