تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798629672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 11 درصدی سرقت در دو ماه گذشته/جرایم خرد یکی از مشکلات پلیس آگاهی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس آگاهی ناجا خبر داد: کاهش 11 درصدی سرقت در دو ماه گذشته/جرایم خرد یکی از مشکلات پلیس آگاهی است تهران - ایرنا - رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، از کاهش 11 درصدی سرقت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته(1393) خبر داد و یکی مشکلات پلیس آگاهی را جرایم خرد دانست.


به گزارش ایرنا از پلیس آگاهی نیروی انتظامی، سردار محمدرضا مقیمی افزود: در سال 93 گام های مهم و اساسی برای کاهش سرقت برداشته شد و توانستیم جلوی شیب تند سرقت را بگیریم.
وی ادامه داد: گواه این مدعا کاهش وقوع سرقت در اغلب استان ها است، البته در برخی استان ها موفق به کاهش وقوع نشدیم اما موفق شدیم جلوی افزایش و شیب تند وقوع را بگیریم و وقوع را ثابت نگهداریم. با این وجود در مجموع در سال گذشته 2 درصد کاهش وقوع را نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد بودیم.
سردار مقیمی گفت: همچنین سال گذشته شاهد افزایش پنج درصدی نسبت کشف به وقوع بودیم و نه تنها وقوع را مهار کردیم بلکه از آن کاسته شد و کشفیات نسبت به سال گذشته تقریبا شش درصد افزایش داشت، بطوریکه در موتورسیکلت 10درصد، در خودرو هفت درصد، لوازم و قطعات خودرو پنج درصد و سرقت محموله یک درصد کاهش داشتیم و در سرقت منزل نیز تغییر محسوسی نبوده است.

** هزینه جرم سرقت را برای سارقان افرایش داده ایم
رییس پلیس آگاهی ناجا همچنین افزایش توان مبارزه با جرم سرقت را در راستای تعامل و همکاری مناسب رده های ناجا با نگاه به مسول سازی نهادها و سازمانها بیرونی دانست و افزود: در قرارگاه مبارزه با سرقت دو محور آمده است که عبارتند از «تقویت و توسعه فعالیت های اطلاعاتی» و «بهره گیری از تجهیزات و آزمایشگاه ها در کشف علمی جرم» و در این راستا توانستیم هزینه ارتکاب جرم را برای سارقان با حفظ حقوق شهروندی بالا ببریم اما برای سال جاری اتفاقات خوبی در حال افتادن است و انتظاراتی را بوجود می آوریم که حضور سریع و به موقع را در صحنه های جرم و افزایش سطح رضایتمندی مردم از جمله آنها است.

** نقش «کارآگاه یار» در پلیس آگاهی
وی به نقش «کارآگاه یار» در پلیس آگاهی اشاره کرد و افزود: در پلیس آگاهی، کارآگاه به تنهایی کشف جرم نمی کند، بلکه با استفاده از نفراتی که به عنوان کارآگاه یار مثل کارکنان تشخیص هویت یا اطلاعات جنایی که پشتیبانی کنندگان تخصصی هستند در کشف جرم اقدام می کند. به عبارتی همدلی و همزبانی این تیم است که منجر به توفیق در کشف جرایم می شود. از این رو یکی از اصول و اساس کار در پلیس آگاهی همدلی و همزبانی و مشارکت داشتن و تعامل در کارها است.
سردار مقیمی گفت: غیر از اینکه ارزیابی عملکرد انفرادی کارکنان و کارآگاهان را داریم، ارزیابی و عملکرد تیمی هم در پلیس آگاهی وجود دارد. در حقیقت کارآگاهی موفق تر است که بتواند به صورت تیمی و با استفاده از کارآگاه یاران ارتباط مستمر و خوبی را برقرار کند و بتواند به مدیریت بر جرم برسد، در مدیریت بر جرم فقط به کشف جرم نمی پردازیم زیرا قبل از اینکه جرمی به وجود بیاید، باید به موارد و مسایلی که باعث پیشگیری از وقوع آن بر جرم هم می شود توجه کرده و نظارت و رصد کنیم.
رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تاکید فرمانده ناجا به افزایش کیفیت عملکرد تخصصی کارکنان، برخورد مناسب با مردم و تکریم ارباب رجوع و مراجعین، اقتدار قانونی و رافت با پرهیز از اجحاف به مردم، افزایش اقدامات مبتکرانه و خلاقانه در سطوح مختلف در جامعه، ارتقای سطح آموزش و نظارت مستمر بر عملکرد مجموعه و کنترل و رصد مستمر آن، همکاری و هماهنگی با سازمانهای نظارتی و حمایت از عملکرد کارکنان صحیح العمل و معاضدت از کارکنان گفت: باید به فناوری و آموزش های روز آشنا بوده و همراه با کار، آموزش های لازم را ارایه دهیم.
وی گفت: یکی از دغدغه های فرمانده نیروی انتظامی این است که پرونده جرایم مهم تا زمان کشف جرم روی میز کارشناس باشد، گرچه ممکن است طول بکشد اما از اقدام پی جویی خارج نشود. به همین دلیل نرم افزارهایی تعریف شده که در آن بانک اطلاعات جرایم مهم منظور می شود که این جرایم به صورت مستمر، بومی و استانی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
سردار مقیمی ادامه داد: چنانچه جرمی در سطح شهرستان توفیق کسب نکرد از کارشناسان استانی کمک گرفته و در نهایت از کارشناسان مرکز و کارشناسان بیرونی استفاده می شود، به همین دلیل تا زمانیکه این پرونده به کشف برسد مستمر در حال پی جویی است.

** یکی مشکلات پلیس آگاهی جرایم خرد است
وی یکی از مشکلات پلیس آگاهی را جرایم خرد عنوان کرد و گفت: برخی جرایم خرد مانند سرقت داخل خودرو که بیشتر سارقان آن ممکن است ولگردها یا معتادان خیابانی باشند مقداری از کشف را به جهت اینکه سرنخ کمتری دارد توفیقاتی را کمتر نصیب ما می کند، به همین دلیل عمده مشکلات در فضای سرقت جرایم خرد است ولی جرایم خرد هم برای ما پر اهمیت است و در اولویت کاری قرار داده ایم.
رییس پلیس آگاهی ناجا افزود: سعی بر این است که پرونده هیچ جرمی بایگانی نشود و همه جرایم با سطح بندی که دارند پیگیری می شوند.
سردار مقیمی گفت: سرقت پدیده ای است که آثار مختلفی در جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و اقدامات سازمان ها در این زمینه تاثیرگذار است، به عنوان مثال در آمار سرقت خودرو روشنایی خیابان ها تاثیرگذرا است.

** 60 درصد سرقت خودرو متعلق به یک خودرو است
رییس پلیس آگاهی ناجا افزود: در آسیب شناسی که در سرقت های داخل خودرو داریم به نواقصی برخورد می شود که به شرکت های خودرو ساز انتقال می دهیم اگر این نواقص را در شرکت های خودرو ساز رفع کنیم قاعدتا سرقت های داخل خودرو کمتر خواهد شد مثلا اگر خودروسازها را به این باور برسانیم که ماشین در زمان تولید سیستم دزدگیر داشته باشد یا اینکه سوییچ ها ایموبلایزردار باشند ضریب سرقت خودرو و داخل آن کاهش می یابد و به صفر می رسد در برخی از خودروها آماری وجود دارد مبنی بر اینکه 60 درصد سرقت خودرو متعلق به یک خودرو است.
وی همچنین به فعالیت قرارگاه مبارزه با کالا و قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: در آذر سال 93 قرارگاه مبارزه با کالا و قاچاق سوخت آغاز به کار کرد که در محدوده جغرافیای استانهای جنوب کشور بخصوص استان هرمزگان، مبارزه جدی را در این بحث شروع کردیم. تعامل و همکاری با سازمانها و دستگاه های دولتی را در پیشگیری و مقابله جدی با این موضوع بخصوص سوخت در استان های ساحلی انجام دادیم.
رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: در این زمینه پنج جلسه برای هدایت ستادی به ریاست فرمانده ناجا و جانشین تشکیل شد که تعدادی از این جلسات در استان هرمزگان و تعدادی هم در ستاد ناجا انجام شد، مقدار زیادی از سهمیه جایگاه های سوخت که مازاد بود مورد پالایش قرار گرفت و سوخت اضافی که به جایگاه های سوخت داده می شد منطقی تر و برابر مصرف هزینه می شود.

** تعامل خوب آگاهی با قوه قضاییه
سردار مقیمی در مورد تعامل آگاهی با قوه قضاییه گفت: تعاملات و ارتباطات خوبی با قوه قضاییه داریم و جلسات مستمری با معاونت پیشگیری قوه قضاییه برگزار شده که در این جلسات به آسیب شناسی جرایم می پردازیم و اخیرا نیز قرار شده تعدادی از کارکنان پلیس آگاهی، دوره ضابطین قضایی را ببینند که این دوره در انتهای اردیبهشت ماه برگزار می شود که توسط مسوولان آموزشی قوه قضاییه روسای پلیس آگاهی را به صورت متمرکز در تهران مورد آموزش قرار می دهند.
اجتمام(1) ** 9105 ** 1071



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن