تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798515262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرفشاری خون چالش جدی سلامت در استان مرکزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پرفشاری خون چالش جدی سلامت در استان مرکزی است اراک - ایرنا - رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: پرفشاری خون در گروه سنی میانسال به بالا به عنوان چالش جدی سلامت و بستر ساز انواع بیماری ها در این استان است.


دکتر بابک عشرتی روز یکشنبه به مناسبت روز فشار خون در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمارهای مراقبتی حدود 17 درصد مرگ و میر ها در استان مرکزی ناشی از عوارض فشار خون به ویژه بروز انواع سکته های مغزی و قلبی است.
وی توضیح داد: فشار خون بیماری بدون علامت است که بسیاری از مردم از وجود آن تا بروز مشکلات جدی در سلامت بی خبر هستند و این مساله لزوم ترغیب گروه های سنی میانسال برای غربالگری و سنجش پرفشاری خون را دوچندان می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم در بروز پرفشاری خون، تغذیه سرشار از نمک و چربی ها است که در این خصوص استان مرکزی شرایط نگران کننده ای دارد.
دکتر عشرتی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی سه برابر نیاز روزانه از نمک استفاده می کنند و به جای مصرف سه تا پنج گرم نمک در رژیم غذایی روزانه ، هم اینک 10 تا 15 گرم از این ماده استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس ردیابی رفتارهای تغذیه ای مردم استان مرکزی هم اینک 54 و هشت دهم مردم این استان عادت به استفاده از نمکدان در هر وعده غذایی دارند که این شاخص در جمعیت روستایی استان نسبت به جمعیت شهری به مراتب بالاتر است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: ذائقه شور در دراز مدت به رسوب دیواره عروق و شریان ها و پرفشارری خون می انجامد و مطالعات نشان داده که 34 درصد از مرگ های استان مرکزی ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است که پایه آن پرفشاری خون است.
دکتر عشرتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در بروز فشار خون مصرف بی رویه چربی ها است و مردم استان مرکزی به جای 20 تا 30 گرم چربی روزانه در رژیم غذایی هم اکنون حدود 50 گرم چربی مصرف می کنند.
وی اظهار کرد: یکی از رفتارهای غلط تغذیه ای در استان مرکزی این است که 55 و شش دهم درصد مردم لبنیات محلی پرچرب، پنج و سه دهم لبنیات پاستوره پرچرب و 26 و سه دهم درصد از سس ها برای طعم دهی به غذا استفاده می کنند، که استمرار این رفتار ها به پرفشاری خون می انجامد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: سالانه 17 و نیم میلیون نفر در دنیا جان خود را به خاطر عوارض ناشی از پرفشاری خون از دست می دهند و در استان مرکزی نیز علت 80 درصد مرگ ها در فشار خون بالا، مصرف سیگار، کم تحرکی، کلسترول بالای خون و بروز سکته های مغزی و قلبی است.
دکتر عشرتی اظهار کرد: رویکرد برنامه های پیشگیرانه امسال مرکز بهداشت استان مرکزی در نهضت کاهش مصرف نمک و چربی و ترغیب عموم مردم به تحرک جسمانی و پرهیز از مواد دخانی است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم در این حوزه ترغیب صنایع غذایی استان به کاهش داوطلبانه میزان نمک در تولید محصولات غذایی است که سال گذشته چندین واحد تولیدی این مهم را در دستور کار خود قرار دادند.
وی توضیح داد: حساس سازی گروه های مردمی به سنجش فشار خون از موضوعات مهمی است که می تواند از بروز انواع بیماریها و هزینه های سربار پیشگیری کند.
فشار خون بالا سه برابر احتمال ابتلا به بیماریها را نسبت به فشار خون معمولی افزایش می دهد.
روز 27 اردیبهشت ماه در تقویم سلامت به عنوان روز فشار خون بالا تعیین شده است.ک/3
6013/6012



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن