محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846122881
اگر افسرده نباشیم، بیماریم | خبرگزاری ایلنا
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در نشست نقد و بررسی فیلم پریدن از ارتفاع کم مطرح شد: اگر افسرده نباشیم، بیماریم
نشست نقد و بررسی فیلم «پریدن از ارتفاع کم» اولین ساخته حامد رجبی، شب با حضور سینماگران و مهمانان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایلنا ، حامد رجبی کار گردان فیلم پریدن از ارتفاع کم شباهت ساختاری این فیلم را به پرویز تا حدودی طبیعی دانست و افزود: «به هرحال من هم از نویسندههای پرویز بودهام. البته باید بگویم این فیلمنامه قبلتر از پرویز نوشته شده است. هر فیلمی نشاندهنده پروسه فکری نویسندهاش است. من مشکلی با این شباهت ندارم.» رجبی ادامه داد: «البته که مهم، دریافتی است که مخاطب از اثر دارد، با این حال از نظر خود من این فیلم با پرویز تفاوت دارد. پرویز و پریدن از ارتفاع کم برای من دو جهان جدای از هماند. پرویز به نوعی در مورد ساختار قدرت است، اما پریدن از ارتفاع کم درباره زندگی روزمره است و قرار است به زندگی آدمهایی که فیلم را میبینند، ربط پیدا کند. خیلی برایم جذابیت ندارد که فیلم، سیستم بستهای باشد که تنها روی پرده اتفاق بیافتد و همه کنشها در خود فیلم توجیه شوند. فیلم باید به زندگی تماشاگر نشت پیدا کند. جاهای خالیای باید در فیلم دیده شود، که تماشاگر آن را با زندگی خود پر کند. اگر هدف تفسیر جهان نیست، بلکه تغییر جهان است، باید کاری کنیم که فیلمهایمان وارد زندگی مخاطبان شود. یکی از استراتژیهایی که در این میان مطرح میشود، جاهایی از فیلم باید با تجربیات خود تماشاگر تکمیل شود.» رجبی با اعتفاد به اینکه دیگر امروز دوربین روی دست یک استثناء تلقی نمیشود و این تکنیک در سینمای ایران تبدیل به یک قاعده شده و فیلمهای خوبی نیز با این روش ساخته شده است، گفت: «همه این فیلم بر پایه شخصیت نهال است و بنابراین در تمام فیلم نهال باید دیده شود. حرکت نهال است که حرکت دوربین را در پی دارد. حتی وقتی آدمهای دیگر ورود و خروج میکنند، دوربین اصلاح قاب نمیکند، چون ما باید نهال را ببینیم.» حامد رجبی به دنبال درخواست یکی از حاضران در خصوص انگیزههای روانی شخصیت نهال توضیح داد: «با زدن برچسب «بیمار افسرده» بر دیگران به شدت مخالف هستم. به اعتقاد من خیلی از ما اگر افسرده نباشیم، بیماریم. نهاد روانپزشکی برای من سیستم تعمیر و نگهداری جامعه مدرن است. نمیشود سیسال تمام منشی یک شرکت باشی و یک سری کار روتین را برای سالها تکرار کنی. اگر از این تکرار حالت بد نشود، یک جای کار ایراد دارد. افسردگی نشان از یک درد است. مثل هنگامی که معدهتان درد میگیرد. این درد میگوید که چیزی درون شما ایراد دارد و باید آن را درست کنید. فیلم هم دارد به ما میگوید که چرا نباید زندگی را تغییر داد؟» او در ادامه بیان کرد: «همه آدمهای فیلم دارند همین برخورد تحقیرآمیز را با نهال میکنند. همان فروشندهای که در فیلم دارد تحقیر میشود، قبلش داشته نهال را تخریب میکرده است. نهال با هیچکس بدون دلیل تندی نمیکند. گاهی موقعیتها و حرفها آنقدر آشنا هستند که اگر قرار باشد صرف به کلام در آوردن آن جواب دهد، تلویزیون دارد این کار را به خوبی انجام میدهد. شما برای اگزجره کردن موقعیت چارهای ندارید جز فاصله گرفتن از رفتار مرسومی که در این گونه موقعیتها انجام میدهیم.» رجبی دریغ کردن لذت از مخاطب را در این فیلم کاملا تعمدی عنوان کرد و افزود: «به این فکر میکردم که باید چه کار کرد که جلوی مصرف شدن فیلم به عنوان یک کالای فرهنگی را گرفت و چگونه میشود هیچ وجهی از سرگرمی را در آن ندید. با خودم میگفتم چطور میشود کاری کرد که سر میز شام راجع به این فیلم حرفی زده نشود. این ایده، خوب یا بد، به حال نظر من است و دوست داشتم در این فیلم کاملا صریح گفته شود. این فیلم امکان این را داشت با اضافه کردن موسیقی و تمهیدات دیگر دوستداشتنیتر شود ولی خواست من نبود. خطر بازیگری گرم و تلویزیونی چیزی است که میخواهم خیلی از آن فاصله بگیرم. در عین حال باید بگویم بازی نگار جواهریان در این نقش، بازی برسونی یا بازی گرم نیست بلکه نوع دیگری است. شاید شکلی از فاصلهگذاری به معنای خوب آن است.» نگار جواهریان، ایفاگر نقش نهال در فیلم نیز درباره انگیزههای روانی و شخصیتپردازی نقش گفت: «موضوع تنها از دست دادن بچه نیست. مرگ جنین –که نقطه آغاز فیلم است- متافور یا جرقهای برای پرداختن و توجه به بخش مردهای است که درون همه ما وجود دارد و شاید فهم آن خیلی سخت باشد. باید دید چه میشود که همه ما مرگ را به کل نادیده میگیریم. به عنوان کسی که این فیلمنامه را خواندهام و نقش نهال را بازی کردهام، فکر نمیکنم موضوع فیلم سقط جنین باشد. اگر تنها این وجه قضیه دیده شود، همان راهی را رفتهایم که سایر آدمهای فیلم رفتهاند. وی افزود: تفاوتی که این فیلم با فیلم پرویز دارد در این است که پرویز، نسبت به اطرافیان خود خشمگین است، اما در نهال نوعی مهر به آدهای اطراف وجود دارد. چه مهری بیشتر از اینکه آدم با اطرافیان خود حرف بزند؛ با بیرحمی تمام هم حرف بزند. از نظر من مهری بزرگتر از این وجود ندارد. شاید اگر همان طور که به زندگی، به مرگ هم نگاه کنیم، سلامت روان بیشتری داشته باشیم. نهال به هیچوجه قصد تحقیر کردن دیگران را ندارد، اما این رفتار بیرحمانه در این موقعیت تنها را گفتوگوی اوست. این رابطه بیرحمانه بهتر از قطع ارتباط کامل است. یکی از حاضران از نگار جواهریان درباره پذیرفتن این گونه نقشها پرسید و دلیل آن را جویا شد. جواهریان هم در پاسخ به او بازیگری در سینما را میدان جنگی توصیف کرد که باید در آنجا خالی داد و افزود: «آدمها در نهایت آن ساحت ایدهآل خود را پیدا میکنند. در جواب این سوال تنها میتوانم بگویم که من دوست دارم این گونه فیلمها را بازی کنم. برای همین شاید انتخابهای محدودتری برایم وجود داشته باشد. این روش شخصی برخوردم با کارم است. البته این بدان معنا نیست که راه من به درد دیگران بخورد. اگر بخواهم مشخصا در مورد پذیرفتن و بازی کردن این نقش حرف بزنم، باید بگویم برای ایفای آن هیچ راهی وجود نداشت، جز فهمیدن نقش. وی تاکید کرد: به هر حال برای کسی که کارش بازیگری است، شگردها و میانبرهای بسیاری وجود دارد که بتواند رضابت کارگردان را جلب کند. ولی باید بگویم که ایفای نقش نهال فهمی از موضوع را احتیاج داشت. حتی روزهایی که ذهنم پرت بود و از فیلمنامه فاصله داشتم، کار پیش نمیرفت و نقش در نمیآمد. از این لحاظ نهال سختترین نقشی است که تا کنون بازی کردهام. نگاه مشترک من و حامد رجبی در همین نقطه شکل گرفت. اینکه نمیتوان برچسب زد. همه ما گاهی خیلی از افسردگی، اضطراب و حالات مختلف را همزمان در خود داریم اما متوجه آنها نمیشویم.»
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۱:۰۴:۳۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]
صفحات پیشنهادی
فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ۹۰ درصد موفق بوده است | خبرگزاری ایلنا
علی جنتی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ۹۰ درصد موفق بوده است جنتی میگویددر دولت تدبیر و امید بر این تفکر هستیم که نمیتوان با این همه فناوری نوین به یک باره مقابله کرد و کاری که انجام میشود فیلترینگ هوشمند است به گزارش خبرنگار ایلنا وزیر فرهنگ و اقرآنهایی که مجوز سازمان دارالقرآن الکریم را ندارند؛ جمعآوری میشوند | خبرگزاری ایلنا
رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرد قرآنهایی که مجوز سازمان دارالقرآن الکریم را ندارند جمعآوری میشوند رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران اعتراض سازمان دارالقرآن کریم نسبت به عرضهی قرآنهای فاقد مجوز در نمایشگاه را وارد دانست و اعلام کرد با رای هیئت رسیدگی به تخلفاتزوایای مختلف پیوستن به لایحه مالکیت فکری را باید سنجید | خبرگزاری ایلنا
ایلنا برخی پدیدآورندگان برای اثبات حقوقشان به خارج از کشور میروند و اختراع خود را آنجا ثبت میکنند حتماً آنجا تسهیلات بیشتری برای خلاقیت به آنان داده میشود و اختراعشان به تولید انبوه میرسد و از حقوقشان دفاع تمام و کمال میشود پنجمین همایش ملی وقوع مالکیت ادبی هنری و حقودر هر مقطعی رجوع به تصاویرگذشته جذابیت دارد | خبرگزاری ایلنا
استاد علی معتقد است وقتی قرار است به گذشته یک منطقه رجوع کنیم و درباره آن بیشتر بدانیم یکی از مواردی که میتواند کمک بسیاری کند چهره شهر است به گزارش ایلنا محسن استادعلی کارگردان فیلم جایی برای زندگی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری یک جشنواره نباید تنها صرف برگزاری آن باشدمحمد علی سپانلو درگذشت | خبرگزاری ایلنا
تکمیل می شود محمد علی سپانلو درگذشت ایلنا محمد علی سپانلو درگذشت به گزارش خبرنگار ایلنا محمد علی سپانلو که به علت بیماری ریوی و تنفسی در بیمارستان بستری شده بود در شامگاه یک شنبه 21 اردیبهشت درگذشت ۱۳۹۴ ۰۲ ۲۲ ۰۰ ۲۵ ۵۹کتابهای چپ کی و چگونه وارد ایران شدند؟ | خبرگزاری ایلنا
کتابهای چپ کی و چگونه وارد ایران شدند متن پیشِرو صرفا سرگذشتِ آمدنِ کتابهای چپ به ایران به روایت خبرگزاری ایلناست ترجمهشان آغاز نگارش بخشی از داستانهای ایرانی تحتتاثیر این اندیشه بالا رفتن شمارهگانشان و آغاز رکود در سالهای بعداز انقلاب شاید اولین ورود چپها مابرنامه نمایشهای «ناهید» در جشنواره کن اعلام شد | خبرگزاری ایلنا
برنامه نمایشهای ناهید در جشنواره کن اعلام شد فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در سه نوبت اصلی در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده میرود به گزارش ایلنا روز ۲۶ اردیبهشت ۱۶ می در ساعات ۱۱ صبح و ۱۶ عصر به وقت فرنمیتوان مرزها را بست و جزیرهای عمل کرد | خبرگزاری ایلنا
ایلنا به دلیل آثار مختلفی که پیوستن به الحاق درپی خواهد داشت هرگونه تصمیم در این زمینه نیازمند خرد جمعی و کسب اتفاق نظر متولیان و خالقان آثار است پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط با موضوع حمایت بینالمللی از آثار ادبی هنری فرصتها و چالشهااردیبهشت تئاتر گیلان در سالن نیمهکاره برپا شد | خبرگزاری ایلنا
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی اردیبهشت تئاتر گیلان در سالن نیمهکاره برپا شد مدیر کل هنرهای نمایشی در مراسم اردیبهشت تئاتر گیلان بر ضرورت ارتقای کیفی و محتوایی آثار نمایشی تاکید کرد به گزارش ایلنا جشن اردیبهشت تئاتر گیلان شنبه 19 اردیبهشت برگزار شد این جشن در تالار نیمه سازِپرواز مهرام به فینال لغو نشد/ هاشمی شاگردانش را به دانشگاه رساند | خبرگزاری ایلنا
پلیآف لیگ حرفهای بسکتبال پرواز مهرام به فینال لغو نشد هاشمی شاگردانش را به دانشگاه رساند ایلنا تیم بسکتبال مهرام تهران با چهارمین برتری برابر پتروشیمی بندرامام حریف دانشگاه آزاد در فینال لیگ حرفهای بسکتبال شد به گزارش خبرنگار ایلنا٬ پنجمین دیدار تیمهای بسکتبال مهرام ومحمدرضا صفیری از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رفت | خبرگزاری ایلنا
محمدرضا صفیری از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رفت عصر شنبه ۱۹ اردیبهشتماه مراسم تودیع محمدرضا صفیری که طی ۵ سال اخیر مدیریت بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده داشت برگزار شد به گزارش ایلنا در این مراسم که با حضور مدیرعامل معاونین و مدیران مرکز برگزاهمایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما شد | خبرگزاری ایلنا
همایون اسعدیان با رای هیات مدیره خانه سینما به عنوان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما معرفی شد به گزارش ایلنا آتیلا پسیانی سخنگوی هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران به اتفاق آراء همایون اسعدیان را به عنوان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما برگزیدنداکران فیلم "قصهها" از ۱۶ اردیبهشت آغاز شد | خبرگزاری ایلنا
شورای صنفی نمایش شب گذشته 15 اردیبهشت تصمیم گرفت فیلم قصهها در گروه سینمایی آزاد اکران شود غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت اکران فیلم قصهها گفت قرار بود دو فیلم جدید در گروههای سینمایی کوروش و ماندانا اکرانکولاک مهرامیها در کوارتر پایانی/ شاگردان هاشمی یک گام تا فینال | خبرگزاری ایلنا
نیمهنهایی لیگحرفهای بسکتبال کولاک مهرامیها در کوارتر پایانی شاگردان هاشمی یک گام تا فینال دیدار تیمهای بستکبال مهرام و پتروشیمی بندر امام در پلی آف لیگ حرفه ای بستکبال ایران به سود مهرام به پایان رسید تا شاگردان هاشمی در آستانه صعود به فینال لیگحرفهای قرار بگیرند به گزادلایل تحریف آثار ناصر خسرو چیست؟ | خبرگزاری ایلنا
در همایش ناصرخسرو بررسی شد دلایل تحریف آثار ناصر خسرو چیست کسی که آثار ناصر خسرو را جعل کرده فارسی زبان بوده اما معلومات ناقصی داشته او بعداز سقوط الموت میزیسته برخلاف اظهارات جاعل که خواسته اعتقادات ناصر خسرو را تحریف کند تمام منابع هم عصر ناصر خسرو او را اسماعیلی عنوان کرسپانلو از مردم بود و برای مردم میسرود | خبرگزاری ایلنا
غلامحسین سالمی سپانلو از مردم بود و برای مردم میسرود غلامحسین سالمی شاعر مترجم و ویراستار که قریب به ۵۰ سال با محمد علی سپانلو دوستی نزدیک داشته است سپانلو را شاعری میداند که از مردم بود و برای مردم میسرود اما حقش به گونهای که باید ادا نشد سالمی با اشاره به اینکه خبر درگنظر وزارت ارشاد درباره «قصهها» فصل الخطاب قانونی است | خبرگزاری ایلنا
نوش آبادی نظر وزارت ارشاد درباره قصهها فصل الخطاب قانونی است نوش آبادی تاکید کرد اجازه نمیدهیم به خاطر نمایش فیلمی که مطابق سلیقه بعضی افراد نیست به اصول مدنی تعرض شود به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت حسین نوش آبادی با انتقاد از هجمههای وارده علیه فیلم «-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها