تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798503905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره مندی سه هزار نفر از مردم بی بضاعت مراوه تپه از خدمات طرح خیریه نور آوران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهره مندی سه هزار نفر از مردم بی بضاعت مراوه تپه از خدمات طرح خیریه نور آوران گرگان - ایرنا- مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی گلستان از بهره مندی سه هزار نفر از مردم بی بضاعت شهرستان مراوه تپه از خدمات سلامت طرح خیریه نور آوران خبر داد و گفت: در اجرای این طرح امروز وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز به همراه دیگر پزشکان شرکت کرد.


به گزارش ایرنا، در این خصوص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به شهرستان ترکمن نشین و محروم مراوه تپه در دورترین نقطه استان گلستان رفت تا در کنار دیگر چشم پزشکان فعال درطرح نورآوران به معاینه چشم مردم مستضعف این شهرستان که استطاعت مالی رفتن به مطب متخصصین این رشته را ندارند، بپردازد.
دکتر هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را که نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل کرد و به جراحی چشم آنان پرداخت تا از آسیب های بیشتر بیماری آنان جلوگیری کند.
محمدرضا بابائیان مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که اجرای طرح نور آوران از نیمه فروردین سال جاری با استقرار اکیپ های درمانی چشم پزشکی، دندانپزشکی و بینایی سنج در بیمارستان صحرایی مراوه تپه آغاز شده است.
وی اضافه کرد: مجریان این طرح قبل از استقرار سه منطقه در استان را بررسی کرده و محرومیت مراوه تپه و مظلومیت مردم آن باعث شد که این شهرستان را برای حضور اکیپ های خیریه چشم پزشکی و دندانپزشکی انتخاب کنند.
بابائیان هدف از اجرای طرح خیریه نور آوران را گسترش و ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم کشور بیان کرد و افزود: گروه های چشم پزشکی و دندانپزشکی این طرح تا اول ماه رمضان سال جاری برای معاینه ، مداوا و در صورت نیاز جراحی چشم بیماران در این شهرستان دور افتاده مستقر خواهند بود.
بابائیان اضافه کرد: در قالب این طرح تاکنون حدود یکهزار و 700 برای چشم و افزون بر یکهزار و 200 نفر برای دندان مورد معاینه قرار گرفتند.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از 170 عمل چشم خبر داد و گفت: در معاینه چشم مراجعین در صورت نیاز، عینک نیز بطور رایگان برای آنان تهیه می شود.
بابائیان با بیان این که دکتر هاشمی از لحظه ورود به مراوه تپه تاکنون همچنان در اتاق عمل بیمارستان این شهرستان مشغول جراحی چشم بیماران مراجعه کننده نیازمند است، گفت: حضور دکتر هاشمی در این طرح و مداوای چشم بیماران نیازمند در مناطق محروم از قبل وزارت ایشان آغاز شده است.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سفر روزشنبه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،از بازگشت دکتر هاشمی به تهران طی شب جاری خبر داد.
بیشتر ساکنان شهرستان 60 هزار نفری مراوه تپه را که افزون بر سه ساعت با گرگان مرکز استان گلستان فاصله دارد، هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
به گفته بابائیان، خیرین فعال در طرح نور آوران سلامت به مدت 70 روز در مراوه تپه و در محل بیمارستان شهرستان سکنی گزیده اند تا خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی را به صورت رایگان به مردم عرضه می نمایند.
اولویت های کاری دراین طرح در قدم اول موضوع بهداشت، درمان و سلامت چشم و دندان است، اما گفته می شود در آینده می تواند متناسب با نیازمندی های منطقه سایر رشته های تخصصی را نیز شامل شود.
تمامی خدمات تیم نور آوران در سطح مناطق محروم کشور بصورت رایگان و برای ارتقاء سطح سلامت ساکنان مستضعف آن انجام می گیرد.
این خدمات رایگان از سوی اکیپ های سیار بهداشتی و درمانی ارایه می شود.
نورآوران سلامت طرحی خیریه است که با یافتن محرومیت ها در نقاط مختلف ایران، امکانات و تجهیزات لازم را آن مناطق منتقل کرده و لبخند رضایت را بر لبان مردم محرومی می نشاند که توانایی مالی آنان کفاف استفاده از امکانات درمانی بیمارستان های تخصصی را ندارد.
البته این طرح کماکان نیازمند حمایت پزشکان و دندانپزشکان کشور است تا گستره خدمات خود را بیشتر کند و محرومان مناطق دیگر را نیز ازدرمان رایگان بهره مند نماید تا سلامت کودکان و نوجوانان و نیز بزرگسالان این مناطق کمتر آسیب ببیند.
1648 **1917






25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن