تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802539067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: کار بسیار سختی است/ نماینده روسیه: بازگشت خودکار تحریم نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


ادامه مذاکرات ‌هسته‌ای در وین؛
عراقچی: کار بسیار سختی است/ نماینده روسیه: بازگشت خودکار تحریم نداریم
دور جاری گفت‌وگوهای نمایندگان ایران و کشورهای غربی با هدف نگارش پیش‌نویس متن نهایی توافق جامع اتمی از روز سه‌شنبه، ۱۲ مه ۲۲ اردیبهشت، در وین آغاز شد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در جدیدترین اظهارنظرش از روند مذاکرات هسته‌ای تأکید کرده است که "کار بسیار سختی است؛ اختلافات هم زیاد است".      سید عباس عراقچی عصر روز پنج شنبه پس از دیدارش با "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که "آیا این احتمال وجود دارد که تا فردا، جمعه ، نگارش پیش‌نویس متن نهایی تمام شود؟" گفت: «خیر! به این زودی تمام نمی‌شود و کار بسیار سختی است؛ اختلافات هم زیاد است، هم در موارد جزئی و هم در موارد یک مقدار کلی‌تر.»     روز پنج‌شنبه معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه ساعت مذاکره کردند. امروز نیز برای جمع بندی مباحث، میان معاونان وزیر خارجه کشورمان با همتایان روسی، چینی و اروپایی، نشست عمومی برگزار می‌شود.  

    به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی افزود: فکر می‌کنم که ما یکی دو هفته دیگر حتما باید ادامه بدهیم تا بتوانیم به یک متن واحد و به یک پیش‌نویسی که میزان اختلافات در آن حداقل باشد و بعد در جلسه وزیران نهایی شود برسیم، هنوز کار داریم تا به آنجا برسیم، ولی تلاش خودمان را انجام می‌دهیم، سرعت پیشرفت کم است به‌دلیل سختی کار، ولی خوب با یک روال مستمری ادامه دارد.     آقای عراقچی پیشتر گفته بود تاکنون ۲۰ صفحه از متن توافق نوشته شده که مربوط به لغو تحریم ها و جدول زمانی آن است.    

  بازدید فقط در چارچوب پروتکل الحاقی، نه بیشتر   عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درباره دیدار با یوکیا آمانو هم به خبرگزاری صدا و سیما گفت: آنچه در مذاکرات مطرح است و آمانو هم در همان چارچوب صحبت کرده، دسترسی‌هایی است که در چارچوب پروتکل الحاقی داده می‌شود و چیزی فراتر از آنچه آژانس با بقیه کشورها اجرا می‌کند، مد نظر نبوده و نیست.     وی اضافه کرد: دسترسی به مراکز غیرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی هم می‌تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خودش را دارد و در حقیقت، برای نمونه‌برداری‌های محیطی یک دسترسی مدیریت شده است، این با آنچه در یک بازرسی یا بازدید از مراکز نظامی یا بازدید از یک مرکزی در ذهنمان هست که بیشتر بصورت یک مشاهده میدانی است، کاملا تفاوت دارد. بنابراین در چارچوب پروتکل الحاقی، موضوع دسترسی‌ها مطرح است و نه بیشتر از آن.     به گزارش شبکه بی بی سی، مدیرکل آژانس روز سه‌شنبه گفته بود اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران باید همانند دیگر کشورها باشد و چنانچه بر اساس ضرورت آژانس درخواستی برای دسترسی به سایت نظامی داشته باشد، ایران باید به طور اصولی با آن موافقت کند.     اما بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه با رد این اظهارات گفت: «هیچ ماده‌ای در این پروتکل که صراحتا دسترسی به سایت‌های نظامی را تجویز کرده باشد وجود ندارد.»     آقای کمالوندی گفت تنها موردی که وجود دارد در ماده ۵ پروتکل است که در آنجا اشاره شده چنانچه آژانس بنا به دلایلی که دارد، بخواهد به سایت‌های غیرهسته‌ای دسترسی داشته باشد این دلایل و مستندات را باید با کشورهای عضو در میان بگذارد و راه حلی برای آن پیدا شود.     "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت وگو با بلومبرگ، بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل بعد از توافق نهایی هسته‌ای ایران و 1+5 را رد کرد و گفت: «بازگشت خودکار تحریم به هیچ عنوان وجود ندارد.»
   




تصویب قانون ضد توافق در مجلس نمایندگان با عنوان "طرح نظارت کنگره بر توافق احتمالی با ایران"   روز پنج شنبه همچنین طرح نظارت کنگره بر توافق احتمالی با ایران با ۴۰۰ رای موافق در برابر ۲۵ مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و برای تبدیل شدن به قانون به رئیس جمهور آمریکا واگذار می‌شود.     به نوشته سایت بی بی سی، با تصویب این طرح، نمایندگان کنگره حق خواهند داشت که متن توافق احتمالی بین ایران و گروه کشورهای پنج به علاوه یک را بررسی کنند و در صورتی که صلاح بدانند حتی این توافق را رد کنند.     باراک اوباما در ماه‌های گذشته بارها تأکید کرده بود که این طرح را وتو خواهد کرد اما ناگهان تغییر موضع داد و در میان بهت تحلیلگران گفت که این طرح را امضا خواهد کرد.     پس از آن که هفته گذشته سنای آمریکا طرح بررسی توافق ایران و گروه پنج به علاوه یک را تصویب کرد، مقام های ایران هشدار دادند که نمایندگان آمریکا علیه مذاکره کنندگان ایرانی "جنگ روانی" به راه انداخته اند.      

   

   

   

  444
 



۲۵/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن