تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803296144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران جایگاه ۸۰ شاخص سرمایه‌گذاری انسانی را در جهان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سازمان اقتصاد جهانی ایران جایگاه ۸۰ شاخص سرمایه‌گذاری انسانی را در جهان دارد خبرگزاری پانا : سازمان اقتصاد جهانی اعلام کرد در بین ۱۲۴ کشور از نظر سرمایه‌گذاری انسانی، ایران جایگاه ۸۰ را داراست که در منطقه نسبت به هندوستان و پاکستان وضعیت بهتری دارد.
۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت ساعت 07:21

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پاناسازمان اقتصاد جهانی در جدیدترین گزارش خود از بررسی شاخص سرمایه‌گذاری انسانی در 124 کشور اعلام کرد ایران جایگاه 80 را دارد. سازمان اقتصاد جهانی براساس شاخص سرمایه‌گذاری انسانی بررسی می‌کند که کشورها به چه میزان بر سرمایه انسانی اهمیت قائل هستند و چه اقداماتی را برای توسعه یا عدم توسعه سرمایه گذاری انسانی انجام داده‌اند. در این بررسی فنلاند در بین 124 کشور جایگاه نخست را از آن خود کرد، هندوستان پایین‌ترین جایگاه را داشت و پاکستان در جایگاه 113 قرار گرفت. 10 کشور نخست این رده‌بندی فنلاند، نروژ، سوئیس، کانادا، ژاپن، سودان، دانمارک، نیوزیلند و بلغارستان بود. سازمان اقتصاد جهانی اعلام کرده است این رده‌بندی براساس 46 شاخصی که نشان می‌دهد به چه میزان کشورها سرمایه‌انسانی را توسعه داده یا نداده‌اند انجام شده و بیشتر روی تربیت انسانی، مهارت‌ها و استخدام آنها تمرکز شده است. سازمان اقتصاد جهانی همچنین اشاره کرده است این کار برای دانستن اینکه آیا کشورها ظرفیت‌های انسانی هر کشور را ارتقاء می‌بخشند یا نه انجام شده است. براساس این گزارش، در هندوستان سطح سواد در گروه‌های سنی متفاوت است، نرخ باسوادی بین جوانان هندوستان 90 درصد است که این میزان کمتر از کشورهای با اقتصاد نو ظهور است. همچنین هندوستان در نرخ مشارکت نیروی کار به واسطه وجود بخش‌های غیر رسمی وسیع‌تر نرخ پایین تری دارد. اکثر کشورها نظیر فرانسه (جایگاه 14)، آمریکا (جایگاه 17)، انگلستان (جایگاه 19) و آلمان (جایگاه 22) نسبت به هندوستان در رده‌های بالاتری نرخ مشارکت کار قرار دارند. سازمان اقتصاد جهانی همچنین اعلام کرده است 14 کشور به 80 درصد چشم‌انداز سرمایه‌گذاری انسانی رسیده‌اند که براساس شاخص‌های این سازمان، در صورتی که نمره 38 اخذ شود 70 تا 80 چشم انداز را کسب خواهد کرد. در آسیا و منطقه خلیج فارس جایی که اکثر جمعیت جهان را در خود جای داده است شکاف بی کشورها از نظر سرمایه‌گذاری انسانی بسیار زیاد است. در این منطقه بعد از ژاپن بهترین کشور نیوزیلند جایگاه 9، استرالیا جایگاه 13 و سنگاپور جایگاه 24 را دارد. این در حالی است که نپال جایگاه 106، میانمار 112 و پاکستان جایگاه 13 را در بین کشورهای با شرایط پایین دارا هستند. سومین کشور پرجمعیت منطقه یعنی اندونزی جایگاه 69 را دارد و ایران در جایگاه 80 قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن