تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818897919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه پاوه: تقویت مدارس دینی و تربیت طلاب از ضروریات امروز جامعه ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه پاوه: تقویت مدارس دینی و تربیت طلاب از ضروریات امروز جامعه ماست کرمانشاه - ایرنا - امام جمعه پاوه گفت: تقویت مدارس علوم دینی و تربیت طلاب معتدل از ضرورت های امروز جامعه ما است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در مراسم دانش آموختگی و معمم شدن 17 نفر از طلاب مدرسه علوم دینی روستای خانقاه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه افزود: ساخت مسجد و تأسیس مدرسه علوم دینی جزو اولین کارها و اقدامات پیامبر مکرم اسلام (ص) بوده است.
وی با بیان اینکه در طول 1400 سال دین اسلام توسط علما، مدرسین و طلاب پاسداری و حفاظت شده است گفت: متأسفانه امروزه در بعضی از کشورهای جهان مساجد، مدارس علوم دینی و طلاب منشاء جنگها، اختلافات و مشکلات مسلمانان شده اند، لذا محض اینکه طلبه داشته باشیم کافی نیست بلکه باید طلبه هایی داشته باشیم که معتدل، مردم دار، درس خوان و پاسدار دین باشند.
وی با بیان اینکه ما امروز نیازمند چنین طلبه هایی هستیم نه طلبه هایی که دنبال تندروی و افراطی گری و ترویج اختلاف و تفرقه باشند افزود: باید در مدارس علوم دینی و مساجد درس اعتدال، حکمت وعقلانیت را تدریس کنیم.
ماموستا قادری گفت: رسالت و وظیفه علما و صاحبان فکر و اندیشه در این برهه که جهان اسلام با ترفند دشمنان و به دست مسلمانان نادان گرفتار و متشنج شده است افزایش علم و آگاهی، تصمیم گیری بر مبنای عقل، حکمت و زمانه شناسی، تکریم و احترام مردم وهمراهی معقول با مسوولان نظام جمهوری اسلامی است.
در پایان این مراسم 17 طلبه مدرسه علوم دینی روستای خانقاه که 13 نفر آنان خانم و چهار نفر آقایان بودند بعد از هشت سال درس خواندن ملبس به لباس روحانیت شدند.
در این مراسم روحانیون و اندیشمندانی از استانهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و قشرهای مختلف مردم و مسوولان محلی حضور داشتند.
شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت 98 مسجد و بیش از 70 روحانی دارد.
7448/8066












25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن